TVNET tests: Toyota Land Cruiser (85)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Iestājoties dziļai ziemai, kāda mūs piemeklējusi šogad, nekas nevar būt labāks par kārtīgu apvidnieku. Vēl jo vairāk tādu, kurš ir ērts un labi aprīkots, piemēram, Toyota Land Cruiser.

Video vairs nav pieejams. Video vairs nav pieejams.

Land Cruiser modelis japāņu ražotāja Toyota modeļu klāstā ir tikpat leģendārs un sens kā Defender britu uzņēmuma Land Rover piedāvājumā. Land Cruiser gan gadu gaitā ir kļuvis krietni vien izsmalcinātāks nekā Defender, kuram joprojām piemīt traktora šarms, taču izmēros krietni augušais japānis aizvien saglabā pretenzijas uz īsta apvidus braucēja godu. Acīmredzot tieši Land Cruiser ir auto, kas vislabāk atbilst cilvēku priekšstatam par pilnvērtīgu apvidnieku, kuru var lietot kā ikdienā pilsētas satiksmē, tā arī laukos, neceļos, medībās un tamlīdzīgi, ne velti Land Cruiser pat šajos dižlikstas laikos, kad Latvijas auto tirgus ir sarucis par 80 procentiem, saglabā stabilu vietu džipveidīgo auto reitinga augšgalā. Atskatoties ne tik senā pagātnē, redzam, ka ir bijuši mēneši, kad Land Cruiser bijis trešais, otrais un pat pirktākais auto vispār, bet pagājušo gadu tas noslēdzis godpilnajā otrajā vietā uzreiz aiz sava radinieka Avensis. Bet nu statistiku pie malas un parunāsim par gandrīz 60 gadus seno tradīciju turpinātāju Land Cruiser 150.

Dizains

Land Cruiser pēc atjaunošanas ir ne tikai citādāks ārējais izskats, bet arī mazliet citādākas virsbūves formas, kam turklāt ir arī jūtams efekts. Salīdzinot ar 120.modeli, jaunā Land Cruiser tērauda kārbas augstums, proti, attālums no grīdas līdz jumta līnijai ir mazāks, kā dēļ auto mazāk izjūt sānvēju un braukšana no šā viedokļa ir baudāmāka nekā iepriekš. Tāpat jaunais Land Cruiser ir lielāks, garumā tas priekšgājēju pārspēj par 45 milimetriem, vienlaikus ir par vismaz 5 mm zemāks (ar adaptīvo piekari pat 15 mm), par centimetru platāks, bet ar identisku riteņu bāzi, kas ir 2,79 metri. Tā kā rāmim piestiprinātā virsbūve ir plakanāka, auto izskatās ne tik neveikls kā priekšgājējs, gribas pat lietot vārdu sportiskāks, un, atklāti sakot, tas atstāj labi jūtamu pozitīvu iespaidu arī uz gaitas īpašībām. Salīdzinot ar priekšgājēju, 150.modelim ir arīdzan uzlabota aerodinamika - pretestības koeficients ir sarucis no 0,37 līdz 0,35.

Foto: Ingars, TVNET

Virsbūves formas nav vienīgās, kas pārdzīvojušas izmaiņas. Jaunajam Land Cruiser ir arī citādāki priekšējie lukturi, kam ir asākas aprises, lielāks hromēts radiatora režģis, kā arī izteiksmīgāki un arīdzan kantaināki aizmugurējie lukturi, kuru ārējos stūrus, starp citu, ļoti labi var redzēt spoguļos, un tas lieti noder kā atskaites punkts, braucot atpakaļgaitā; auto gan ir atpakaļskata kamera, taču tā mēdz nosmērēties, un tad bilde lielajā ekrānā rāda tikai kaut ko, nevis to, kas notiek aizmugurē.

Kopumā ņemot, Land Cruiser aizvien ir auto, kas atstāj spēcīgas tehnikas iespaidu, tikai nu jau ar modernāku dizainu, attiecībā uz kuru, kā zināms, gaumes atšķiras.

Salonā

Land Cruiser salonā itin nemaz neatbilst tam, ko piedēvē auto tehniskajām īpašībām. Šeit nav nekā, kas liecinātu par auto spēju forsēt 70 centimetrus dziļus upes braslus, tikt galā ar svaigi uzarta lauka dubļu blāķiem vai uzbraukt 42 grādu slīpumā. Auto ir ļoti komfortabls, ar ērtiem sēdekļiem, bagātīgu komforta aprīkojumu un sēdvietām septiņiem cilvēkiem, turklāt atšķirībā no citiem auto, kas lepojas ar bagāžnieka grīdā iebūvētiem diviem papildu sēdekļiem, Land Cruiser gadījumā tajos pat pietiek vietas normāla izmēra cilvēkam.

Priekšējie sēdekļi liekus komentārus neprasa - elektriski regulējami visos virzienos, tie ir pietiekami komfortabli, lai bez vingrošanas pauzēm aizbrauktu, piemēram, līdz Tallinai un tur justos kā tikko apsēdies. Sēdēšana ir diezgan dziļa, tādēļ paiet zināms laiks, kamēr pierod pie tankā braukšanas sajūtas, un arī gabarītu izjūtas sākumā mulsina, lai gan patiesībā Land Cruiser nemaz nav tik ārkārtīgi liels auto. Turpretim, kad pierod, tad gan var ieslīgt otrās galējībās un domāt, ka tu patiešām sēdi tankā, kuram nekas nav šķērslis. Kas nav mazsvarīgi - stūres rats, salīdzinot ar 120.modeli, ir kā diena pret nakti - pat grūti iedomāties, kā agrāk ar tādu stūri varēja pabraukt. Otrā sēdekļu rindā sēdošajiem arī nebūs pārmetumiem iemesla - ērtais dīvāns ir mazliet zemāks, bet vēl ērtāks, turklāt, ja virs tā griestos iebūvēts atvāžamais šķidro kristālu ekrāns un multimediju sistēmā ielādēts kāds DVD ar interesantu saturu, tad ceļā pavadītais laiks paiet nemanot. Aizmugurējos sēdekļos, kā jau minēts, vietas ir salīdzinoši daudz, tikai piekļūšana tiem vēl aizvien ne katram būs pa spēkam. Patiesībā arī priekšējās divās sēdekļu rindās ierāpties ir visai apgrūtinoši, ja vien nav sliekšņu. Demo mašīnai tādu nebija, taču tas ir aprīkojums, no kā noteikti nevajadzētu atteikties, vēl jo vairāk tādēļ, ka sliekšņi ir standarta aprīkojums un neko nemaksā.

Foto: Ingars, TVNET
Foto: Ingars, TVNET

Otra no sistēmām ir rāpošanas funkcija Crawl Control - nonākot īpaši sarežģītos apstākļos, kad rodas šaubas par savām spējām, var ieslēgt to un auto pats izdomās, ko darīt, kā starp riteņiem sadalīt vilkmi, cik daudz gāzēt, lai no neceļa tiktu uz ceļa vai uzrāpos stāvā nogāzē. Diemžēl vai par laimi Land Cruiser testēšanas laikā tā arī nesanāca pa īstam izmēģināt, cik stāvā slīpumā ar auto var uzbraukt, kādu mogulu Land Cruiser var pievārēt un tamlīdzīgi, bet tā nogāzīte, pa kuru gribējās uzrāpties Crawl režīmā ar sabloķētiem visiem iespējamajiem agregātiem, izrādījās tik apledojusi, ka līdzētu vienīgi kāpurķēdes. Ikdienas režīmā šīs sistēmas nav nepieciešamas - tas  vienkārši pats lieliski tiek galā ar pārdesmit centimetrus biezu sniega segu mežā un pilsētas centrā sastumtajām kupenām.


Lietošana

Lai cik dīvains liktos fakts, ka tūkstošiem cilvēku, kas lielāko daļu savas dzīves pavada pilsētā un dzīvi laukos definē ar izbraukšanu līdz Langstiņiem, izvēlas bezceļiem domātus lielus apvidus auto, jāatzīst, ka arī autoram lielais apvidnieks galu beigās iepatikās. Liels, praktisks, komfortabls un gatavs palīdzēt, ja kāds cits nonācis dubļos līdz ceļiem un netiek ārā. Vienīgi jāpatur prātā, kas īsti ir Land Cruiser, un jāmēģina nepakļauties vilinājumam veikt varoņdarbus uz ceļa, kas pēc novērojumiem ikdienā ir lielas apvidus auto braucēju daļas problēma.

Ekspluatācijas izmaksas šim auto arī ir pieņemamas, lai gan izmēģinājuma laikā patēriņš krietni atšķīrās no papīros uzrādītā. Kā jau minēts augstāk, oficiāli 3 litru dīzelis kombinācijā ar automātu patērē 8,1 litru, taču šajās divās dienās tas tā arī turējās ap 13 litriem. To gan var norakstīt uz ziemīgajiem apstākļiem, nepārtraukto kārpīšanos gaitas sākšanas laikā, kā arī uz papildu dzinēja apsildes sistēmas darbināšanu, kas tukšgaitā patstāvīgi uzdod gāzīti, lai motora temperatūra turētos optimālajās robežās.

Toyota Land Cruiser 150 tehniskie dati

Dzinējs2982 cm3 D-4D dīzelis
Jauda173 ZS @ 3400 rpm
Griezes moments410 Nm @ 1600 – 2800 rpm
0-100 kmh11,7 sek
Vmax175 kmh
Pašmasa2090-2400 kg
Pilna masa2990 kg
Patēriņš (l/100 km)10,4/ 6,7/ 8,1
Gabarīti (mm)4760/ 1885/ 1845
Riteņu bāze (mm)

2790

Standarta aprīkojumā piecvietīgs Land Cruiser ar 3 litru dīzeļdzinēju maksā, sākot ar 29 440 latiem. Testētās Executive septiņvietīgās versijas sākuma cena ir 36 310 lati, savukārt testētais auto, kam papildus vēl uzstādīta izklaides sistēma aizmugurējiem pasažieriem, Off Road pakete, navigācijas sistēma, elektriska jumta lūka, ādas salona apdare ar elektriski regulējamiem sēdekļiem un ir arī metāliska virsbūves krāsa, maksā 44 510 latus.

Komentāri (85)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu