Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

«1188» konsultēs iedzīvotājus par attaisnoto izdevumu atmaksu

Ņemot vērā strauji mainīgo likumdošanu un nepietiekamo informāciju iedzīvotājiem, uzziņu dienests «1188» turpmāk sniegs konsultācijas un piedāvās profesionālu grāmatvežu palīdzību par iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksas kārtību un tai nepieciešamo dokumentāciju, portālu «Apollo» informēja SIA «Lattelecom» Komunikācijas daļas projektu vadītāja Līga Bite.

Bite informēja, ka papildus konsultācijām «1188» sadarbībā ar «Lattelecom BPO» grāmatvedības speciālistiem piedāvās iedzīvotājiem aizpildīt deklarāciju, sagatavot visus nepieciešamos dokumentus un iesniegt tos Valsts ieņēmumu dienestā (VID). Šis pakalpojums maksās 10 latus.

Pašlaik likums paredz, ka visiem Latvijas iedzīvotājiem, kuri ir guvuši ar iedzīvotāju ienākuma nodokli apliekamus ienākumus, ir tiesības saņemt šā nodokļa atmaksu par savu un savu radinieku attaisnotajiem izdevumiem — mācību maksu,  zobārstniecības un medicīnas pakalpojumiem, iemaksām pensiju fondos, kā arī pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli triju mēnešu laikā, kopš VID iesniegta ienākumu deklarācija. Savukārt jaunais likumprojekts paredz, ka, iespējams, sākot no nākamā gada 1. janvāra, naudas atmaksas termiņu no trijiem mēnešiem pagarinās līdz 12 mēnešiem.

«Jebkādas izmaiņas, kas attiecināmas uz fizisko personu ienākumiem pašreizējā ekonomiskā situācijā, tiek uztvertas saasināti. Jau šobrīd tikai neliela daļa Latvijas iedzīvotāju, kas ir ienākuma nodokļa maksātāji, ir izmantojuši iespēju atprasīt pārmaksāto nodokli par savas ģimenes attaisnotajiem izdevumiem. Kā visbiežākais neizmantošanas iemesls minēts gan sarežģītais veidlapu aizpildīšanas process, gan nezināšana,» skaidro Baiba Krūmiņa, «Lattelecom BPO» privātpersonu pakalpojumu grupas vadītāja.