Pirmdiena, 18. jūnijā Vārda dienas: Alberts Madis

Trešdien, 14.augustā, Rīgas domes Vides komitejas deputāti akceptēja Vides departamenta speciālistu konstatētos trūkumus pētījumā par plānotā naftas termināla būvniecību ietekmi uz vidi Daugavgrīvā.

Vides komitejas deputāti konstatēja, ka pētījumā nav analizētas iespējamās termināla alternatīvās atrašanās vietas. Pietiekami nav apskatīta potenciālā piesārņojuma ar smagajiem metāliem naftas produktiem ietekme uz Rīgas jūras līci un Daugavu. Kravu plūsmas caurlaides spējas pilsētā ietekme uz netālu esošajiem kultūrvēsturiskiem objektiem.

Pētījumā neparādās tādi faktori, kā gaisa kvalitātes kontrole un termināla ietekme uz zvejniecību līcī un Daugavā. Arī paša firmas “Eko Help” pētījumā blakus daudzajām pozitīvajām termināla celtniecības īpašībām norādīts, ka tas varētu pazemināt Bolderājas iedzīvotāju dzīves kvalitāti.

Valdis Kalnozols, RS Vides komitejas priekšsēdētājs: “Latvijai ir jāattīsta šie tirdzniecības ceļi, kas ir tūkstošus gadu veci, un tas tēls, kā vienai no ekoloģiski tīrākajām valstīm. Šīs divas lietas vajadzētu savstarpēji attīstīt, lai viena otru neciestu.”

Report.: Līdz šim vislielākās šaubas par naftas termināla drošību izteikuši vietējie iedzīvotāji un vides aktīvisti. Viņi nav pārliecināti, ka termināls nepiesārņos gaisu un ūdeni. Savukārt vilcienu sastāvi netraucēs iedzīvotājus. Naftas termināla būvētāji atzīst, ka cilvēkiem būs jārēķinās ar neērtībām, kaut arī sola maksimālu drošību.

Nikolajs Telepņa, “Baltic Oil Terminal” direktors (02.08.2002.): “Pašlaik eksistē tik efektīvas aizsardzības metodes, ka termināls neradīs kādu milzīgu apdraudējumu.”

Report.: RD Vides komitejas trešdien akceptētie iebildumi tiks nosūtīti izvērtēšanai Ietekmes uz vidi valsts birojam, jo, pēc biroja atzinuma, RD lems, vai atļaut termināla būvniecību vai nē.

© TVNET. Visas tiesības paturētas