Jaudīgāki motori un mazāks patēriņš - tāds ir jaunais Porsche 718 Boxster

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Porsche

Kopš pirmā Boxster debijas ir pagājuši 20 gadi, un nu Porsche laiž klajā pārveidotus rodsterus ar vidū novietotiem motoriem. Jaunās paaudzes modeļu nosaukumi ir 718 Boxster un 718 Boxster S. Divvietīgie kabrioleti nu ir vēl jaudīgāki un arī ar efektīvāku degvielas patēriņu. Tie tika izveidoti, paturot prātā horizontālos četrcilindru opozītmotorus, kuri tika izmantoti pirmajās Porsche 718 sporta automašīnās, ar kurām tika sasniegtas spīdošas uzvaras neskaitāmās sacīkstēs 1960. gados.

Pats galvenais jauno modeļu elements ir to jaunie, horizontālie četrcilindru opozītmotori ar turbopūti. 718 Boxster modeļa 2,0 litru motors attīsta 220 kW (300 ZS), savukārt 718 Boxster S modeļa 2,5 litru motors — 257 kW (350 ZS). S modeļi ir aprīkoti arī ar turbokompresoriem ar mainīgu turbīnas ģeometriju. Salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes Boxster, jaunajiem modeļiem ir par 26 kW (35 ZS) lielāka jauda, un tiem ir daudz efektīvāki turbo motori. Jaunajiem 718 Boxster ir par 13 % ekonomiskāks degvielas patēriņš.

Pārveidotā šasija un stiprākas bremzes ļaus piekopt kaislīgu un sportisku braukšanas stilu. Turklāt jauno modeļu dizains ir ievērojami uzlabots. Jauns izskats piešķirts visām automašīnas detaļām, izņemot bagāžas nodalījuma vāku, vējstiklu un paceļamo jumtu. Automašīnas salonā ievietots arī pavisam jauns priekšējais panelis, kas eleganti ieskauj sēdvietas. Standarta aprīkojumā ir iekļauta jaunākās paaudzes Porsche komunikāciju sistēma (PCM) ar modernu skārienjutīgu ekrānu. Savukārt navigācijas modulis ir pieejams kā izvēles aprīkojums.

Četru cilindru turbo motors nodrošina efektīvu jaudu

Ar 718 Boxster paaudzi Porsche atsāk ražot automašīnas ar horizontāliem četrcilindru opozītmotoriem. Turbopūte ievērojami palielina griezes momentu. 718 Boxster 2,0 litru motors sasniedz maksimālo griezes momentu 380 Nm (par 100 Nm vairāk) pie 1950–4500 apgriezieniem minūtē. Savukārt 718 Boxster S 2,5 litru motors sasniedz maksimālo griezes momentu 420 Nm (par 60 Nm vairāk) pie 1900–4500 apgriezieniem minūtē.

Rezultāts — jaunie 718 Boxster modeļi paātrinās vēl straujāk. 718 Boxster ar PDK un Sport Chrono pakotni sasniedz ātrumu 100 km/h 4,7 sekundēs (par 0,8 sekundēm ātrāk). Savukārt 718 Boxster S ar šo pašu aprīkojumu paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h sasniedz 4,2 sekunžu laikā (par 0,6 sekundēm ātrāk). 718 Boxster maksimālais ātrums ir 275 km/h, bet 718 Boxster S — 285 km/h.

Porsche turbo piedziņas koncepcija šiem modeļiem gan uzlabo veiktspēju, gan samazina degvielas patēriņu. 718 Boxster četrcilindru motors ar PDK Eiropas NEDC ciklā uzrāda degvielas patēriņu 6,9 l/100km (par 1,0 l/100 km mazāk). Savukārt 718 Boxster S modeļa 2,5 litru horizontālais opozītmotors ar turbopūti un PDK patērē vien 7,3 l/100 km (par 0,9 l/100 km mazāk).

718 modeļu standarta aprīkojumā ir iekļauta sešu ātrumu manuālā transmisija. Turpretī dubultais sajūgs Porsche Doppelkupplung (PDK) ar ekonomisko virtuālo pārnesumu tehnoloģiju ir pieejams papildaprīkojumā.

Jauno modeļu dizains sānskatā padarīts slaidāks

718 sērijas modeļus ir grūti nepamanīt. Jauno rodsteru priekšpuses dizains ir padarīts daudz izteiksmīgāks. Tā nu ir daudz platāka un vīrišķīgāka nekā agrāk. Pateicoties tam, ka 718 sērijas modeļi ir aprīkoti ar turbo motoriem, arī priekšējie gaisa uztvērēji nu ir lielāki. Jāpiemin arī biksenona priekšējie lukturi ar LED dienas braukšanas gaismām, kas eleganti izceļ 718 Boxster priekšpuses izskatu. Papildaprīkojumā ir pieejami arī LED priekšējie lukturi ar četrpunktu dienas braukšanas gaismām.

Foto: Porsche

Aplūkojot auto no sāniem, pamanīsiet jaunos, īpaši izveidotos spārnus un sānu sliekšņus. Tāpat auto dinamismu izceļ palielinātie gaisa uztvērēji ar divām spurām. Saskaņā ar jauno modeļu dizainu jauno modeļu durvju rokturu padziļinājumos vairs nav uzstādītas uzlikas. Jaunie 19 collu diski ir 718 Boxster S standarta aprīkojumā, bet 20 collu diski ir pieejami papildaprīkojumā.

Pārveidotā 718 Boxster modeļu aizmugure nu izskatās daudz platāka, galvenokārt pateicoties dekoratīvajai joslai, kurā starp aizmugurējiem lukturiem iestrādāts Porsche logotips. Pilnībā pārveidotajos aizmugurējos lukturos ir izmantota trīsdimensiju LED tehnoloģija un iestrādāti četrpunktu bremžu lukturi.

Sportiskāk noregulētā šasija sniedz uzlabotu manevrētspēju

Jaunā rodstera manevrētspēja atgādina, uz ko bija spējīgi pirmie 718 modeļi. Šasija ir noregulēta tā, lai uzlabotu automašīnas veiktspēju līkumos. Elektromehāniskā stūres iekārta ir padarīta par 10 % precīzāka. Tas viss padara jauno 718 Boxster vēl izveicīgāku un vieglāk vadāmu gan trasē, gan ikdienas satiksmē.

Mīnus 10 vai mīnus 20? Porsche aktīvā piekares vadības sistēma

Jauno rodsteru izvēles aprīkojumā ir pieejama Porsche aktīvā piekares vadības sistēma (PASM), kas ļauj padarīt auto par 10 milimetriem zemāku. Savukārt pirmoreiz modeļa vēsturē 718 Boxster S modeļu papildaprīkojumā ir pieejama arī PASM sporta šasija ar 20 milimetru zemāku klīrensu. Jaunā, pārveidotā aktīvā šasija sniedz īpašniekam vēl plašāku izvēli starp komfortu garajos braucienos un stingriem iestatījumiem sportiskos braucienos.

Foto: Porsche

Papildināta Sport Chrono pakotne dinamiskam braucienam

Tāpat kā 911 modeļos, rodsteru papildaprīkojumā pieejamajā Sport Chrono pakotnē ir ne tikai ierastie Normal, Sport un Sport Plus iestatījumi, bet arī iestatījums Individual. Modeļos, kuri ir aprīkoti ar PDK, braukšanas iestatījumu paneļa vidū ir iebūvēta arī Sport Response poga. Ja to nospiež, motora un PDK reakcija tiek padarīta ļoti tieša, gluži kā sacīkšu automašīnām.

Standarta komplektācijā salonā — Porsche komunikāciju sistēma

718 Boxster salons ir iekārtots ierastajā Porsche stilā, un to papildina jauni elementi, piemēram, kontrolmērinstrumentu panelis. Automašīnas salonā ir uzstādīta arī Porsche komunikāciju sistēma (PCM) ar mobilā tālruņa savietošanas moduli, dažādām audio saskarnēm un Skaņas sistēmas pakotni Plus ar 110 W jaudīgu skaņu. PCM sistēmu var papildināt ar izvēles moduļiem tā, lai tā pilnībā atbilstu īpašnieka vēlmēm. Piemēram, papildu izvēļu klāstā ir navigācijas modulis ar balss vadāmību, kas atvieglo brauciena mērķa iestatīšanu. Navigācijas modulim ir pieejams arī papildinājums Connect Plus, kas nodrošina piekļuvi papildu tiešsaistes pakalpojumiem.

718 Boxster bāzes modeļa cena Latvijā būs no 44 900 eiro, bet 718 Boxster S — no 55 400 eiro. Abu modeļu cenās nav ietverts PVN.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu