Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

No nākamā gada amatpersonas deklarācijas jāiesniedz tikai elektroniski

Valsts ieņēmumu dienests (VID) atgādina, ka no nākamā gada 1. Janvāra valsts amatpersonas deklarāciju varēs iesniegt tikai elektroniskā veidā, portālu «Apollo» informēja VID.

To paredz 12. Novembrī Saeimā pieņemtie grozījumi «Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā», kas nosaka valsts amatpersonām par pienākumu deklarācijas Valsts ieņēmumu dienestam  iesniegt tikai un vienīgi elektroniskā veidā, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS).Šie likuma grozījumi stāsies spēkā 2010.gada 1.janvārī.

www.vid.gov.lv

Neraugoties nedz uz VID mudinājumiem un informatīvajiem centieniem, nedz uz to, ka vairumam valsts amatpersonu ir brīvi pieejamas informācijas tehnoloģijas (dators, internets u.tml.), piemēram, 2009. gadā VID elektroniski ir saņēmis 11 509 valsts amatpersonu deklarācijas, kas ir tikai 13 % no kopējā VID iesniegto valsts amatpersonu deklarāciju skaita. Kopumā VID triju gadu laikā ir pārliecinājis 11,5 tūkstošus valsts amatpersonu deklarācijas iesniegt, izmantojot EDS.

Lai sniegtu atbalstu valsts amatpersonām deklarāciju iesniegšanai, izmantojot EDS, VID organizēs apmācības valsts un pašvaldības iestādēs un valsts amatpersonām elektroniski nosūtīs informatīvos materiālus.

VID aicina gan amatpersonas, gan visus nodokļu maksātājus, kuri vēl neizmanto EDS, sākt to darīt, un atgādina, ka EDS lietošana nodrošina vairākas priekšrocības, proti, ietaupa laiku dokumentu sagatavošanai un iesniegšanai, samazina pārrakstīšanās un aprēķina kļūdu iespējas, jo EDS veic automātisku dokumentu pareizības pārbaudi, un EDS lietotājam nodrošina detalizētu informāciju par datu nosūtīšanas rezultātiem.