Futūristiskā Toyota Prius dodas uz Frankfurti

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Toyota

Īpašā sarīkojumā Lasvegasā pasaules pirmizrādi piedzīvojusi ceturtās paaudzes hibrīdmašīna Prius. Nākamais lielākais pasākums, kurā auto varēs skatīt klātienē, būs Frankfurtes auto izstāde pēc nepilnas nedēļas.

Jaunā Prius ir pirmais japāņu ražotāja automobilis, kas konstruēts, par pamatu ņemot Toyota jauno globālo moduļveida platformu Toyota New Global Architecture (TNGA). Tā rezultātā hibrīdtehnoloģiju pionieris paaudžu maiņas rezultātā ir kļuvis lielāks, ietilpīgāks un vienlaikus arī ekonomiskāks par priekšgājēju. Modeļa šasija, kas ir par 60% stingrāka nekā trešās paaudzes modelim, pazeminājusi arī hibrīdauto smaguma centru, raksta Motor.ru.

Toyota Prius virsbūves garums ir 4540 mm, platums - 1760 mm un augstums sasniedz 1470 mm. Tas ir attiecīgi par 60 mm mazāk garumā, par 15 mm vairāk platumā un par 20 mm zemāk. Riteņu bāze tikmēr palikusi līdzšinējā un attālums starp asīm ir 2700 mm.

Ievērojamas pārmaiņas notikušas arī dizainā. Atšķirībā no iepriekšējām dizaina evolūcijas fāzēm, ceturtās paaudzes modelis ir piedzīvojis īstu revolūciju un tagad izskatās gluži kā šogad sērijveida ražošanā nonākušais modelis Mirai, kas apgādāts ar ūdeņraža šūnu elementiem. Arī interjers ir pilnīgi jauns.

Toyota pagaidām neatklāj, kādi ir Prius uzstādītās hibrīdsistēmas tehniskie parametri, taču apgalvo, ka modelis ir par 10% ekonomiskāks nekā priekšgājējs. Neoficiāla informācija gan liecina, ka benzīna motora darba tilpums aizvien ir 1,8 litri un tā jauda sasniedz 105 ZS. Otrs spēka agregāts ir elektromotors ar 90 ZS jaudu, un tā barošanai ir izstrādāti jauna tipa akumulatori. Prius hibrīdsistēmas kopējā jauda varētu būt 150 zirgspēku. Toyota arīdzan uzsver, ka virkne hibrīdsistēmas komponenšu ir ievērojami pārstrādātas un kompaktākas, savukārt iekšdedzes motors darbojas ar 40% efektivitāti, kas ir augstākais rādītājs aktuālo benzīna motoru vidū.

Tāpat kā līdz šim Prius tiks piedāvāts arī plug-in modifikācijā ar iespēju baterijas lādēt no elektrotīkla. Šāds auto spēs 50 kilometrus nobraukt, benzīnu netērējot nemaz. Un vēl - Prius būs arī pilnpiedziņas versija.

Toyota jaunā preventīvās drošības sistēma Toyota Safety Sense, ko iepazinām jaunajā Auris, nonāks Prius aprīkojumā un papildinās citu elektronisko asistentu klāstu, kurš ietver aktīvo kruīza kontroli un aktīvās tālās gaismas.

Pārdošanā ceturtās paaudzes Prius vispirms nonāks Japānā, un tas notiks jau šogad. Citviet automobili varēs iegāties 2016.gadā.

Foto: Toyota
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu