Vai šis būs ātrākais sērijveida ielas auto pasaulē?

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Bugatti

Īsi pirms oficiālās Ženēvas automobiļu izstādes atklāšanas Bugatti prezentējuši savu jaunāko garadarbu - automobili Chiron, kurš no troņa gāzīs pašreizējo planētas ātrāko sērijveida auto - Bugatti Veyron Super Sport.

Līdz ar Chiron atklāšanu ir kritušas vairākas spekulācijas. Viena no tām ir attiecībā uz spēka agregātu, jo iepriekš diezgan plaši izplatīts bija viedoklis, ka Chiron iegūs hibrīddzinēju. Patiesībā

automobilim aizvien ir uzstādīts jau zināmais 8 litru W16 benzīna motors, taču elektromors tam palīgos nav norīkots.

Tā vietā Bugatti inženieri ir likuši lietā visas sev pieejamās tehnoloģijas un uzstādījuši lielākus turbo kompresorus, kurus kontrolē jauna tipa divpakāpju turbopūte.

Visu uzlabojumu rezultāts ir prognozētā 1500 zirgspēku jauda un veseli 1600 Nm griezes momenta, kas tiek sasniegti diapazonā no 2000 līdz 6000 kloķvārpstas apgriezieniem minūtē. Paātrinājumu līdz 100 kilometriem stundā veiktspējas pieaugums neuzlabo, un tas aizvien būs 2,5 sekundes (varbūt nedaudz mazāk), turpretī maksimālais ātrums būšot lielāks. Kāds tas ir, acīmredzot vēl nav pārbaudīts, taču paši Bugatti darboņi ar izstrādes vadītāju Williju Netušilu priekšgalā ir pārliecināti, ka Ginesa rekordu grāmatā ierakstītais Veyron Super Sport rekords - 431 km/h - drīz būs vēsture. Jāpiezīmē gan, ka normālos apstākļos tāpat neviens Chiron tik ātri nebrauks, jo

Top Speed režīmā mašīnas maksimālais ātrums tiek elektroniski ierobežots pie 420 km/h.

Bugatti norāda, ka bez spēcīgāka motora Chiron ir vēl daudzi un dažādi labumi. Piemēram, oglekļa šķiedras monokoks, kura izgatavošana ilgst četras nedēļas, taču stingrības ziņā tas ir pielīdzināms LMP1 klases prototipiem, kādu var redzēt izturības sacensībās. Tāpat auto ir speciāli izstrādātas riepas, jauna adaptīvā balstiekārta ar pieciem darbības režīmiem, uzlabota titāna izplūdes sistēma ar milzīgiem katalizatoriem, bremžu sistēma ar Formula 1 tehniskajiem moduļiem u.tml. Augstāk minētais Bugatti Chrion izstrādes vadītājs norāda: «Savā darbā mēs izmantojam visu, kas ir pieejams, bez ierobežojumiem.»

Visticamāk tieši tāpēc

katrs no 500 Chiron, ko plānots saražot, maksās 2,4 miljonus eiro, neskaitot nodokļus.

Milzīgais skaitlis gan maksātspējīgo publiku nebaida, jo patlaban jau trešdaļai Chiron ir pircēji, kuri savus auto sāks saņemt šā gada rudenī.

Jāpiezīmē, ka Chiron Volkswagen koncernam nesīs arī peļņu. Kompānijas pārstāvji neprecizē, cik tas būs, taču Chiron būs ienesīgs. Veyron, kas tika izstrādāts pēc kādreizējā Volkswagen Grupas vadītāja Ferdinanda Pīha vēlmes, kompānijai nesa pamatīgus zaudējumus; pēc analītikas kompānijas Bernstein aprēķiniem katrs no 450 desmit gadu laikā pārdotajiem Veyron «strādāja» ar 4,6 miljonu eiro mīnuszīmi.

Foto: Bugatti
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu