BMW ar 0,4 litru patēriņu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Domas par vidi, iespējami zemu patēriņu un izmešu daudzumu neiet secen arī tādiem autobūves uzņēmumiem, kuru vārds vairāk saistās ar dinamiskiem auto, azartisku braukšanu un autosportu.

Tā dēvēto 3 litru (VW Lupo) un 1 litra (VW XL1) auto iznākšanas brīdī Volkswagen vārds pasaulē izskanēja ne mazāk skaļi kā saistībā ar aktuālo izmešu krāpniecības skandālu, jo šķita, ka nu tikai ir noticis patiess apvērsums autobūvē. Tomēr izrādās, ka arī BMW inženieri savās laboratorijās ir paveikuši ļoti daudz un viņu portfolio ir papildināts ar spēkratu, ko pēc analoģijas varētu droši dēvēt par 0,4 litru automobili.

Runa ir par noslēpumainu prototipu, kurš jau ir uzbūvēts un patlaban tiekot testēts. Nekādas oficiālas informācijas par šo plug-in hibrīdauto pagaidām gan nav, taču vācu Automobilwoche vēsta, ka auto ar vidējo degvielas patēriņu 0,4 litru apmērā (atbilst CO2 izmešiem 10 g/km) eksistē un šobrīd ir nodots patentēšanai.

Lai arī mistiskais bavārietis uz 100 kilometriem tērē vien divas glāzes benzīna, tas esot gluži praktisks braucamais ar četrām sēdvietām un pat vietu bagāžai; patiesību sakot, pietiekami lielam bagāžas apjomam, jo kravas nodalījums ir kā vidusmēra kompaktauto - ar 348 litru ietilpību. Būtiski, ka tas ir apmēram trīs reizes vairāk nekā Volkswagen izstrādātajam XL1, kura salonā turklāt ir tikai divas sēdvietas. Un, kas vēl interesanti, BMW pārspēj XL1 arī aerodinamiskās efektivitātes ziņā, proti, bavāriešu auto aerodinamiskās pretestības koeficients ir 0,18, kamēr VW automobilim - 0,19. Salīdzinājumam var pieminēt, ka labākais sērijveida auto šajā ziņā ir Mercedes-Benz CLA (Cd=0,22), norāda vācu auto motor und sport.

Par piedziņas agregātu runājot, auto motor und sport raksta, ka iekšdedzes motors kalpo tikai strāvas ģenerēšanai. Tas ir 2 cilindru twin-turbo motors, kurš allaž darbojoties tādā režīmā, lai pie aizmugurējās ass uzstādītajam elektromotoram netrūktu enerģijas. Par motora jaudu un akumulatora ietilpību informācijas nav, taču, spriežot pēc degvielas patēriņa, ar pilnu uzlādi (tā iespējama arī no rozetes) auto tuvu 100 kilometriem spēj veikt, benzīnu netērējot vispār.

Lai arī šāds BMW hibrīdauto, kurš netērē gandrīz neko, turklāt spēj attīstīt līdz pat 180 km/h maksimālo ātrumu, šķiet visnotaļ praktisks, par tā laišanu sērijveida ražošanā neviens pagaidām nedomā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu