Detroitā debitēs lieljaudas Lexus GS F

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lexus

Detroitas auto šovā, kas šogad durvis vērs 13. janvārī, Lexus pasaulei atklās pirmo modeļa GS lieljaudas versiju - GS F.

Līdz tiešajiem konkurentiem un to karstākajām versijām jaudas izteiksmē GS F ir diezgan tālu (BMW M5, piemēram, attīsta 560 zirgspēkus), taču tas tāpat būs lielisks papildinājums japāņu zīmola klāstā, kur vienīgais F modelis ilgu laiku bija vidējās klases IS F. Kā zināms, IS tikai pavisam nesen ieguva divu durvju modifikāciju RC un sekojoši arī tās karsto modifikāciju RC F.

GS F ir būvēts uz parastā GS tehnoloģiskās platformas, taču tam ir veikts ļoti daudz dažādu uzlabojumu. Pirmais, kas neiet skatienam secen, ir agresīvs ārējais dizains RC kupejas stilā; arī GS F ir milzīga centrālā «rīkle» vārpstiņas formā, un tās sānos atrodas tikpat iespaidīga izmēra malējās gaisa ieplūdes atveres. Aizmugurē auto nav tik ļoti agresīvs, taču par potenciālu liecina četras labi redzamas izplūdes sistēmas caurules.

Tāpat kā abi augstāk minētie F modeļi, arī GS F tiks apgādāts ar 5 litru V8 atmosfērisko motoru. Kā jau minēts, tā veiktspējas rādītāji nav tik iespaidīgi kā tiešajiem konkurentiem, taču būs pietiekami vairumam vidusmēra autobraucēju. Motora maksimālā jauda ir 473 ZS pie 7100 apgr./min., savukārt maksimālais griezes moments sasniedz 527 Nm apgriezienu intervālā starp 4800 un 5600 apgr./min. Motora vilkme dzenošajiem riteņiem tiek novadīta caur ātrdarbīgu astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Viena no progresīvā dzinēja īpatnībām - atkarībā no tā, vai motors tiek lietots maksimālās jaudas vai efektivitātes režīmā, tas spēj darboties arī Atkinsona ciklā, kas raksturīgs Toyota koncerna hibrīdautomobiļiem.

Maksimālas veiktspējas un dinamikas iegūšanas nolūkā auto jau standartā tiks apgādāts ar tā dēvēto griezes momenta vektorēšanas diferenciāli (Lexus Torque Vectoring Differential (TVD)), kam ir trīs darbības režīmi:

  • Standard: tiek meklēts balanss starp dinamiku un stabilitāti
  • Slalom: auto kļūst ievērojami atsaucīgāks un vadītājam sniedz labākas kontroles izjūtas
  • Track: tiek gādāts par augstu stabilitātes līmeni sacīkšu trasē


Īsajā iepazīšanās aprakstā Lexus atzīmē, ka automobiļa šasijā ir iestrādāta virkne papildu stiprinājumu, savukārt balstiekārta, lai arī kļuvusi ievērojami sportiskāka, ir tikpat komfortabla kā iepriekš. Tā sportiskais auto saglabā savas labākās īpašības arī ikdienas lietošanā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu