Pirmie iespaidi: Jeep Cherokee (26)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Dēvēt jebkuru apvidus automobili par džipu nav īsti korekti, jo vēsturiski džips ir tikai viens un par to vēsta arī uzraksts uz kādā vasaras nedēļas nogalē izmēģinātā Jeep Cherokee sāniem.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Dizains

Kad pagājušā gada pavasarī tīmeklī parādījās pirmie jaunā Jeep Cherokee attēli, domāju, nebiju vienīgais, kas pie sevis uzdeva jautājumu: «Kas tas tāds?!» Auto šķita ļoti savdabīgs, lai neteiktu dīvains vai neglīts, taču Jeep dizaina nodaļas vadītājs Marks Alens steidza skaidrot, ka viņa pakļautībā strādājošie mākslinieki savās domās atradušies 2019.gadā un tādēļ arī ir radīts auto, kurš varētu iepatikties cilvēkiem apmēram piecus gadus pēc tā parādīšanās.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Kopš pirmā vizuālā iespaida izveidošanās ir pagājis pusotrs gads, un auto jau vairākkārt ir satikts arī dabā. Kas īpatnēji - klātienē priekšējās daļas dizains sašutumu vairs ne reizi nav izraisījis. Patiesībā auto pat šķiet glīts. Vienīgi ieslīpā skatā no aizmugures nav pārliecības par virsbūves proporcijām, ķīļveida formu un aizmugurējo lukturu novietojuma augstumu. Bet priekšējā daļa noteikti šķiet simpātiska un ir jāpiekrīt Chrysler koncerna galvenajam dizaineram Ralfam Žilam, kurš saka, ka jaunā Cherokee dizains vienkārši ir «spridzīgs», ja salīdzina ar iepriekšējās paaudzes Cherokee.

Žila apgalvojumi gan nav atcēluši senseno patiesību par gaumes atšķirībām un to, ka ikvienam šajā sakarā var būt taisnība, bet pozitīvā ziņa ir: skaties kā gribi uz šo auto, tas šā vai tā būs pamanāms. Tam varbūt pietrūkst pamatīguma, robustuma, ar ko asociējas vārds Jeep un ko var atliku likām saskatīt lielajā Grand Cherokee, taču uz kopējā fona Cherokee prot izcelties.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Salonā

Cherokee salonā var saskatīt daudz līdzību ar lielo brāli Grand Cherokee. Taču netrūkst arī atšķirīgu iezīmju. Pirmā noteikti jāmin pati telpa, jo Cherokee ir šaurāks un vispārējā gaisotne, kas Cherokee ir mazāk «tehnoloģiska» un mazāk izsmalcināta. Bet no vienas puses tas ir loģiski, jo parastais Cherokee ir ievērojami lētāks par Grand modeli.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Lai arī stūres un priekšējā paneļa vidusdaļas dizains abiem Jeep radiniekiem ir identisks, pat multimediju sistēma ar 8,4 collu skārienekrānu ir vienādas, Cherokee ir vienkāršāks, ne tik progresīvs - materiāli ir vienkāršāki, no viduskonsoles uz vadītāju raugās parasts sešu pakāpju manuālās pārnesumkārbas pārslēgs ar metāla bumbu galā un aiz stūres atrodas klasiskas ciparnīcas ar krāsainu šķidro kristālu ekrānu vidū. Tas ir košs un labi nolasāms pat tad, ja to tieši apspīd saule, taču izmēru ziņā nav salīdzināms ar Grand Cherokee instrumentu paneli un tā transformēšanas iespējām. Arī ātrumpārslēgs Cherokee ir vienkāršs ar metāla bumbu galā, kamēr Grand Cherokee tas drīzāk atgādina kosmosa kuģa paātrināšanas sviru, nevis rīku, ar ko ieslēgt D vai P režīmu.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ja Cherokee salonu apskata no praktiskās puses, tad daudz punktu, kur piekasīties, nav. Par ergonomiku ir padomāts, sēdekļi ir ērti un labi konturēti, un aizmugurējā sēdeklī vietas ir ļoti, ļoti daudz. Brīvā telpa starp ceļgaliem nozīmē ne tikai to, ka ir ērti iekāpt un pēcāk sēdēt, bet arī to, ka vajadzības gadījumā varēs pabīdīt sēdekli nedaudz uz priekšu un komforts no tā necietīs. Kādēļ var rasties vajadzība bīdīt sēdekli uz priekšu? Tādēļ, ka bagāžnieka grīda ir bampera malas augstumā un telpas dziļums ir salīdzinoši mazs. Citiem vārdiem, dodoties tālākā un ilgākā ceļojumā ar šādu auto, var nākties krietni padomāt, ko ņemt līdzi un ko ne. Tiesa, ja rezerves riteņa vietā ir pārdurtas riepas remonta komplekts, zem grīdas var izvietot dažus sīkumus un tā izlīdzēties ar telpas trūkumu. Lielus priekšmetus gan tāpat tur novietot nevarēs.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tehnika

Ja būsi nolēmis iegādāties Jeep Cherokee, diži plašu iespēju izvēlēties dzinēju nebūs. Klāstu veido 2 litru dīzelis, ko piegādā Chrysler partneruzņēmums FIAT (abas kompānijas nu jau ir sapludinātas vienā un veido Fiat Chrysler Automobiles), 3,2 litru benzīnnieks un vēl viens benzīna motors ar 2,4 litru darba tilpumu, kas attīsta 177 zirgspēkus un ir pieejams vien Krievijas un Vidējo Austrumu valstu tirgos. Citiem vārdiem - mums atliek divu veidu Multijet dīzeļi ar 140 vai 170 zirgspēkiem un 350 Nm griezes momentu (tas abās versijās ir vienāds) un V6 Pentastar benzīnnieks ar 272 zirgspēku jaudu un 315 Nm griezes momentu.

Izmēģinājuma braucienam TVNET saņēma Cherokee ar mazāk jaudīgo dīzeli, sešu pakāpju manuālo transmisiju un, kas pavisam nesen automobilim ar nosaukumu Jeep nebija iedomājams, - priekšpiedziņu. Īpatnēja kombinācija, kas konkrēto Jeep Cherokee ļauj saukt par džipu, bet ne par apvidus auto. Patiesībā Cherokee jau konceptuāli nav iecerēts kā īsts apvidnieks, tas drīzāk pieskaitāms modernajai pilsētas apvidnieku kategorijai un tā arī uzvedas, kad nonāk uz ceļa vai neceļa.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Kā jau minēju, izmēģinājumam saņēmu priekšpiedziņas modeli un tas neplānotā kārtā pierādīja, kādēļ Jeep zīmola automobilim tomēr vajadzētu būt ar visu riteņu piedziņu. Katrā ziņā es tikai būtu bijis priecīgs, ja tā vietā, lai ieraktos meža ceļa smiltiņās un piespiedu kārtā atgrieztos bērnībā ar atmiņām par mašīnītēm smilšu kastē, būtu varējis palīdzēt turpat netālu līdzīgā nelaimē nonākušiem draugiem. Tomēr arī šajā gadījumā nav ļaunuma bez labuma, jo tikai ar praktisku izmēģināšanu var gūt vērtīgas atziņas, un priekšpiedziņas Cherokee gadījumā tās vēsta, ka klīrenss ir pietiekams un var droši braukt pa izteikti reljefotu meža ceļu, ja tam ir gana stingra pamatne, bet irdenās smiltīs Cherokee degungalu bāzt labāk nevajag. Un vispār, nedēļas nogale pierādīja, ka šādas komplektācijas automobilis vislabāk jūtas uz šosejas (arī grantēta ceļa) un pilsētā. Šādos apstākļos Cherokee pārliecina ar gana komfortablām un precīzi kontrolējamām gaitas īpašībām, tas ir kluss, laiski slīdot, aizved no punkta A uz punktu G un, kas svarīgākais, - priecē ar ārkārtīgi zemu degvielas patēriņu. Lai arī kopā brīvdienās tika nobraukti ap 700 kilometru, borta dators auto nodošanas brīdī rādīja, ka bez krājumu papildināšanas varētu veikt vēl vairāk par 200 kilometriem. Būtībā Jeep Cherokee ar 2 litru dīzeli bija viens no retajiem pēdējā laikā izmēģinātajiem auto, kura reālais degvielas patēriņš apmēram sakrīt ar to, ko ražotājs norādījis tehnisko datu tabulās. Braucot ar 70 - 90 kilometriem stundā piektajā vai sestajā pārnesumā, momentānā patēriņa rādītājs bija 3, 4 vai 5 litri uz 100 kilometriem. Bet caurmērā brīvdienās nobrauktajā distancē jaunais krosovers vidēji iztika ar nepilniem 6 litriem. Nepilnas divas tonnas smagam auto tīri labs rādītājs.

Tomēr, ja man kāds dotu iespēju un nāktos izvēlēties jaunu Cherokee, es samierinātos ar mazliet lielāku patēriņu, lai tikai automobilis būtu mazliet dinamiskāks un būtu apgādāts ar pilnpiedziņu, kas 170 dīzeļmodeļa gadījumā tiek papildināta ar deviņu pakāpju automātu. Tā ar tehniku arī varētu kompensēt Cherokee vizuālā pamatīguma deficītu, tiesa, par to nāktos maksāt ap 48 tūkstošiem eiro. Ja apmierina auto, kas nav piemērots bezceļiem, taču piedāvā gandrīz pilnu drošības sistēmu un komforta aprīkojumu (tieši tāds bija izmēģinātais Cherokee), pie dīlera būs jāatstāj 38 500 eiro. Bet, ja gribas pašu vienkāršāko Cherokee, Jeep cenu lapā mazākais skaitlis ir nedaudz virs 33 tūkstošiem eiro.

 
Foto: Jeep

Tehniskie dati: Jeep Cherokee 2.0 Multijet 140 ZS

Dzinējs1956 cm3
Jauda140 ZS @ 3750 rpm
Griezes moments350 Nm @ 1500 rpm
0-100 km/h10,9 sekundes
Vmax187 km/h
Patēriņš (pilsētā, ārpus pils., vidējais)6,4, 4,6, 5,3 l/100 km
CO2139 g/km
Izmešu klaseEuro 5+
Garums4623 mm
Platums1859 mm
Augstums (ieskaitot reliņus)1669 mm
Riteņu bāze2699 mm
Maksimālais uzbraukšanas leņķis16,9 grādi
Maksimālais nobraukšanas leņķis24,5 grādi
Pašmasa1828 kg
Bagāžnieks412 – 500 litri līdz pārsegam atkarībā no aizmugurējā sēdekļa pozīcijas; ar nolaistu atzveltni līdz griestiem – 1267 litri
Komentāri (26)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu