RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Eksprestests: Opel Astra GTC OPC

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET
Foto: Normunds Avotiņš

Opel Performance Center izstrādājumi reti likuši vilties, un šis ir vērtīgākais no visiem.

Tā, tā - ko šeit dara vecā Astra?! Pirmkārt, tā nemaz nav vecā, jo trīsdurvju izpildījums, kāda jaunajam modelim vispār nav, joprojām ir ražošanā, otrkārt - tā vispār nav Astra, jo 2011. gadā ieviestais apakšmodelis tagad dēvējams vienkārši par GTC un zem šāda šķirkļa meklējams arī Opel mājaslapā. Tādējādi virsrakstā drīkstētu rakstīt vienkārši «Opel GTC OPC». Trīs pēdējie burti nozīmē to, ka mums darīšana ar Opel Performance Center ražojumu.

Opel Astra GTC
FOTO: Opel

Kas tas ir?

Astra jeb Asra GTC ir patlaban jaudīgākais Opel kompaktklases automobilis. Tā divu litru turbodzinējs attīsta 280 zirgspēkus, kas caur sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu tiek pievadīti priekšējiem riteņiem. Lai automobilis neciestu no pārlieka torque steer, procesu iegrožo elektroniskas palīgierīces un tikpat elektroniski vadāmi maināmas cietības amortizatori. To visu pavada iespaidīgs vizuālais noformējums ar gaisa kanālu bagātiem bamperiem, sliekšņiem, spoileriem un īpašo OPC zilo krāsu. Ķirsītis uz tortes ir 20 collu veltņi, par kuriem gan jāpiemaksā 400 eiro.

Opel Astra GTC OPC
FOTO: Opel

OPC salons ir īstens veco laiku hot-hatch rokenrols, kurā satiekas miljons pogās tērptais astoņus gadus veca parauga Astra panelis un masīvi Recaro sēdekļi ar viengabala atzveltnēm. Astra OPC nešaubīgi ir viens no tiem automobiļiem, kas izskatās ātrs, pat neizkustējies no vietas, jo pirmajā acu uzmetienā šķiet pārsvarā sastāvam no motora un riteņiem.

Kā tas brauc?

Īstens OPC neizceļas ar smalkām manierēm, un šis ir tāds pats - tu knapi paspēj «ielikt robā», kad zilais lādiņš, dobji rūcot, jau raujas no vietas kā plēsts. Neatliek nekas cits, kā pielāgoties straujajai un mazliet neaptēstajai sajūga dabai. Lai gan GTC ir smags spēkrats, dinamika vismaz subjektīvi ir apskaužama un atšķirībā no parastajiem GTC šeit tai daudzmaz pielāgota arī stūres iekārta.

Brīdī, kad pieņemat, ka OPC raksturs ir daudzmaz piejaucēts, var nospiest pogu «OPC» panelī un uzzināt, ka nē, vēl nav vis. Pazeminātā piekare gan noraida uz kabīni visu informāciju par seguma īpatnībām, taču kopumā OPC izrādās komfortablāks, nekā varētu gaidīt, un platā salona dēļ arī diezgan piemērots garākiem braucieniem. Aizmugurējā sēdeklī pieaugušiem pasažieriem gan nav ko meklēt.

Opel Astra GTC OPC
FOTO: Opel

Kas to pirks?

Ņemot vērā, ka jaunu hot-hatch tirgus Latvijā ir labi ja «sīkpadsmit» vienības gadā, Opel GTC OPC pircējs var būt drošs, ka ilgi brauks ar unikālu, pamanāmu un ātru auto. Starta cena ap 31 000 eiro demonstrācijas automašīnā pārsniegusi 38 tūkstošus, kas mūsdienās gan vairs nav graujoša summa par high - performance hečbeku, toties ir daudz par daudz Opel Astrai.

Tirgū atrodami lētāki un vienlaikus jaudīgāki, kā arī ar izmeklētāku vadāmību, progresīvāku tehniku un modernāku salonu apveltīti automobiļi. Pēc gada pašreizējā GTC modeļa ražošana tiks pārtraukta vispār, un tad jau redzēsim, kas ar ātro hečbeku klases dinozauru notiks pēc tam.

Opel Astra GTC OPC cena ir 30 798 eiro.

Opel Astra GTC OPC
FOTO: Opel
Latvija
0 Komentāri