Aptauja: cilvēki joprojām neuztraucas par to, ka pērk dzērienus plastmasas pudelēs

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA/Evija Trifanova

Vairums cilvēku vēl joprojām neuztraucas par to, ka pērk dzērienus plastmasas pudelēs, ziņo vides aktīvisti Lielbritānijā. Briti ir samērā lēni uz ieradumu maiņu, kas attiecas uz plastmasas pudeļu iegādi, liecina jauns ziņojums.

Lielākā daļa britu joprojām ir priecīgi iegādāties vienreizlietojamās plastmasas pudeles ar ūdeni, un tikai trešdaļa iedzīvotāju dzer no atkārtoti lietojamām pudelēm.

Šie secinājumi parādījās aptaujā, kurā cilvēkiem jautāts par viņu attieksmi pret plastmasas atkritumiem un ūdens patēriņu. Tie gan ir pretrunā ar izpratni par plastmasas piesārņojumu, kas ir aktualizējies sabiedrībā.

Rezultāti balstīti uz «YouGov» aptauju, kurā piedalījās ap 2000 cilvēki no Lielbritānijas.

Britu valdība arī nesen nākusi klajā ar paziņojumu par pudeļu depozīta atgriešanas shēmu un valdības apņemšanos līdz 2042. gadam likvidēt novēršamus plastmasas atkritumus.

Tomēr, neskatoties uz plašsaziņas līdzekļu aktivitātēm un vietējām iniciatīvām valstī, aptauja liecina, ka sabiedrības uzvedības izmaiņas šajā jomā joprojām kavējas.

Kopumā 44% aptaujāto atzina, ka jūtas slikti vides dēļ, ja iegādājas ūdens pudeli, kamēr piektā daļa joprojām iegādājas pudelēs iepildītu ūdeni, ko izmanto mājās.

Piekļuves trūkums ūdenim tādās vietās kā transporta pieturvietas, lidostas un autoostas, tika izcelts kā lielākā problēma.

Aptaujātie cilvēki atklāja, ka lielākoties vaino neērtības un pārmērīgu paļaušanos uz plastmasas pudeļu ūdeni, kā arī norādīja, ka nepieciešama uzvedības maiņa, lai mainītu cilvēku paradumus.

Pētījuma autori uzsver, ka

jānonāk pie situācijas, kad stikla vai atkārtoti uzpildāma pudele ir norma.

Pētījums ir daļa no plašākas kampaņas, ko veic ūdens filtru kompānija «Brita». «Postījumi, ko vienreizlietojamā plastmasa nodara jūrai un mūsu videi, ir plaši dokumentēta, un daudzi cilvēki ir apņēmušies to risināt,» norāda uzņēmuma rīkotājdirektore Sāra Teilore.

Kampaņas mērķis ir iedrošināt cilvēkus veikt mazas izmaiņas savā dzīvesveidā, kas var būtiski ietekmēt vidi.

Tā mudina arī uzņēmumus koncentrēties uz plastmasas neizmantošanu un palīdzēt cilvēkiem samazināt pudeļu lietošanu, piedāvājot viegli pieejamas ūdens uzpildes iespējas.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu