«Uz ēkas sienas Ušakovs!» Vai tā drīkst?

TVNET
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET

«Ar tramvaju braucu garām «Saskaņas» birojam Maskavas ielā un skatos - uz ēkas sienas Ušakovs!» ar šādu ziņu portālā TVNET vērsās kāds rīdzinieks. Viņš vēlējās saprast, vai šāda pašreklāma ir pieļaujama.

Portāla TVNET lasītājs garām ēkai braucis tumšajā diennakts laikā, kad uzraksts #ušakovs izgaismots tāpat kā pārējie uz ēkas esošie uzraksti. «Vai šāda pašreklāma neilgi pirms vēlēšanām ir pieļaujama?» vaicā rīdzinieks.

Tāpat viņš jautā, pie kāda elektrības tīkla izgaismotais uzraksts ir pieslēgts un kas tieši maksā par to, lai uzraksts koši mirdzētu arī vakara tumšajās stundās.

Portāls TVNET centās gan elektroniski, gan telefoniski sazināties ar partijas «Saskaņas» biroju, taču nesekmīgi.

Tikmēr biedrības «Sabiedrība par atklātību - Delna» direktora pienākumu izpildītāja Liene Gātere skaidro:

«Stratēģija piesaistīt sabiedrības uzmanību un vākt balsis ar zināmākā uzvārda, Rīgas mēra palīdzību līdzinās maldināšanai ar premjera kandidātu Lembergu, jo visdrīzāk viņš pats partijas vēlēšanu sarakstā nebūs atrodams.»

«Ja pirms vēlēšanām publiskā vietā uz ēkas sienas ir izkārts un izgaismots uzraksts ar populārākā partijas līdera un pašvaldības amatpersonas uzvārdu, turklāt iedzīvotāji uzrakstu nepārprotami sasaista ar politisko partiju, tad ir pamats vērtēt, vai tā ir politiskā aģitācija.»

«Ja var nolasīt tiešu vai netiešu aicinājumu balsot par konkrētu partiju vai kandidātu, nav nozīmes, kāds birojs ēkā atrodas, pēc būtības tā ir partijas reklāma,» norāda Gātere.

Kā skaidro «Delna», priekšvēlēšanu aģitācijas periods sāksies tikai 9.jūnijā. Taču, līdzīgi kā citus gadus, partijas izmanto reklāmas iespējas pirms termiņa, lai izdevumi nebūtu jānorāda vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarācijā.

Bet par tiem tik un tā būs jāsniedz informācija partijas finanšu pārskatā. Ja ir aizdomas par nodokļu maksātāju naudas izmantošanu, jāvēršas KNAB.

Delna aicina iedzīvotājus pirms gaidāmajām Saeimas vēlēšanām būt modriem un ziņot par novērojumiem, ko sasaista ar kādas politiskās partijas vai deputāta kandidāta reklāmu medijos, publiskā vietā vai internetā.

Atbilstoši likumam uz visiem aģitācijas materiāliem jābūt norādei par politisko reklāmu un kurš aģitācijas veicējs to apmaksājis.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu