Opel Ampera-e vispirms nonāk Norvēģijā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: www.e-transports.org

Norvēģija kā pirmā valsts Eiropā jau 14. decembrī sāka jaunā Opel elektromobiļa Ampera-e tirdzniecību.

Opel elektroauto ar iespēju elektriskajā režīmā nobraukt vairāk nekā 500 km (mērījums balstīts uz NEDC (The New European Driving Cycle jeb Eiropas jaunais braukšanas cikls) datiem kilometros, >500 km ir provizoriskais rādītājs) vispirms tirdzniecībā būs pieejams Eiropas elektromobiļu tirgū ar vislielāko pieprasījumu. Citiem vārdiem sakot, pakāpeniskā ražošanas apjoma pieauguma dēļ pirmajos mēnešos būs pieejams ierobežots automobiļu skaits, kā dēļ nolemts Eiropā sākotnēji koncentrēties uz tiem tirgiem, kuros jau ir elektroauto infrastruktūra un kultūra ir augstā līmenī. Tas nozīmē, ka pirmā valsts, kur nonācis Ampera-e, ir Norvēģija. Tur uz ceļiem jau ir 100 000 elektromobiļi, kamēr Latvijā 1.oktobrī bija reģistrēti vien 235 vieglie elektroauto. Pēc Norvēģijas nākamās valstis rindā ir Vācija, Nīderlande, Francija un Šveice. Pārējā Eiropa pakāpeniski tiks apgūta 2017. gadā beigās vai 2018. gada laikā.

Foto: www.e-transports.org

«Mēs jau no pirmās dienas zinājām, ka Ampera-e pieejamība būs ierobežota ražošanas dēļ Orion rūpnīcā Mičiganā,» saka Peters Kristians Kusperts (Peter Christian Küspert), Opel Group pārdošanas un pēcpārdošanas viceprezidents. «Tāpēc mēs pieņēmām lēmumu par labu pakāpeniskam ieviešanas plānam, vispirms sākot ar valstīm, kurās jau ir sava veida elektroauto infrastruktūra un ar vietām vai valstīm, kas ir izrādījušas ambīcijas kļūt par EV līderiem. Tādēļ par prioritāti ir kļuvusi Norvēģija, Vācija, Nīderlande, Francija un Šveice.»

Jāteic, ka Norvēģijas pozīcijas elektromobilitātes ziņā ir likumsakarīgas: veiksmīga politika, piemēram, atbrīvojums no pirkšanas nodokļa par elektroauto, atbrīvojums no PVN par pirkumu un līzingu, zems ikgadējais ceļa nodoklis, netiek iekasēta nauda par maksas ceļiem un prāmjiem, bezmaksas pašvaldības autostāvvietas, atļauja izmantot sabiedriskā transporta joslu un par 50 procentiem samazināts uzņēmumu auto nodoklis – šie faktori veido vilinošu piedāvājumu, lai norvēģi domātu par pāreju uz elektriskajiem transportlīdzekļiem. Norvēģijā jau vairākus gadus elektrisko transportlīdzekļu procents no pārdotajām jaunajām automašīnām ir bijusi augstākais pasaulē, 2015. gadā sasniedzot jau 22 procentus, dažās valsts daļās elektroauto skaitam pārsniedzot 30 procentus.

Atgādinām, ka Opel Ampera-e teorētiski ar uzlādes reizi var nobraukt vairāk nekā 500 km – par vismaz 100 km vairāk nekā tās tuvākais šī brīža konkurents segmentā. Kombinētais WLTP diapazons (Vispasaules harmonizētā vieglo transportlīdzekļu pārbaudes procedūra) tiek lēsts lielāks par 380 km. Protams, diapazons ikdienas lietošanā mainās un ir atkarīgs no braukšanas stila un no ārējiem faktoriem, piemēram, no gaisa temperatūras vai jūsu izvēlētā maršruta topogrāfijas.

Tāpat jāatzīmē - kad Ampera-e lietotājam ir nepieciešams uzlādēt savu auto, viņi publiskajā 50 kW līdzstrāvas ātrās uzlādes stacijā var «uzpildīties» ap 150 km tālam braucienam vien 30 minūtēs (vidējais rādītājs, kas mērīts pamatojoties uz provizoriskiem NEDC testiem).

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu