Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Mudinās pircējus izvairīties no apkrāpšanas veikalā

No ceturtdienas lielākie Latvijas mazumtirgotāji sākuši sadarbību ar Eiropas Savienības informatīvo kampaņu par patērētāju tiesībām «Runā droši! Tās ir tavas patērētāja tiesības Eiropas Savienībā». Akcijas mērķis ir atbalstīt tos mazumtirgotājus, kuri vēlas informēt pircējus par Eiropas Savienības likumdošanā paredzētajiem cenu norādīšanas un preču marķēšanas nosacījumiem, portālu «Apollo» informēja akcijas organizatori.

Piedalīties akcijā izvēlējušies lielākie mazumtirdzniecības veikalu tīkli, piemēram, «Rimi» un «Maxima». Informatīvas faktu lapas par cenu norādīšanu un preču marķējumu būs pieejamas vairāk nekā 60 «Maxima» un «Rimi» veikalos visā Latvijā, tāpat informācija tiks izvietota uzņēmumu mājaslapās internetā.

«Gan lieliem, gan maziem uzņēmumiem jābūt izglītotiem patērētāju tiesību jautājumos, lai ievērotu patērētāju tiesības un tās aktīvi piemērotu savos veikalos un birojos,» uzsver Eiropas komisāre patērētāju tiesību jautājumos Meglena Kuneva.

Pašreizējā ekonomiskajā situācijā, kad iedzīvotāji vairāk nekā jebkad agrāk seko līdzi saviem tēriņiem, ir būtiski vērst viņu uzmanību uz cenu caurspīdīgumu un produktu marķējumu, lai patērētājs, izvēloties pirkumu, būtu informēts. It īpaši tāpēc, ka pēdējā laikā, reaģējot uz pārmaiņām ekonomikā, daudzi ražotāji līdzšinējo standarta iepakojumu vietā sākuši piedāvāt mazākus produktu iepakojumus, saglabājot vai minimāli samazinot cenu. Pircēji nereti nemaz nepamana šo atšķirību un izvēlas produktu ar zemāko gabala cenu, lai gan tā cena kilogramā vai litrā ir pat augstāka.