Pirmie iespaidi: Range Rover Velar

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ja līdz lielajam Range Rover rokas nestiepjas vai arī šis modelis vienkārši nešķiet piemērots vai par lielu, tad nu jau kādu laiku zīmols piedāvā visnotaļ plašas izvēles iespējas.

Vārds varētu šķist jauns, tomēr Range Rover automobiļi to nevalkā pirmo reizi. Pirmo reizi tāds ir tikai sērijveida auto, jo par Velar tika dēvēti agrīnie Range Rover prototipi pirms nepilniem 50 gadiem. Šādu vārdu Land Rover izvēlējās, jo latīņu valodā velare nozīme slēpt, nerādīt un tādējādi bija teicami piemērots 1969.gadā radītā, pilnīgi jaunā premium apvidus auto maskēšanai, identitātes un saiknes ar Land Rover slēpšanai.

Šobrīd jau vairs nav svarīgi, cik labi tas toreiz izdevās, jo 2017.gada Velar dienas gaismā pilnībā iznāca, tā arī nekur neredzēts. Saprotams, ka galvenās dizaina iezīmes, aptuveno priekšējās daļas un aizmugures stilistiku jau varēja iztēloties, iemetot burkā, sakratot visus pārējos modeļus, un skatoties, kas sanācis. Zīmola vadība iznākumu dēvē par avangarda Range Rover.

Range Rover vēsture

Kādā jaukā dienā, kad saņēmu auto iepazīšanās braucienam, man bija iespēja saprast, ka ar to domāts ne mazs, ne liels, taču ļoti dinamiska izskata apvidnieks. To raksturo garš, izstiepts siluets, zema un nolaidena jumta līnija, augsta viduslīnija, līdz ar ko sānu stiklotās virsmas sanāk samērā šauras, un lieli riteņi. Pie tam, jo tie lielāki, jo sportiskāks un mazāk apvidniecisks izskatās Velar. Izmēģinātajam auto to diametrs bija 21 colla, bet var dabūt arī lielākus, ja gribas.

Foto: TVNET

Lai gan Range Rover pirmkārt ir jābūt apvidus auto ar caurgājības, kam nav konkurences attiecīgajā automobiļu klasē. Vai vismaz tā ir ļoti maza. Tomēr nevar nepamanīt, ka arī jaunā Velar konstruēšanas gaitā liela uzmanība veltīta tādiem jautājumiem kā efektivitāte, prestižs un komforts dažādos līmeņos. Efektivitāti Land Rover panāk, konstrukcijā plaši lietojot alumīniju.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tas palīdz ievērojami samazināt svaru, kas 2 litru benzīna modeļa gadījumā ir tikai 1804 kilogrami, taču vienlaikus paaugstina stingrību. Papildus tam ar dažādām viltībām optimizēta apvidnieka aerodinamika. Piemēram, šis ir pirmais Range Rover, kam aizslēdzot durvis vai ātrumam pieaugot virs 8 kilometriem stundā rokturi automātiski iebīdās durvju virsmā. It kā sīkums, bet apvienojumā ar balstiekārtu, kas šosejas ātrumā (105 km/h) automātiski pazeminās par 10 mm, auto aerodinamiskās pretestības koeficients ir 0,32. Tāds rādītājs nav bijis nevienam Land Rover ražotajam apvidus auto.

Range Rover Velar

Apvidnieka salonā aerodinamiku nejūt, ja nu vienīgi traucoties neatļautā ātrumā, kad varētu sākt trokšņot pretvējš. Līdz 100 km/h, kas vēl nesen vietām bija atļauti pat uz mūsu šosejām, nekas tāds gan nav dzirdams. Šis apstāklis ļauj pievērsties interjera novērtēšanai gan no aprīkojuma, gan komforta viedokļa. Par komfortu jāsūdzas nav nevienā Range Rover, turklāt tā kā Velar kopējais garums ir 4,8 metri, bet riteņu bāze - nepilni 2,9 metri - vietas ir daudz gan priekšā, gan aizmugurē. Piedevām arī bagāžnieks nav peļams, jo ietilpība ir 558 litri.

Range Rover Velar prezentācija Rīgā

Kamēr aizmugurējie pasažieri var baudīt lielāku plašumu nekā nacionalās aviosabiedrības jaunajās lidmašīnās, priekšā sēdošajiem, ja par to attiecīgi samaksāts (3330 eiro), var būt pat visos virzienos elektriski regulējami, apsildāmi un ventilējami sēdekļi ar masāžas funkcijām. Bet tas pat nav galvenais; inovatīvāka un interesantāka ir viduskonsole, kurā grozāmo pogu ir iespējami maz, taču ekrānu glāstīšanas iespēju krietni vairāk nekā līdz šim. Tas tādēļ, ka Velar ir divi 10 collu ekrāni, un tie nosedz viduskonsoli no priekšējā paneļa augšpuses līdz pat ātrumpārslēga ripai.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Līdz tam neredzēts, bet nu jau vairs ne absolūti unikāls risinājums. Tomēr toreiz tas bija jaunums, ko uztvēru ar dalītām jūtām. It kā jau jauki un glīti, ka nav pogu meža no stūres pa labi, no otras - ja vien neesi iestidzis dubļos līdz ausīm, kad ir laiks spaidīt ekrānus, meklējot piemērotāko no pilnpiedziņas un elektronisko sistēmu piemērotākajiem iestatījumiem, vieglāk būtu pasniegties pēc taustāma slēdža un to nospiest vai pēc pogas un to pagriezt. Taču tas ir tas, kas notiek mūsdienu autobūvē, tikai jautājums par pirkstu nospiedumiem vēl jāatrisina.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Velar ir jau trešais Range Rover, ko var iegādāties ar četru cilindru motoru. 2 litru dīzelis ar 180 ZS vai tikpat liels benzīnnieks ar 250 zirgspēkiem arī būs lētākie, taču šoreiz izbraucienam bija sagatavots modelis D300 ar 3 litru V6 dīzeļdzinēju. 300 ZS un 700 Nm ir tas, kā nebūs par maz, turklāt patēriņš apmēram 10 litru apmērā sildīs tos, kuriem svarīgi CO2 izmeši un rēķins degvielas uzpildes stacijā. Uz šosejas Velar ar pneimopiekari ir nevainojams (tā standartā uzstādīta arī 380 benzīna dzinējam), bet veikums tanku takās starp Ādažu poligona priedēm vēl jāpārbauda.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ja interesē cenas, tad vietējā dīlera cenu lapā lētākais Velar ir ar 180 ZS dīzeļdzinēju un maksā 61 tūkstoti eiro. Izmēģinātais auto ar «uzkabēm» - 98 tūkstoši ar dažiem simtiem eiro.

Foto: Ingars Tenis, TVNET
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu