Klajā laists jaunais Panamera hibrīds

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Porsche

Parīzes autoizstādē Porsche izrādīs Panamera sērijas ceturto modeli — Panamera 4 E-Hybrid ar pilnpiedziņu un elektropiedziņu 50 kilometriem. Automašīnas sistēmas jauda ir 462 ZS, un tās degvielas patēriņš atbilstoši Eiropas jaunajā braukšanas ciklam (NEDC) ir 2,5 l/100 km. CO2 izmeši tikmēr ir tikai 56 g/km.

Braukšana elektriski 50 kilometrus

Porsche gadījumā termins «hibrīds» nozīmē ne tikai ilgtspējīgu mobilitāti, bet arī veiktspēju. Galu galā kompānijas motoru sporta nodaļas izstrādātie 919 Hybrid Lemānas 24 stundu sacīkstēs uzvarējuši pēdējos divus gadus pēc kārtas. Tā pati filozofija nu tiek attiecināta arī uz modeli Panamera 4 E-Hybrid.

Jaunais Porsche no elektrotīkla uzlādējamais modelis vienmēr sāk darboties tikai elektriskajā režīmā un ar maksimālo ātrumu 140 km/h nobrauc līdz pat 50 kilometriem bez CO2 izplūdēm. Tai pašā laikā ar visu spēka agregātu 700 Nm maksimālo griezes momentu spēj paātrināties līdz 100 km/h 4,6 sekundēs un maksimāli sasniegt 278 km/h. Automobilim standartā ir pilnpiedziņa, un standarta trīskameru pneimatiskā piekare nemainīgi nodrošina optimālu līdzsvaru starp komfortu un dinamiskumu.

Jaunā hibrīda stratēģija ir balstīta uz modeli Porsche 918 Spyder

Veiktspēja nav nejaušība: Panamera 4 E-Hybrid hibrīda stratēģija ir balstīta uz hipermašīnas 918 Spyder hibrīddzinēja darbības principu. Tāpat kā 918 Spyder, kas ar saviem 887 ZS ir ātrākā sērijveida automašīna, kas jebkad riņķojusi Nirburgringas Ziemeļu trasē (6:57 minūtes), arī Panamera elektromotora jauda (136 ZS un 400 Nm griezes moments) tiek atbrīvota, tiklīdz vadītājs pieskaras akseleratora pedālim. Iepriekšējā modelī pedālis bija jānospiež vismaz par 80%, lai atbrīvotu elektriskās piedziņas papildu jaudu. Tagad elektromotors un benzīna dzinējs maksimāli mijiedarbojas jau no paša sākuma. Jaunā 2,9 litru V6 biturbo dzinēja veiktspēja tikmēr ir 330 ZS un 450 Nm.

Jaunais hibrīda modulis un ātri pārslēdzamā astoņpakāpju PDK

Benzīna motora un elektromotora atvienotājs vēstī par Porsche hibrīda moduļu jauno paaudzi. Atšķirībā no iepriekšējā modeļa elektrohidrauliskās sistēmas jaunās Panamera atvienotāju elektromehāniski iedarbina elektriskais sajūga aktuators (ECA), tādējādi nodrošinot vēl īsāku reakcijas laiku. Arī transmisija ir jauna un tā jaunajā hibrīdauto ir tāda pati kā citiem otrās paaudzes Panamera - astoņu pakāpju Porsche Doppelkupplung (PDK) transmisija.

Elektromotora darbināšanai nepieciešamais litija jonu akumulators atrodas zem bagāžas nodalījuma grīdas. Tā enerģijas ietilpība ir palielināta no 9,4 līdz 14,1 kWh, bet masa ir palikusi nemainīga. Lai pilnīgi uzlādētos, izmantojot 230 V, 10 A pieslēgumu, ir nepieciešamas 5,8 stundas. Ja Panamera standarta 3,6 kW uzlādes ierīces vietā autovadītājs izvēlas izmantot papildaprīkojumā pieejamo 7,2 kW iebūvēto uzlādes ierīci un 230 V, 32 A pieslēgumu, tad akumulators pilnīgi uzlādējas vien 3,6 stundās. Uzlādes procesu var sākt ar taimeri, izmantojot Porsche komunikācijas pārvaldību (PCM) vai lietotni Porsche Car Connect (viedtālruņiem un Apple pulksteņiem). Piedevām Panamera 4 E-Hybrid standarta aprīkojumā ir papildu gaisa kondicionēšana salona atdzesēšanai vai apsildei uzlādēšanas laikā.

Foto: Porsche

Porsche Advanced Cockpit panelis rāda hibrīdiem specifisku informāciju

Otrās paaudzes Panamera modeļu raksturīgā iezīme ir no jauna izstrādātā displeju un vadības koncepcija, kas īstenota standarta Porsche Advanced Cockpit ar skārienjutīgiem paneļiem un individuāli konfigurējamiem displejiem. Divi septiņu collu ekrāni analogā tahometra abās pusēs veido interaktīvo kabīni, un atšķirībā no šīs modeļu sērijas citām versijām modelim Panamera 4 E-Hybrid ir jaudas mērītājs, kas ir pielāgots hibrīda darbībai. Hibrīdam paredzēto displeju intuitīvās vadības princips ir līdzīgs tam, kas tika izmantots Porsche 918 Spyder. Jaudas mērītājs parāda datus, piemēram, pašlaik izmantotās elektriskās enerģijas apjomu, kā arī apjomu, kas iegūts ar rekuperāciju.

12,3 collu skārienekrāns darbojas kā centrālais PCM vadības un displeju bloks. Autovadītājs var piekļūt dažādiem hibrīdam specifiskiem datiem gan no centrālā, gan no mērinstrumentu paneļa. Gan jaudas palielināšanas, gan hibrīda palīgsistēma ir praktiska un informatīva. Piemēram, displejā ir redzama jaudas palielinājumam pieejamā enerģija, bet hibrīda palīgsistēma rāda dažādus vizuālus signālus elektriskās piedziņas jaudas regulēšanai.

Augstākā efektivitāte režīmā «Hybrid Auto»

Sport Chrono pakotne, kas ietver stūrē iebūvētu režīmu slēdzi, veido daļu no modeļa Panamera 4 E-Hybrid standarta aprīkojuma. Režīmu slēdzis un Porsche komunikācijas pārvaldība tiek izmantota, lai aktivizētu dažādus braukšanas režīmus. Šie režīmi ietver pazīstamos «Sport» un «Sport Plus» no citiem Panamera modeļiem, kas ir aprīkoti ar Sport Chrono pakotni. Hibrīdam specifiskie režīmi ir «E-Power», «Hybrid Auto», «E-Hold» un «E-Charge».

Foto: Porsche

4 E-Hybrid vienmēr sāk darboties pilnīgi elektriskajā režīmā «E-Power». Režīms «Hybrid Auto» ir pilnīgi jauna izstrādne. Pēc šā režīma ieslēgšanas Panamera automātiski maina un apvieno piedziņas avotus, lai panāktu maksimālu efektivitāti.

Režīms «E-Hold» sniedz iespēju autovadītājiem pastāvīgi saglabāt pašreizējo baterijas uzlādes līmeni, lai nodrošinātu iespēju pārslēgties uz elektrisko režīmu. Režīmā «E-Charge» akumulatoru uzlādē V6 dzinējs; lai to veiktu, benzīna dzinējs ģenerē lielāku jaudu par pašlaik braukšanai nepieciešamo.

Augstākais piedziņas veiktspējas līmenis tiek panākts režīmos «Sport» un «Sport Plus». Šajos režīmos V6 biturbo dzinējs darbojas nepārtraukti. Režīmā «Sport» akumulatora uzlāde visu laiku tiek uzturēta minimālajā līmenī, lai nodrošinātu pietiekamu jaudas rezervi e-paātrinājumam, kad tas ir nepieciešams.

Režīms «Sport Plus» ir paredzēts maksimālai veiktspējai, tas ļauj Panamera sasniegt maksimālo ātrumu. Šajā režīmā akumulators tiek uzlādēts pēc iespējas ātrāk, izmantojot V6 biturbo dzinēju.

Panamera klāstā tagad četri modeļi

No elektrotīkla uzlādējamā versija ir ceturtais modelis jaunajā Porsche Panamera sērijā, kurā visiem modeļiem ir pilnpiedziņa. Sēriju tagad veido Panamera Turbo (550 ZS), Panamera 4S (440 ZS), Panamera 4S Diesel (422 ZS) un Panamera 4 E-Hybrid (462 ZS).

Foto: Porsche
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu