Eksprestests: BMW 218d Grand Tourer

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: BMW

Kāpēc pirmais bavāriešu minivens Latvijā ir tik nemīlēts?

Materiāls tapis sadarbībā ar:

Nekad neesmu spējis līdz galam cienīt cilvēkus, kas smēķē automašīnā, jo, pirmkārt, esmu dziļi pārliecināts, ka viņi vasarā aizdedzina mežu, otrkārt, piesūcina automašīnas salonu ar neizdzēšamu smārdu. Tumšais Grand Tourer ir tieši šāds gadījums - jaunai automašīnai nu jau nebūt ne mazais noskrējiens un vairs neuztverama jauna BMW salona smarža liecina, ka kāds rīkojies ar kompaktvenu visai pavirši. Grand Tourer kā tāds vairs nav jauns modelis, un uz tuvāku iepazīšanos pamudināja nejaušība. Mani patīkami pārsteidza autonomā iedalītais BMW Active Tourer ar trīscilindru benzīna dzinēju no Mini, tāpēc gribējās zināt, kā uzvedas tā paša modeļa septiņvietīgais izpildījums ar dīzeli.

Kas tas ir?

BMW 2. sērijas Gran Tourer nāca klajā 2015. gada sākumā, aptuveni gadu pirms oriģinālmodeļa Active Tourer debijas. Kā viens tā, otrs ražots uz priekšpiedziņas platformas, kas kopīga tiklab Mini modeļiem, kā jaunajam BMW X1. Klasiķu klasiķa ielaušanās kompaktvenu klasē tika vērtēta dažādi, taču laikraksts Bild am Sonntag tomēr piešķīra Gran Tourer «Zelta stūres» jeb Goldenes Lenkrad godalgu nominācijā «Ģimenes auto».

Foto: BMW

Patiesībā modelis arī bija iecerēts kā māneklis, ar ko ievilināt BMW klientu lokā ļaudis, kam citi BMW ir pārāk dārgi, pārāk mazi vai gluži vienkārši «pārāk BMW». Tas gan obligāti nenozīmē, ka Gran Tourer būtu lēts - bāzes modelis ar acīmredzami pieticīgu 102 ZS motoru jau maksā 28 700 eiro.

Kā tas brauc?

Ņemot vērā, ka vairumam Gran Tourer pircēju Rietumeiropā tas laikam ir pirmais BMW mūžā, ražotājs nav sevišķi iesprindzis uz vadāmības un citu markai svarīgu uzvedības parametru izkopšanu. Godīgi sakot, tas gluži vienkārši brauc. Pateicoties tipiskajam 2 litru dīzelim un astoņpakāpju «automātam», Gran Tourer paātrinās kā BMW, patērē maz degvielas kā BMW un, sēžot pie stūres, arī izskatās kā BMW (panelis ir identisks X1). Taču grozot stūri un spiežot pedāļus tu esi spiests atzīt, ka šis auto līdz galam neatbilst BMW kanoniem - un priekšpiedziņa te nemaz nav pie vainas.

Foto: BMW

Gran Tourer ir pārlieku inerts un negribīgs, lai atmodinātu atmiņas kaut vai par visparastāko BMW «kapeiku». Izrādās, ka Dakota ādas salons un iDrive vēl nepadara automašīnu par īstu BMW. Vēl viena liga, kas raksturīga tikai Tourer sērijas modeļiem – ļoti masīvi priekšējie jumta balsti, kas krustojumos un pagriezienos pamatīgi ierobežo redzamību.

Foto: Normunds Avotiņš

Kas to pirks?

Negaidītās atklāsmes par Gran Tourer simulēto personību jau sniedz pietiekami skaidru atbildi uz virsrakstā uzdoto jautājumu, taču pēdējo naglu zārka vākā iedzen cena. Kopā ar papildaprīkojumu Sparkling Brown krāsas automobilis jauns maksā 46 660 eiro. Ņemot vērā, ka pie BMW dīlera par 38 tūkstošiem eiro šobrīd var nopirkt gluži sakarīgu BMW X3 ar to pašu divlitru dīzeli un vēl xDrive pilnpiedziņu, ir jābūt ļoti apņēmīgam vai ļoti spītīgam, lai paietu garām pārliecinošam SUV un iekāptu automašīnā, kuras vienīgā vērtība ir trešā sēdekļu rinda.

Tātad jaunam Gran Tourer Latvijā ir svītra pāri, - tad varbūt meklēt lietotu? Kāpēc nē, bet tad noteikti īso, tātad Active Tourer, noteikti ar benzīna motoru un - noteikti no nesmēķētāja.

Foto: BMW
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu