Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Dienvidu tilta uzbrauktuvi pat gribējuši veidot apsildāmu

Savulaik tika pieļauta iespēja Dienvidu tilta brauktuvi veidot apsildāmu, lai padarītu lētāku tā kopšanu. SIA «Rīgas tilti» direktors Albīns Jasaitis atzīst, ka tā bijusi utopiska ideja, turklāt izmaksātu dārgi.

«Tā bija utopiska vēlme. Apsildāmais tilts ir sarežģīta konstrukcija. Iespējams, varēja ieprojektēt automātisko kaisīšanu. Biju Šveicē, tur ceļi tādā veidā tiek uzturēti, bet tas ir dārgi,» laikrakstam «Neatkarīgā» sacīja Jasaitis.

Viņš atklāja, ka šogad līdzekļi tiltu uzturēšanai ziemas sezonā ļoti samazināti, tāpēc jāizvērtē nepieciešamo darbu apjoms, tomēr bez pieskatīšanas tilti nav atstāti. Vanšu un Dienvidu tiltam ir sarežģītāka konstrukcija, tāpēc to kopšana izmaksā dārgāk (diemžēl uzņēmumam neesot aprēķinu par katru objektu atsevišķi). «Dienvidu tiltam celtnieki devuši trīs gadu garantiju. Ja būs defekti, maksās viņi. Cītīgi pētīsim un mērīsim plaisas betonā, visu skatīsimies.»

Taujāts, vai tiltu konstrukcijai nekaitē izkaisītais smilts un sāls maisījums, SIA «Rīgas tilti» direktors atbildēja: «Ja brauktuvei ir normāls segums, granīta borts, cinkotas apmales, tad sāls neietekmē.»

Pilsētas tiltiem problēmas rada lietus ūdens savācējsistēmu un novadīšanas sistēmu trūkums. Izrādās, Dienvidu tiltam tāda sistēma projektā nebija paredzēta. Tādas nav ierīkotas arī citiem tiltiem. Vismaz Daugavas krastos ir kanalizācijas sistēma, kas ūdeni spēj novadīt tālāk.