Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Ventspils dzelzceļa katastrofas atbilde sadegusi

Uzņēmumā «Latvijas Dzelzceļš» pabeigta iekšējā izmeklēšana par 20. decembrī Ventspils pievārtē notikušās katastrofas iemesliem, taču patiesība joprojām nav skaidra. Viss liekot domāt, ka atbildība tiks uzvelta mirušajiem dzelzceļniekiem, pirmdien raksta «Neatkarīgā».

«Iespējamais avārijas cēlonis ir vilciena Nr. 2445 neatļauta pabraukšana garām Ventspils–2 stacijas ieejas luksoforam N ar aizliedzošu rādījumu. Tomēr pilnībā visi iemesli, kuru dēļ brigāde zaudējusi modrību, uz doto brīdi nav noskaidroti,» teikts «Latvijas Dzelzceļa» sniegtajā informācijā.

Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja direktors Alfrēds Gaveika atzīst, ka izmeklēšanas sekmes nav īpaši iepriecinošas. «Mēs veicām pārbaudes, izmeklēšanas eksperimentu, dažādas ekspertīzes, taču joprojām simtprocentīgi nevaram atbildēt, kāpēc vilciens ar tādu ātrumu pabrauca garām aizlieguma signālam. Vismaz nekas neliecina, ka būtu dedzis zaļais signāls. Šobrīd izskatās tā, ka mašīnisti vainīgi,» viņš klāsta.

Par šādu iznākumu baidījās abu bojā gājušo mašīnistu kolēģi, norādot, ka mirušos vainot esot visvienkāršāk.

Avārijas dienā stacijā Ventspils–2 dežurējusī dispečere pārcelta citā darba vietā, kas nav saistīta ar dzelzceļa kustību. Savukārt kāds oficiāls «Latvijas Dzelzceļa» pārstāvis, saglabājot anonimitāti, secinājis: «Nekad neviens neuzzinās, kas avārijas brīdī notika lokomotīves kabīnē.»