«Stampā grīdu!» vai tomēr situācijai atbilstošs ceļa remonts?

TVNET
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānuzņēmums/Facebook

Amizanta diskusija aizsākusies starp «Facebook» lietotājiem pie kāda aculiecinieka video, kurā redzami ceļa remontdarbi Ūnijas ielā. Rīgas domes Satiksmes departamentā apgalvo – darbi veikti atbilstoši operatīvajai avārijas bedru likvidēšanai.

Ar ierakstu dalījušies vairāk nekā tūkstotis «Facebook» lietotāju. Pie ieraksta lasāmi arī desmitiem komentāru, kuru autori pauž izbrīnu par it kā savādo ceļu remontu. Rīgas domes Satiksmes departamentā skaidro – viss darīts atbilstoši.

«Saņemot aculiecinieka video Satiksmes departaments pieprasīja uzņēmējam iesniegt darba laikā veikto video fiksāciju, lai izvērtētu, vai darbi veikti atbilstoši ziemas bedru labošanas tehnoloģijai,» portālu TVNET informē Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Apskatot uzņēmēja iesūtīto video fiksāciju, kā arī saņemot paskaidrojumus no uzņēmēja, konstatēts, ka darbi veikti atbilstoši operatīvajai avārijas bedru likvidēšanai pie negatīvas gaisa temperatūras.

Saskaņā ar tehnoloģiju pirms aukstā asfaltbetona iestrādāšanas bedri attīra no putekļiem, dubļiem, vaļīgiem asfalta gabaliem un dažādiem priekšmetiem, kā arī ar gāzes degli jāuzsilda bedres malas.

Pēc asfalta ieklāšanas veic asfalta blietēšanu. Iestrāde jāveic atbilstoši rūpnīcas noteiktajām specifikācijām, ja tās paredz citu ieklāšanas metodi. Šajā gadījumā, kā paskaidroja uzņēmējs, nav veikta bedres malu sildīšana, jo rūpnieciskā specifikācija pieļauj asfaltbetona ieklāšanu, malas neapstrādājot.

Šobrīd avārijas bedru novēršanai tiek lietota aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģija. Tas nozīmē, ka bedre maksimāli tiek iztīrīta, nosusināta un ieklāts aukstais asfaltbetons. Avārijas remonta galvenais uzdevums ir novērst satiksmei bīstamas situācijas, lai veiktu kvalitatīvu bedru remontu, nepieciešama gaisa temperatūra, kas nav zemāka par +5 grādiem.

Ziemas laikā ar auksto asfaltbetonu labotās bedres iestājoties atbilstošiem laika apstākļiem tiek atkārtoti labotas pēc pilnās tehnoloģijas, izmantojot karsto asfaltbetonu, informē Satiksmes departamentā.

Norādām, ka ņemot vērā nepatstāvīgos laika apstākļus un temperatūras svārstības, kad nakts stundās gaisa temperatūra ir zem nulles, bet dienas laikā virs, bedres asfaltbetona segumā veidojas ļoti strauji – pat dažu stundu laikā. Bedres, kas ir dziļākas par 10 cm, ir bīstamas satiksmes drošībai, tāpēc jālabo jebkādos laika apstākļos, informē Una Ahuna-Ozola.

Esi pamanījis kaut ko neparastu? Varbūt pavisam ikdienišķu, bet kam būtu jāpievērš uzmanība? Tad ziņo par to!

Aicinām iedzīvotājus iesūtīt savus stāstus, situācijas un notikumus dzīves sadaļā «Tava balss» par dažādām piedzīvotām vai novērotām nejēdzībām, neizdarībām un izdarībām. Kopīgi aktualizēsim sabiedrībai svarīgus un arī ikdienišķus tematus, kas skar mūs visus!

Redakcija izskatīs visus iesūtītos materiālus un nepieciešamības gadījumā sazināsies ar raksta autoru vai iesaistīsies situācijas risināšanā. Ziņu iesūtītāji aicināti īsi un konkrēti aprakstīt situāciju, kā arī pievienot fotogrāfijas vai videomateriālus.

Sūti savu stāstu uz tavabalss@co.tvnet.lv.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu