Mercedes ar ūdeņraža turbomotoru un saules bateriju krāsu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Mercedes-Benz

Pirmdien Pekinā Mercedes-Benz atklāja savu jauno izstrādes centru, un lielo notikumu vācieši apvienoja ar jauna konceptauto G-Code prezentāciju. Tas ir futūristisks prototips, kas pārtiek no ūdeņraža, kura virsbūvi klāj superprogresīvi saules bateriju paneļi, bet dizains varētu norādīt, kā izskatīsies krosovera GLK pēcteča versija ar kupejas virsbūvi.

G-Code vizuālo tēlu raksturo kompakta, 4,10 metrus gara virsbūve, kas uzlikta uz 21 collas riteņiem, šauri priekšējie jumta balsti, plašas, stūriem apliektas stiklotās virsmas un strupa, lejupslīdoša jumta dizains. Tāpat kā elektriskajam BMW i3, šim konceptauto ir pretējā virzienā veramas neliela izmēra aizmugurējās durvis un nav vidējās statnes. Šāda konstrukcija piešķir vizuālu plašumu, kad durvis ir atvērtas, un arī ievērojami atvieglo iekāpšanu.

1,9 metrus platais un 1,5 metrus augstais G-Code pagaidām oficiāli ir tikai konceptauto, taču auto motor und sport uzskata, ka, būdams par apmēram 30 centimetriem īsāks nekā GLK, šis prototips varētu vēstīt par analoga spēkrata parādīšanos modeļu klāstā. Tāpat pastāv iespēja, ka ar interesanto priekšējās daļas noformējumu vācieši vēsta par GLK pēcteča, C klasei piesaistītā GLC provizorisko izskatu.

Saistībā ar priekšējās daļas noformējumu var atzīmēt, ka tas tiek izgaismots citā krāsā atkarībā no izvēlētā darbības režīma. Par krāsu nomaiņu atbild radiatora režģī aiz centrālās Mercedes zvaigznes iebūvēts ekrāns. Režģa malās savukārt atrodas LED lukturu bloki, kuri no virsbūves «izbrauc» tikai pēc gaismu ieslēgšanas. Vēl viens dizainisks un nākotnē, visticamāk, aizvien biežāk sastopams risinājums ir atpakaļskata kameras, kas pie priekšējiem jumta balstiem aizstāj spoguļus.

G-Code piedziņas agregātu sistēmu veido līdz šim neredzēta agregātu kombinācija. Zem priekšējā pārsega atrodas kompakts turbomotors, kurš lieto ūdeņradi un griež tikai priekšējos riteņus. Pie aizmugurējās ass savukārt atrodas elektromotors, kura griezes moments caur daudzdisku sajūgu katram ritenim tiek piegādāts pēc vajadzības. Motora darbināšanai nepieciešamās baterijas tikmēr lādē rekuperācijas procesā atgūtā enerģija, mājsaimniecības elektrotīkls vai arī virsbūves īpašais pārklājums. Tas turklāt darbojas ne tikai kā liela saules baterija, virsbūves pārklājums elektroenerģijā spēj pārvērst arī pretvēju.

Starp interesantākajiem interjera risinājumiem var pieminēt sēdekļus un pedāļu bloku, kas ieņem optimālo pozīciju pēc braucēju ķermeņa noskenēšanas. Kad braucēji šajā 2+2 sēdvietu mašīnā ir apsēdušies, atlokās stūre un ekrāns un arī ventilācijas sprauslas ieņem optimālo pozīciju un ir gatavas ventilēt. Pēc brauciena beigām pēc vajadzības savukārt var izmantot divus minimopēdus, kas ietilpst G-Code aprīkojumā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu