Mežos pie Lilastes satiekas konkursa Latvijas Gada auto 2018 apvidnieki

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Šajā nedēļas nogalē Lilastes apkārtnē uz viena no noslogotākajiem valsts nozīmes ceļiem ne viens vien autovadītājs pamanīja reti redzētus auto.

Tas tādēļ, ka tieši starp Ādažiem un Saulkrastiem atradās konkursa Latvijas Gada auto 2018 lielā, noslēdzošā testa brauciena bāze. No tās tad arī automobiļi devās kurš nu kurā virzienā, bet, kā allaž, piedzīvojumiem bagātākais izvērtās apvidus auto tests Lilastes mežu smilšu ceļos.

To, kā žūrijas dalībniekiem gāja apvidus auto testā, skaties pievienotajā fotogalerijā un video, bet komentārus par konkursu lasi zemāk.

Māris Ozoliņš, konkursa organizators

Šis ir vienīgais Latvijas Gada auto pasākums, kurā obligāti jāpiedalās visiem pieteiktajiem automobiļiem – pretendentiem. Šogad mums ir 20 jaunākie automobiļi un 28 žūrijas biedri – auto eksperti. Rezultātus ir grūti prognozēt, bet galveno pretendentu trijnieks jau sāk iezīmēties. Šogad īpaši interesanta cīņa ir apvidus auto nominācijā, to pierādīja arī testi Ādažu vecajā poligonā.

Guntars Pulss, autožurnālists

Man šie sezonas noslēguma testi vienmēr ir kā svētki, kur kopā sapulcējušies visi žūrijas biedri un, protams, konkursam pieteiktie automobiļi. Tikai pēc tiešas pretendentu konfrontācijas parasti sāk izkristalizēties finālistu septiņnieks. Savukārt par iespējamo titula ieguvēju cenšos domāt pēc tam, kad ir noskaidroti finālisti. Beidzamajos gados ir izveidojies, manuprāt, ļoti labs žūrijas sastāvs, kurš apvieno profesionalitāti dažādās ar auto nozari saistītās jomās un pietiekami dažādu skatu uz automobili kā tādu. Skaidrs, ka izvērtēt tik dažādai mērķauditorijai un pirktspējai orientētus braucamrīkus nav tik vienkārši, bet izcelt vienu visīpašāko ir vēl sarežģītāk. Tādēļ pēc iespējas cenšos cilvēkiem skaidrot, ka Gada auto nav labākais auto, bet gan auto, kam ir vērts pievērst īpašu uzmanību.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Edgars Utāns, Latvenergo transporta funkcijas vadītājs

Kompaktklasē, manuprāt, Hyundai i30 ir ļoti nopietns pretendents uz titulu, jo tur ir jūtams vācu pieskāriens, tāpat kā pirms diviem gadiem uzvarējušajam i20. Savukārt mazajā klasē es izceltu Ford Fiesta, kurš ļoti labi atspoguļo Eiropas Ford pamatvērtības – precīzu un patīkamu vadāmību.

Jurijs Petuhovs, uzņēmējs

Premium klasē, protams, visi ir ļoti labi auto, bet mani īpaši priecē Volvo XC60. BMW piektā sērija ir savai klasei un imidžam atbilstošs un labā komplektācijā arī ar attiecīgu cenu. Land Rover Discovery manuprāt ir sanācis pārāk masīvs un luksīgs – lai attaisnotu savu nosaukumu, tam vajadzētu notievēt. Savukārt Volkswagen Arteon, kurš arī tēmē uz premium segmentu, pēc tuvākas iepazīšanās tomēr tas pats Passat vien ir – protams, krietni izskatīgāks, bet būtībā tas pats labais Passat.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Atis Jansons, žūrijas priekšsēdētājs

Universālais tituls Gada auto ir praktiski neiespējams – tik dažādus auto, kur kāda luksusmodeļa dažas papildaprīkojuma detaļas ir dārgākas par blakus stāvošo mazās klases automobili, salīdzināt ir ļoti grūti. Apvidus automobiļu klase arī ieņem arvien neskaidrākas aprises. Dažiem modeļiem pilnpiedziņa nemaz netiek piedāvāta, bet citiem tā pieejama tikai ar dīzeli un mehānisko pārnesumkārbu, kā tas ir, piemēram, Nissan Qashqai gadījumā. Sanāk, ka atsevišķi jānodala apvidnieki ar un bez pilnpiedziņas. Lai gan visiem jau tāpat ir skaidrs, ka mazo un kompakto krosoveru pircēji vismaz 70 procentos gadījumu izvēlas priekšpiedziņu, jo 4x4 viņiem nav vajadzīgs. Mazajā klasē man interesants šķiet Citroen C3, kurš piedāvā kaut ko svaigu, bet Ford Fiesta un Nissan Micra ir tikai vēl divi jauni modeļi – visnotaļ labi, taču bez savas odziņas.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Konkurss notiek jau 19. reizi, un «Latvijas Gada auto 2018» drīkst pieteikt tikai pašus jaunākos automobiļus. Šogad konkursā ir pieteikti:

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Audi Q5
  • BMW 5. sērija
  • Citroën C3
  • Ford Fiesta
  • Honda Civic
  • Hyundai i30
  • KIA Stonic
  • Jeep Compass
  • Land Rover Discovery
  • Mazda CX-5
  • Nissan Micra
  • Nissan Qashqai
  • Peugeot 308
  • Peugeot 5008
  • Renault Koleos
  • Škoda Karoq
  • Volkswagen Arteon
  • Volkswagen Golf
  • Volvo XC60
Foto: Ingars Tenis, TVNET
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu