Tokijas automobiļu izstādē Honda prezentējusi sava ūdeņraža šūnu automobiļa Clarity otro paaudzi, kas esot sērijveida ražošanai sagatavots auto un jau 2016.gadā būs pieejams iegādei Japānas tirgū. Vienlaicīgi, taču stipri ierobežotā laidienā ūdeņraža Honda nonāks arī dažās Eiropas valstīs.
Honda ūdeņraža auto - 700 km ar vienu uzpildi
44. Tokijas starptautiskā automobiļu izstāde ieies vēsturē kā sarīkojums, kuru Honda izmantoja, lai prezentētu Clarity Fuel Cell automobili. Tas nebūt nav pirmais auto, kurš elektromotora darbināšanai izmanto skābekļa un ūdeņraža savienošanās reakciju, taču, pēc Honda teiktā, šis ir pirmais auto, kura degvielas šūnu elementu bloks un jaudas pārvada mehānismi atrodas tur, kur tradicionālajos auto iekšdedzes dzinējs un transmisija.
Šādu risinājumu bijis iespējams īstenot, jo Honda inženieri ir samazinājuši degvielas šūnu bloka izmērus. Proti, katras šūnas biezums ir samazināts par 1 milimetru jeb 20 procentiem, kā rezultātā viss degvielas šūnu bloks ir par 33% mazāks nekā priekšgājējai FCX Clarity. Kopumā degvielas šūnu elementi, kas iebūvēti motora telpā, nav lielāki par parastu V6 benzīna motoru, bet pārdomātas jaudas pārvada agregātu izvietojums nozīmē, ka Clarity Fuel Cell salons ir ne mazāk komfortabls un praktisks kā parastam piecvietīgam sedanam.
Bez tā, ka auto ir komfortabls salonā, tas ir arī pietiekami jaudīgs (tas attīsta 130 kilovatus jeb 177 zirgspēkus) un lietošanā vienkāršs. Honda apgalvo, ka ūdeņraža uzglabāšanai domāto augsta spiediena tvertni (degviela tajā tiek glabāta 70 Mpa spiedienā) var uzpildīt nieka trīs minūtēs. Tā kā automobilī ir optimizēts ne tikai svars, bet arī enerģijas patēriņš, ar vienu uzpildi ūdeņraža Honda Clarity spēj nobraukt līdz pat 700 kilometrus tālu ceļu.
Interesanti, ka pat šāda auto vadītājam ir iespēja izvēlēties starp diviem dažādiem braukšanas režīmiem - Normal, kad auto vadības elektronika meklē līdzsvaru starp degvielas ekonomiju un veiktspēju, un Sport, kurā prioritārs ir dinamisks braukšanas temps. To, cik dinamisks ir šis auto un kāds ir tā maksimālais ātrums, Honda gan neatklāj.
Honda Clarity Fuel Cell
Garums (mm) | 4895 |
Platums (mm) | 1875 |
Augstums (mm) | 1475 |
Sēdvietas | 5 |
Gaitas rezerve pēc uzpildīšanās (km) | Vairāk par 700 km |
Uzpildei nepieciešamais laiks | Apm. 3 minūtes |
Degvielas šūnu jauda (kW) | Over 100 |
Degvielas šūnu jaudas blīvums (kW/L) | 3.1 |
Elektromotora maksimālā jauda (kW) | 130 |