Up! pacels Volkswagen līdz pirmajai vietai pasaulē

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Normunds Avotiņš

"Tautas auto" vadītāji cer, ka revolucionārais mazauto palīdzēs sasniegt kāroto sapni – pasaulē lielākā autoražotāja godu.

Lai gan VW pilsētas auto oficiālie attēli bija pieejami jau krietni pirms pašas mašīnas debijas Frankfurtes motoršovā, Volkswagen Group jaunumu prezentācijā izstādes priekšvakarā ļaudis liptin lipa ap 3,54 metrus garo automobilīti. Volkswagen bosam Ulriham Hakenbergam pusotru stundu bez apstājas un sausu muti nācās atbildēt uz žurnālistu jautājumiem.

Foto: Normunds Avotiņš

Tie gan galvenokārt bija saistīti ar Up! pārdošanas plāniem dažādās valstīs, uz kuriem ne vienmēr varēja cerēt saņemt tiešu atbildi. Tomēr Hakenbergs prezentācijā skaļi nosauca Up! starta cenu Vācijā – 9850 eiro, kas izraisīja atzinīgu murdoņu vairāk nekā 2500 aicināto viesu rindās.

"Volkswagen" var būvēt arī mazus, bet atraktīvus auto," proponēja Hakenbergs, lai gan droši vien vajadzēja teikt otrādi. Volkswagen pielicis ne mazumu pūļu, lai pierādītu, ka tādi auto kā Up! nebūt nav autotirgus pabērni, kurus pērk tikai tāpēc, ka nekam lielākam nepietika naudas. VW Lupo aizstājējs konstruēts uz jaunas platformas, un tā interjerā vērojams savāds lētu materiālu un avangarda apdares detaļu kontrasts. Īpašu gaisotni piešķir paneļa vidusdaļa, kas ir automašīnas krāsā, kā arī pseidosportiskie sēdekļi ar atzveltnē integrētu galvas balstu.

Foto: Normunds Avotiņš

Vairāk par tehniskajiem datiem presi interesēja automašīnas reālie izmēri, tāpēc turpat uz vietas tika rīkoti dažādi eksperimenti, piemēram, sasēdinot vienu aiz otra 1,9 m garus vācu tēvaiņus un liekot viņiem pašiem izkļūt no aizmugurējās rindas. Pateicoties ļoti platām durvīm, viņam tas arī bez pūlēm izdevās, savukārt priekšā sēdošais nebūt nebakstīja ar galvvirsu griestus. Izskaidrojums ir vienkāršs - VW Up! ir par 40 mm šaurāks nekā aktuālais Polo, taču par 20 mm augstāks, tāpēc vietas pietiek pat augumā raženiem pasažieriem, toties starp sēdekļiem knapi atrasta sprauga stāvbremzes svirai. Kā agrāk ziņots, Volkswagen Up! taps arī Škoda un Seat analogi, turpretim Audi attīstīs oriģinālu jaunā A2 modeli, kura prototips arī tiek izrādīts Frankfurtes izstādē.

Foto: Normunds Avotiņš
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu