Pacientu ombuds saņem vienādu skaitu sūdzību un pateicību

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Pacientu ombuds šogad pirmajos septiņos mēnešos saņēmis 183 sūdzības un tikai nedaudz mazāk – 151 – pateicības vēstuļu par mediķu darbu, pastāstīja Pacientu ombuda biroja vadītāja Dace Līkanse.

Pacientu ombuds līdz augustam sniedzis konsultācijas gan saistībā ar pacientu iesniegtajām sūdzībām, gan arī informatīvas konsultācijas par dažādiem jautājumiem, kas attiecas uz veselības aprūpes sistēmu un medicīnisko pakalpojumu saņemšanas iespējām.

Līkanse atzina, ka konsultāciju skaits pieaug – ja pagājušajā gadā kopumā sniegtas 650 konsultācijas, tad šogad septiņis mēnešos – jau 566. «Prognozes liecina, ka līdz gada beigām pieaugums varētu būt gandrīz uz pusi,» viņa norādīja.

Pacientu ombudā vairāk konsultāciju sniegts par stacionāri saņemtiem medicīniskajiem pakalpojumiem – 56%. Nedaudz mazāk – 44% – klientu saņēmuši konsultācijas saistībā ar ambulatorajiem pakalpojumiem. Visbiežāk konsultācijās pacienti tiek informēti par to, kā rīkoties, kādu palīdzību, kur un kādā kārtībā var saņemt.

18% konsultāciju bijušas ar pacientiem, kuru lietas ir saistītas ar medicīniskās kvalitātes izvērtējumu. Nedaudz mazāk – 13% – konsultāciju ir sniegts par attieksmes un saskarsmes jautājumiem.

«Aktuāli jautājumi, kas tiek saņemti no pacientiem, ir arī par ārstēšanās pakalpojumu pieejamību, medicīnisko dokumentāciju, kas visbiežāk iekļauj gadījumus par nepilnīgiem izrakstiem vai problēmām iepazīties ar medicīnisko dokumentāciju,» paskaidroja Pacientu ombuda pārstāve.

Mazāk nekā 10% no sniegtajām konsultācijām ir saistītas ar personas datu aizsardzību un konfidencialitātes ievērošanu, rindām uz izmeklējumiem, ārstu konsīliju organizēšanu, jaundzimušo mazuļu reģistrēšanu, dažādu iesniegumu sagatavošanu, medicīniskajām iekārtām un to funkcionēšanu, pacienta līdzdalību klīniskos pētījumos, par rehabilitācijas saņemšanas iespējām, sociālo aprūpi un citiem jautājumiem.

Pacientu ombudā šogad septiņos mēnešos saņemta 151 pozitīvo atsauksmju vēstule, no kurām lielākā daļa – 65 pateicības – saņemtas par Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas darbiniekiem, 61 pateicība par Vidzemes slimnīcu, 18 pateicības par Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas medicīnisko personālu, sešas – par Liepājas reģionālo slimnīcu, piecas – par Rīgas 2.slimnīcu, bet viena – par Valmieras veselības centru.

Pacientu ombuds darbojas kā vidutājs starp pacientu–ārstu, pacientu–veselības aprūpes sistēmu, lai sniegtu nepieciešamo informāciju, radītu izpratni par dažādiem jautājumiem, kas saistīti ar veselības aprūpi, un rastu risinājumus problēmām, ar kādām pacientiem ir iznācis saskarties, saņemot veselības aprūpes pakalpojumus. Pacientu ombuds, sniedzot konsultācijas pacientiem un izvērtējot nepieciešamību, sadarbojas ar dažādām iestādēm, lai pacients saņemtu kompleksu palīdzību un pēc iespējas plašāku informāciju par aktuālajiem jautājumiem, pavēstīja Līkanse.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu