Ferrari FXX К EVO - auto, kurš drīz turēsies pie griestiem

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ferrari

Ekstrēmākais auto, kāds jebkad tapis Ferrari darbnīcās Maranello, ir FXX К. Uz ielas ar šo auto rādīties nevar, taču trasē gan, un tur tas ir nepārspējami ātrs. Pareizāk sakot bija, jo Ferrari nupat prezentējuši FXX K pilnveidoto versiju EVO.

FXX К EVO, kas arī būs tikai slēgtās teritorijās lietojams spēkrats, nedaudziem izredzētajiem būs pieejams gan kā gatavs automobilis, gan kā uzlabojumu programma jau esošajiem XX sērijas Ferrari.

Jaunākā XX sērijas automobiļa galvenās priekšrocības, salīdzinot ar priekšgājēju, ir vēl plašāks oglekļa šķiedras lietojums un līdz ar to vēl mazāks svars. Cik efektīva bijusi diēta, Ferrari gan neatklāj, taču lepojas, ka apjomīgais darbs vēja tunelī ir atmaksājies un FXX K EVO aerodinamiskā efektivitāte tuvojas GT3 un GTE klašu sacīkšu mašīnām.

Ja salīdzina ar FXX K, EVO modeļa maksimālais piespiedējspēks ir par 23% lielāks. Ja salīdzina ar jaudīgāko ielas modeli LaFerrari - pat par 75% lielāks. Tādējādi pie 200 kilometriem stundā automobili pie zemes spiež papildus 640 kilogrami. Bet, kad sasniegts maksimālais ātrums, - 830 kilogrami. Vēl nedaudz un piespiedējspēks būs tik liels, lai vismaz teorētiski auto varētu braukt pa gara un gluda tuneļa griestiem.

Gaisa plūsmu optimālai novirzīšanai kalpo centrālā spura ar trim lāpstiņām, kas optimāli ģenerē gaisa virpuļus, un jauns divu sekciju aizmugurējais antispārns, kam līdztekus izstrādāts jauns priekšējais spoilers. Visas šīs komponentes, kā arī citādāki bamperi, aerodinamiskais difuzors un mašīnas apakša, aerodinamisko slodzi uz aizmugurējo asi palielina par 10%.

Bez tā FXX К EVO ir jauna balstiekārta, Formula 1 tipa stūre ar ātrumpārslēgiem un slēdzi KERS (kinētiskās enerģijas rekuperācija) sistēmas darba režīmu izvēlei, kā arī lielāks centrālais ekrāns, kas savienots ar atpakaļskata kameru. Tā izmērs tagad - 6,5 collas.

Tāpat kā priekšgājējs, arī FXX К EVO ir apgādāts ar hibrīdsistēmu, ko veido 6,3 litru V12 atmosfēriskais motors un 190 zirgspēku elektromotors. Sistēmas kopējā jauda ir 1050 ZS un tā tiek novadīta aizmugurējiem riteņiem septiņu pakāpju divu sajūgu pārnesumkārbu.

Lai auto būtu kaut cik vadāms un pie pirmās izdevības neizlidotu no trases, tam bez aktīvajiem aerodinamikas elementiem ir stabilitātes kontrole, augstas veiktspējas bremžu sistēma ar ABS un elektronisku spēka sadali, F1 saķeres kontroles sistēma, trešās paaudzes elektroniskais diferenciālis, adaptīva balstiekārta, 285/650 - R19 x10½ un 345/725 - R20x13 izmēra Pirelli P Zero sliki ar sensoriem.

Cik šāds auto maksā, nav zināms, taču tas tāpat kā 2,5 miljonus eiro vērtais 2014.gada FXX K būs pieejams ļoti šauram Ferrari klientu lokam.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu