Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Pētījums par skolēnu ēdināšanu Rīgas skolās

Rīgas Domes Izglītības, jaunatnes un sporta departaments veicis pētījumu par skolēnu ēdināšanu Rīgas vispārējās izglītības iestādēs.

Pētījuma mērķis bija noskaidrot situāciju Rīgas skolās, kas saistīta ar skolēnu ēdināšanu. Lai iegūtu par to vispārēju informāciju, Rīgas Domes Izglītības, jaunatnes un sporta departamenta Informācijas un analīzes nodaļa sadarbībā ar citām departamenta struktūrvienībām sagatavoja anketas un nosūtīja visām tā pakļautībā esošām skolām.

Uz anketas jautājumiem lūdza atbildēt 5.–9. klašu audzēkņus, kopskaitā apmēram 12 000 skolēnu. Anketēšana tika veikta katrā klašu grupā, aptaujājot vienas klases audzēkņus. Skolēni, atbildot uz jautājumiem, deva iespēju iegūt informāciju par šādiem jautājumiem:

  • Cik bērnu (%) pusdienas ēd skolā?
  • Kāda ir skolas ēdnīcas ēdienu kvalitāte un daudzveidība?
  • Kāda ir skolas kafejnīcas ēdienu kvalitāte un daudzveidība?
  • Kādas ir ēdiena cenas skolas ēdnīcā un kafejnīcā?

 

Pētījumā noskaidrots, ka skolās pusdienas ēd 64,8% skolēnu. Lielākā daļa skolēnu  — 52,9% — pusdienas ēd skolas ēdnīcā un par pusdienām dienā maksā apmēram 60 santīmu.

Ēdiena kvalitāti skolas ēdnīcā par labu atzinuši lielākoties jaunāko klašu skolēni. Liela daļa aptaujāto skolēnu  — 44,8% — uzskata, ka ēdiena cenas skolas ēdnīcā ir pieņemamas, savukārt 35% aptaujāto domā, ka cenas skolas ēdnīcā ir pārāk augstas, bet 4,7% skolēnu ir pārliecināti, ka cenas ēdnīcā ir zemas.

Pētījumā atklājās, ka ceturtā daļa Rīgas skolēnu no rīta uz skolu dodas, nepaēduši mājās brokastis.

Veikt šādu pētījumu bija departamenta iniciatīva, un šis pētījums piepulcināms agrāk veiktajiem: «Vai esi drošībā» (RD IJSD Psiholoģijas, sociālās un speciālās pedagoģijas nodaļa), «Skolu direktoru tālākizglītības procesa pilnveide» (RD IJSD Skolotāju izglītības centrs), «Skolotāju viedoklis jautājumā par iemesliem, kas traucē sekmīgu pamatizglītības programmas apguvi» (RD IJSD Psiholoģijas, sociālās un speciālās pedagoģijas nodaļa) u. c.