Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Zirgspēku un muskuļu spēka cienītāji, ceļš mums kopējs!

Siltais pavasaris, sarežģītie braukšanas apstākļi pilsētā, finansiālais ieguvums un, protams,  rūpes par veselību ir ievērojami palielinājuši riteņbraucēju skaitu uz galvaspilsētas ielām, un ierastā, dažādās asuma pakāpēs īstenotā diskusija starp autovadītājiem un velobraucējiem atkal kļuvusi par aktualitāti.

Autovadītājiem un riteņbraucējiem būtu jāatceras - visi satiksmes dalībnieki ir vienlīdzīgi un viņu attiecības regulē satiksmes noteikumi, nevis transporta līdzekļu masa. Autovadītājiem apstājoties, veicot pagriezienu vai citu kustību, būtu jāpārliecinās vai visi satiksmes dalībnieki, tajā skaitā velosipēdisti ir informēti par manevru. Tāpat jāņem vērā arī ceļu bieži vien neapmierinošais stāvoklis, kas rada papildus riskus. Savukārt, riteņbraucēji bieži vien rada bīstamu situāciju veicot  tikai viņiem vien izprotamus manevrus, un neievērojot satiksmes noteikumus.

http://www.lamb.lv/index.php?nid=25

Iemesli biežajām domstarpībām  ir acīmredzami – autobraucēji apdraud riteņbraucējus un otrādi. Abiem satiksmes dalībniekiem ideālā situācijā nebūtu jāpārvietojas pa vienu un to pašu brauktuvi. Risinājums gan ceļu policijā, gan Rīgas pašvaldībā ir labi zināms. Tie ir veloceliņi, kuri plašā tīklā ir izplatīti visās lielākajās Eiropas pilsētās. Piemēram, Berlīnē vai Vīnē veloceliņš bieži ir ietves daļa, kas norobežota ar nepātraukto līniju un marķēta ar velosipēda trafaretu.

Kamēr veloceliņu vēl būs nedaudz, kā arī tos būvēs lēni un dārgi autovadītājiem un velobraucējiem ir jāsadzīvo uz ceļa un jāsaprot, ka visi esam satiksmes dalībnieki, un lai arī tieši velobraucējs ir mazaizsargāts, ceļu satiksmes negadījumā piedzīvot nepatikšanas varam visi, neatkarīgi no tā vai pārvietojamies izmantojot muskuļu spēku vai zirgspēkus. 

Varam aicināt visus satiksmes dalībniekus būt tolerantiem un pieklājīgiem, un tas noteikti ir jādara, tomēr vienmēr jau atradīsies kāds mūziku «aizklausījies» un paralēlajā pasaulē dzīvojošs  riteņbraucējs un  darbā brāzienu no priekšniecības saņēmis autovadītājs. Cerēsim, ka viņi nesatiksies uz ceļa. Lai to panāktu, jādomā par lētu un operatīvu veloceliņu ieviešanas veidu.