«Spīdzina un tramda»: rīdzinieki nemierā ar notiekošo sabiedriskajā transportā

TVNET
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

«Sakiet, lūdzu, cik jēgpilna ir «Rīgas satiksmes» pasažieru plūsmas uzskaites sistēma?» ar šādu jautājumu un savu pieredzes stāstu Rīgas sabiedriskajā transportā vērsās kāds portāla TVNET lasītājs.

«Saprotu, ka saistībā ar remontu 5. tramvaja maršrutā tiek nodrošināta autobusu satiksme. Bet cik jēgpilna ir «Rīgas satiksmes» pasažieru plūsmas uzskaites sistēma, ja jūs uzskatāt par pieņemamu rīta reisu (plkst. 8 - plkst.9 ) laikā, kur iepriekš brauca divi pieblīvēti tramvaja vagoni, tagad (pirmdien, 28.maijā) palaist vienkāršu autobusu?» sašutis par esošo situāciju ar sabiedrisko transportu ir kāds lasītājs.

Viņaprāt, jau gadiem pensionāri tiek «spīdzināti» un skolas bērni «tramdīti» par e-talonu nereģistrāciju un nozaudēšanu: «Jo tādējādi netiekot reģistrēts dārgais pasažieris, bet tad kāpēc šie dati netiek ņemti vērā?»

Lasītājs tāpat vēlas zināt, kad sabiedriskais transports tiks aprīkots ar pietiekamu reģistrēšanas ierīču skaitu.

«Nožēlojami, ka pasažieri cenšas par varītēm tikt pie reģistratora vienā durvju pusē un tad grūžas uz otru, kur ir loģiski mazāk cilvēku, kamēr nākamajā pieturā jauna plūsma laužas pretī,» novērojis rīdzinieks.

Portāls TVNET sazinājās ar Rīgas pašvaldības (RP) SIA «Rīgas satiksme» Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāju Baibu Bartaševiču-Feldmani, lai rastu atbildes uz jautājumiem un neskaidrībām.

Kā informēja Bartaševiča-Feldmane, tramvaja aizstāšana ar autobusu būšot īslaicīga un tehnisku iemeslu dēļ pieejami tikai īsie autobusi.

«Ar tehniskajiem iemesliem ir jāsaprot apgriešanās iespējas Iļģuciema galapunktā, kurā autobusiem ir jāveic apgriešanās manevrs ļoti nelielā vietā, un garāki autobusi to nespētu izdarīt,» viņa skaidro.

Veidojot 5T autobusa maršruta kustības sarakstu, esot ņemta vērā transportlīdzekļu ietilpība, proti tas, ka autobusa ietilpība ir mazāka nekā tramvaja, tāpēc kustības intervāls autobusa maršrutā ir septiņas līdz astoņas minūtes (tramvajam kustības intervāls bija 9-15 minūtes).

Rīta maksimuma stundās plkst. 7:00-09:10, kad ir visintensīvākā pasažieru plūsma virzienā no Iļģuciema, reisu skaits esot būtiski palielināts.

5T autobusa maršruts veic 17 reisus, bet tramvajs veica 11 reisus (55% pieaugums).

Tāpat Bartaševiča-Feldmane informēja, ka RP SIA «Rīgas satiksme» veic pasažieru plūsmas analīzi, izmantojot gan elektroniskās norēķinu sistēmas datus par veiktajām pasažieru braucienu reģistrācijām, gan automātiskās pasažieru skaitīšanas sistēmas datus par iekāpušajiem/izkāpušajiem pasažieriem pieturvietās, gan arī veicot fizisku pasažieru plūsmas apsekošanu klātienē.

Pēc šo datu analīzes tiekot veidots kustības saraksts: «Šis gadījums arī nav izņēmums, pirms kustības saraksta izstrādes visas iepriekšminētās pasažieru skaitīšanas metodes tika izmantotas.»

RP SIA «Rīgas satiksme» sola turpināt sekot pasažieru plūsmai: «Šeit vietā ir arī atgādinājums, ka šīs nedēļas beigās beigsies mācību gads, kas sola arī slodzes samazinājumu reisos, jo ļoti intensīvi rīta reisus izmanto skolēni.»

«Kas attiecas uz karšu lasītājiem, tad tie ir izvietoti pretim durvīm,» norādīja Bartaševiča-Feldmane.

Esi pamanījis kaut ko neparastu? Varbūt pavisam ikdienišķu, bet kam būtu jāpievērš uzmanība? Tad ziņo par to!

Aicinām iedzīvotājus iesūtīt savus stāstus, situācijas un notikumus dzīves sadaļā «Tava balss» par dažādām piedzīvotām vai novērotām nejēdzībām, neizdarībām un izdarībām. Kopīgi aktualizēsim sabiedrībai svarīgus un arī ikdienišķus tematus, kas skar mūs visus!

Redakcija izskatīs visus iesūtītos materiālus un nepieciešamības gadījumā sazināsies ar raksta autoru vai iesaistīsies situācijas risināšanā. Ziņu iesūtītāji aicināti īsi un konkrēti aprakstīt situāciju, kā arī pievienot fotogrāfijas vai videomateriālus.

Sūti savu stāstu uz tavabalss@co.tvnet.lv.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu