«Uzliek zīmi, ka veloceļš beidzas - izkūpiet kaut gaisā» - veloceliņi Rīgā

TVNET
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Twitter/Linda Pavlovska

Vēl viena rīdziniekiem un pilsētas viesiem aktuāla tēma ir veloceliņi. Sociālajā tīklā Twitter redzams foto ar veloceļa Centrs-Berģi posmu, pie kura ieraksta autore norāda, ka tas esot «tik pārdomāts un ērts risinājums». Biedrības «Apvienība «Pilsēta cilvēkiem»» pārstāvji norāda, ka veloinfrastruktūra Rīgā ir sadrumstalota, un līdz ar to ne tikai neērta, bet nereti arī bīstama gan velobraucējiem, gan gājējiem.

Diskusijas dalībnieki zem ievietotā fotoattēla norāda, ka Rīgā vispār normālu veloceļu nav.

«Šis ir idiotisma kalngals, katru reizi, kad esmu braucis, esmu vismaz ar vienu gājēju saskrējies.»

Tāpat sociālā tīkla lietotāji uzskata, ka nav jēgas uzlikt būdiņu starppilsētu autobusiem, kas tikai nevajadzīgi aizņem vietu. «Nu jā, Latvijā tā daudzviet - vēl vienu problēmu iezīmē velobraucēji.

Kā norāda Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas projektu koordinators Mārtiņš Vilemsons,

veloceļa izbūves laikā sarežģītās pilsētbūvnieciskās situācijas dēļ, diemžēl šajā vietā nebija iespējams rast citu risinājumu.

«Lai mazinātu negadījumu risku, pirms pieturas ir izvietotas ceļa zīmes, kas norāda, ka veloceļš beidzas, līdz ar to velosipēdu vadītājiem ir pienākums šajā ietves posmā dot priekšroku gājējiem un cilvēkiem, kas uzturas pieturā,» skaidro Vilemsons.

Tādējādi šajā posmā ir kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš, kur velosipēdu vadītājiem un gājējiem jārīkojas tā, lai tie savstarpēji viens otru neapdraudētu un netraucētu. Gājējiem jāņem vērā velosipēdu klātbūtne uz šā ceļa, bet velosipēdu vadītājiem, ja nepieciešams, jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu.

Biedrības «Apvienība «Pilsēta cilvēkiem»» valdes priekšsēdētājs Kaspars Zandbergs norāda, ka Rīgas

veloinfrastruktūrai ir ļoti daudz trūkumu, kas būtiski ierobežo divriteņa kā transporta līdzekļa izmantošanu ikdienas gaitās.

«Minētais posms Brīvības gatvē ir spilgts šādas sadrumstalotības un sliktas plānošanas piemērs - no brauktuves un gājēju plūsmas atdalīts divvirzienu veloceļš virzienā uz Berģiem pirms sabiedriskā transporta pieturvietas pēkšņi beidzas, līdz ar to, lai turpinātu ceļu, riteņbraucejiem ir jābrauc vai nu pa ietvi cauri pieturai, vai apkārt tai pa zaļo zonu, vai arī pa brauktuvi,» saka Zandbergs, piebilstot, ka šie manevri ir diezgan bīstami gan riteņbraucejiem, gan cilvēkiem, kas stāv pieturā.

Šis posms atrodas uz veloceļa «Centrs - Berģi», kuru 2010. gadā izbūvēja, izmantojot ES finansējumu.

«Lai arī veloceļš aktīvi tiek izmantots, tam ir daudz trūkumu, kas saistīti ne vien ar vairākiem «pārrāvumiem», bet arī ar velobraucējiem nelabvēlīgiem luksoforu intervāliem, bīstamām izbrauktuvēm, vairākiem citiem nedrošiem risinājumiem.»

Tāpat pilsētas centrā, posmā no Bruņinieku ielas līdz Brīvības un Pērnavas ielas krustojumam veloceļš met nevajadzīgu līkumu, novirzoties no Brīvības ielas, teic biedrības pārstāvis.

Ērtas un kvalitatīvas veloinfrastrukturas uzdevums ir sniegt iespēju galamērķi sasniegt droši un pa īsāko ceļu,

tādēļ tuvākajā laikā nepieciešams veikt veloceļa «Centrs - Berģi» uzlabojumus, tajā skaitā jānovērš tā «pārrāvumi», uzskata Zandbergs.

Tāpat beidzot ir jāizveido velojoslas Brīvības ielā posmā no Gaisa tilta līdz Bruņinieku ielai. «Tam ir piemērots brīdis - tieši šogad šajā ielas daļā notiks seguma maiņa, līdz ar to iespējams ierīkot arī velojoslas. Ielas sadalīšana starp gājējiem, velobraucējiem, sabiedrisko transportu un autotransportu uzlabos satiksmes drošību un sniegs vairākus citus ieguvumus - ātrāku pārvietošanos, mazāku piesārņojumu, zemāku trokšņu līmeni, pievilcīgāku vidi,» pozitīvos aspektus uzskaita biedrības valdes priekšsēdētājs.

Apvienība «Pilsēta cilvēkiem» pagājušajā gadā veica visu Rīgas veloceļu auditu. Veloceļš «Centrs - Berģi» izvērtējumā ieguva 3 punktus no 10. Ar detalizētu audita informāciju iespējams iepazīties šeit:

Rīgas veloceļu audits

Esi pamanījis kaut ko neparastu? Varbūt pavisam ikdienišķu, bet kam būtu jāpievērš uzmanība?

Aicinām iedzīvotājus iesūtīt savus stāstus, situācijas un notikumus dzīves sadaļā «Tava balss» par dažādām piedzīvotām vai novērotām nejēdzībām, neizdarībām un izdarībām. Kopīgi aktualizēsim sabiedrībai svarīgus un arī ikdienišķus tematus, kas skar mūs visus!

Redakcija izskatīs visus iesūtītos materiālus un nepieciešamības gadījumā sazināsies ar raksta autoru vai iesaistīsies situācijas risināšanā. Ziņu iesūtītāji aicināti īsi un konkrēti aprakstīt situāciju, kā arī pievienot fotogrāfijas vai videomateriālus.

Sūti savu stāstu uz tavabalss@co.tvnet.lv.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu