Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

<i>Džips</i> nav drošākais auto uz bedrainajiem Latvijas ceļiem

Šogad šoferu neapmierinātība ar bedrēm uz Latvijas ceļiem ir sasniegusi nebijušu ažiotāžu. Apdrošināšanas sabiedrības «BALTA» atlīdzību statistika rāda, ka uz Latvijas bedrainajiem ceļiem vairs neglābj arī džipi, piemēram, «Toyota Land Cruiser», «BMW X5» un «Volkswagen Touareg» bedru negadījumos cieš tikai nedaudz retāk nekā citi auto, taču to remonta izmaksas pēc iebraukšanas bedrē ir pat teju piecas reizes lielākas kā citu klašu automobiļiem.

Lai izpētītu mītu, vai apvidus auto ir vispiemērotākais spēkrats Latvijas bedrainajiem ceļiem, eksperti veica 2012. un 2013.gada datu pārbaudi. Salīdzinot kopējos apdrošināto auto datus un attiecīgo procentuālo nelaimes gadījumu skaitu, cik bieži konkrētās klases auto iekļūst negadījumos saistībā ar bedrēm, mīts neapstiprinājās. Apvidus klases auto tikai nedaudz retāk cieš no bedru radītajiem bojājumiem, taču izmaksas pēc šādiem negadījumiem ir stipri lielākas nekā citiem auto.

Pēc «BALTA» datiem, visbiežāk pēc iebraukšanas bedrē tiek sabojāti lielās klases («Audi A6», «BMW» 5.sērijas modeļi, «Volvo V70») un luksus klases («Mercedes-Benz» S sērijas modeļi, «BMW» 7.sērijas modeļi, «Lexus» LS sērijas modeļi) spēkrati.Savukārt vislielākie zaudējumi parasti šādos gadījumos tiek nodarīti sporta klases automašīnām. Dažos gadījumos zaudējumi ir sasnieguši pat 2400 latus. Kompaktklases automobiļu («Volkswagen Passat», «BMW» 3.sērijas modeļi, «Toyota Avensis») vidējā atlīdzība šādos negadījumos ir piecas reizes mazāka.

Nepārspētu bedru antirekordu 7000 latu apmērā pagājušajā gadā sarūpēja kāds «Volkswagen Tiguan», kas Cēsīs iebrauca pamatīgā bedrē. Tā rezultātā mašīnai tika bojātas dzinēja stiprinājuma vietas, un tika mainīts dzinēja bloks, dzinēja galva, kā arī ieguldīti lieli līdzekļi transportlīdzekļa priekšējās daļas remontā.

«Kopumā apvidus klases auto šoferi bedrēs iemanās iebraukt nedaudz retāk kā citu automašīnu vadītāji, taču šādā gadījumā nozīmīgs faktors ir zaudējumi, kas tiek nodarīti auto. Kā rāda statistika, visuzmanīgākajiem uz Latvijas ceļiem būtu jābūt lielās klases un luksus klases auto īpašniekiem – viņu auto parasti ir aprīkoti ar lielākiem diskiem un zemāka profila riepām, kas nozīmē arī lielāku apdrošināšanas gadījuma iespējamību, iebraucot bedrē,» norāda «BALTA» transporta apdrošināšanas eksperts Krišjānis Caune.

Laika posmā no 2012.gada sākuma līdz šā gada martam «BALTA» ir izmaksājusi atlīdzību 270 nelaimes gadījumos, kuru iemesls bijis iebraukšana bedrē. Visbiežāk reģistrētie pieteikumi par auto bojājumiem pēc iebraukšanas bedrē ir saņemti pērnā gada martā, maijā un oktobrī. Savukārt cietušo automašīnu TOP 5 veido «Volkswagen», «BMW», «Audi», «Volvo» un «Mercedes-Benz».