Aston Martin Valkyrie tik tiešām būs kā ielas F-1 bolīds

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Aston Martin

Vismaz 2,8 miljonus vērtais, bet jau izpārdotais hiperauto Aston Martin Valkyrie būs kā ielas F-1 bolīds, tikai paredzēts diviem cilvēkiem. To apliecina ražotāja nupat izplatītā informācija un attēli.

Kompānija Aston Martin prezentējusi kopā ar Red Bull F-1 komandu un tās tehnisko direktoru Adrianu Ņūiju kopā izstrādātās hipermašīnas Valkyrie pirmssērijas prototipu un atklājusi vairākus interesantus faktus par to. Piemēram, to, ka vadītāja sēdpozīcija līdzināsies F-1 vai Lemānas prototipa pilota pozīcijai ar augstāk nekā parastos auto novietotiem pedāļiem un paceltām kājām.

Kopš pirmo 3D attēlu parādīšanās izmaiņas ir veiktas arī Valkyrie dizainā. Cita starpā prototipam ir LED lukturi, loga tīrītājs, kā arī ventilācijas un gaisa novadīšanas lūkas priekšējā daļā un spārnos. To galvenā funkcija ir palielināt aerodinamisko piespiedējspēku, tomēr prototipa izskats 95% apmērā sakrītot ar galīgā produkta dizainu, raksta Motor.ru.

Valkyrie šaurajā salonā ir divas sēdvietas, turklāt tās būšot piemērotas faktiski jebkādas miesasbūves cilvēkiem. Jeb, kā raksta Aston Martin - diviem lieliem pieaugušajiem. Attēlos gan redzams, ka šaurajā kokpitā viduskonsole ir tik šaura, ka uz tās pietiek vietas vien Parking un avārijas gaismu pogai.

Lai pasažieru telpas konstrukcija būtu ne tikai droša, bet arī viegla, sēdekļi ir piestiprināti tieši pie oglekļa šķiedras monokoka. Līdzīgi kā Formulā 1, vadītāja sēdekļa forma tiks pielāgota viņa ķermeņa specifikai. Standartā Valkyrie tiks apgādāta ar četru punktu drošības jostām, bet pēc izvēles būs pieejamas arī sešu punktu drošības jostas.

Līdzības ar F-1 nebeidzas pie krēsliem un sēdpozīcijas. Arī Valkyrie stūre ir kā formulai. Ja neskaita centrālo ekrānu, tā faktiski ir vienīgais informācijas iegūšanas un sistēmu pārvaldīšanas rīks, turklāt to varēs ērti noņemt. Visu nepieciešamo informāciju par automobili un tā stāvokli vadītājs iegūs no stūres centrā iebūvētā OLED ekrāna, bet braukšanas laikā noderēs pie priekšējiem jumta balstiem uzstādītie ekrāni, uz kuriem tiks atainota bilde no atpakaļskata kamerām. Spoguļi šim auto nav paredzēti.

Foto: Aston Martin

Auto radītāji atzīmē, ka minimāls svars ir bijis viens no galvenajiem punktiem auto izstrādes laikā. Tādēļ Valkyrie ir ārējās apgaismes tehnika, kas sver par 30-40% mazāk nekā pārējo Aston Martin analogi, bet markas emblēmas vietā inženieri izvēlējušies to vienkārši ķīmiski iededzināt uz priekšējā pārsega paneļa. Tādējādi iegūta zīmola emblēma, kuras pacēlums virs paneļa ir par 30% mazāks nekā cilvēka mata biezums un sver par 99,4% mazāk nekā parastā metāla emblēma. Abstrahējoties no šādām izvirtībām, var piebilst, ka inženieru mērķis ir svaru samazināt līdz 1 tonnai.

Automobilim paredzēts hibrīddzinējs, kurā 6,5 litru V12 atmosfēriskais Cosworth motors attīstīs ap 1000 zirgspēkiem, bet papildus hibrīdmodulis - vēl 130 ZS. Šādā komplektācijā Valkyrie spēs 320 km/h sasniegt 10 sekundēs, bet, lai pēc tam pilnībā apstātos, paies vien piecas sekundes.

Kopumā Aston Martin būvēs 150 ielas Valkyrie un 25 tikai slēgtām trasēm paredzētus auto. Visi tie jau ir pārdoti.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu