Nissan strādā, lai vadītājam nebūtu jāstūrē

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Nissan

Nissan nupat atklājuši jaunu tehnoloģiju, kas dos iespēju šosejas ātrumā braukt, faktiski neizmantojot rokas.

Tas ir nākamais solis virzībā uz automatizētu braukšanu, tiesa, Nissan vienlaicīgi brīdina, ka automobiļu ražotājiem ir vairāk uzmanības veltīt tam, lai izskaidrotu pircējiem, kā pareizi un droši lietot autopilota sistēmas. Šis aicinājums izskanējis saistībā ar nesen notikušu automatizētas Tesla Model S avāriju ASV, kurā gāja bojā tās vadītājs. Avārijas datu analīze izmeklēšanā parādīja, ka negadījuma brīdī autopilots bijis aktivizēts un vadītāja rokas uz stūres nav bijušas. Tieši tādēļ šādu auto pircējiem rūpīgāk jāskaidro autopilota darbība, lai neveidotos mānīga drošības ilūzija.

Par ProPILOT nodēvētā autonomās braukšanas sistēma debitēs minivenu Serena saimē, kas pārdošanā Japānā nonāks vēl šogad. Nākamgad ar Qashqai ProPILOT sasniegs arī Eiropu, bet ASV un Ķīnā sistēma būs pieejama vēlāk.

Nissan pārstāvji norāda, ka ProPILOT dod iespēju braukt pusautomātiskā režīmā, jo vēro ceļa marķējumus un priekšā braucošo auto, kā arī vērtē līkumu parametrus.

Tehnoloģija notur mašīnu drošā attālumā no priekšā braucošā auto (ātruma intervālā no 30 - 100 km/h) un vajadzības gadījumā spēkratu arī pilnībā apstādina. ProPILOT arīdzan operē ar stūres mehānismu, lai auto noturētu braukšanas joslas vidū un slaidi izbrauktu līkumus.

Tai pašā laikā jāpiezīmē, ka ProPILOT nedos iespēju vadītājam iekārtoties ērtāk un ņemt rokās avīzi. Rokas no stūres atlaist var un auto brauks pats, taču tā kā stūres iekārta ir aprīkota ar griezes momenta sensoru, tā spēs noteikt, cik ilgi vadītāja rokas ir kur citur. Par to, ka ir sasniegts pieļaujamais pašbraukšanas limits, vadītāju brīdinās atbilstoša signāllampiņa. Ja vadītājs arī tad nesatvers stūres ratu, atskanēs skaņas signāls. Ja arī tad vadītājs nereaģēs, ProPILOT autonomās braukšanas funkcija atslēgsies.

ProPILOT ir solis trīs posmu procesā, kura noslēgumā Nissan vēlas redzēt izvērstu autonomo braukšanu pilsētās jau 2020.gadā. Karlosa Gosna vadītā kompānija, kas tagad vēlas sevi pozicionēt kā jaunāko tehnoloģiju aktīvu ieviesēju, norāda, ka autopilots palīdzēs samazināt to satiksmes negadījumu skaitu, kuru cēlonis ir cilvēciskās kļūdas. To īpatsvars starp visām avārijām esot 93%.

Progresīvāku ProPILOT sistēmu, kas spēj lavierēt arī pa ceļa joslām, Nissan plānojot izlaist ap 2018.gadu, bet 2020.gadā tai būtu jāspēj autonomi šķērsot arī krustojumus.

Nākamo četru gadu laikā Renault-Nissan alianse ir paredzējusi izlaist 10 modeļus ar autonomās braukšanas sistēmu.

Pašreizējās prognozes liecina, ka autonomo auto gada pārdošanas apjoms visā pasaulē 2035.gadā jau sasniegs 21 miljonu vienību.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu