TVNET apskats: jaunais Nissan Qashqai

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Viscaur modernizētais Latvijas jauno auto tirgus bestsellers Nissan Qashqai tika prezentēts jau šā gada pavasarī. Taču tikai nesen tas ir nonācis līdz mums. To tad greznākajā Tekna+ izpildījumā ar 1,6 litru dīzeļdzinēju un Xtronic bezpakāpju variatoru izmēģinājām pašmāju apstākļos.

Nissan krosovers kopš 2007.gada

Qashqai ir viens no visu laiku populārākajiem Nissan modeļiem. Tā oriģinālā versija iznāca pirms vienpadsmit gadiem un acumirklī iemantoja plašu popularitāti gan ierindas autobraucēju, gan profesionāļu vidū. Gada laikā Eiropā kopumā tika pārdoti ap 100 tūkstošiem Qashqai, bet 2007.gada nogalē krosovers cita starpā ieguva titulu Latvijas Gada auto 2007.

Pašreizējā modeļa paaudze apritē ir kopš 2013.gada, un tai šobrīd nav līdzvērtīgu popularitātes ziņā. Qashqai ir ne tikai pārdotākais krosovers Eiropā. Tas jau kopš 2015.gada ir arī pirktākais jaunais auto Latvijā un kopš 2014.gada - pirktākais krosovers visu Baltijas valstu mērogā. Tā kā otrās paaudzes Qashqai nu jau būs sasniedzis četru gadu vecumu, loģiski, ka dzīvescikla vidū Qashqai ir veikta modernizācija - ticis atsvaidzināts ārējais un interjera dizains, papildināts pieejamo drošības un komforta sistēmu klāsts, izvērstas auto konfigurēšanas un individualizēšanas iespējas.

Jauns izskats

Ja jauno Qashqai uz ielas vai pārdevēja salonā ierauga vienu pašu, vizuālās pārmaiņas pamanīt nav viegli. Ja noliek blakus 2013.gada modeli un modernizēto Qashqai, atšķirības uzreiz ir acīm redzamas. Pirmkārt jau citādāki ir lukturi. Gan priekšējos, gan aizmugurējos bloku formas ziņā būtiskas pārmaiņas nav skārušas, taču grafika ir citādāka. Jo īpaši tas attiecas uz augstākā līmeņa priekšējiem lukturiem, kuros dienas gaitas LED josla vairs nav tikai neliels segments luktura stūrī, bet gan homogēnas gaismas josla, kas apjož vairāk nekā pusi luktura perimetra.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Bez lukturiem jaunākajam Qashqai ir jaunas arī citas virsbūves detaļas, tai skaitā motora pārsegs, bamperi, radiatora režģis, sānu paneļi un pat zīmola logotips radiatora režģa vidū. Tagad tas ir divdimensionāls, jo piesedz drošības sistēmu radaru. Jaunums ir arī elegantā haizivs spuras formas antena, kas aizstāj līdzšinējo radiosakaru uztvērēja puļķīti. Kopumā ņemot, ar izmaiņām Qashqai dizainā ir iegūts vairāk premium efekta.

Solīds, modernizēts interjers

Pārceļoties uz jaunā Qashqai salonu, redzamākās izmaiņas ir tieši vadītāja acu priekšā. Tā ir stūre, kurai tagad ir D burta forma, satvērienam ērts un drošs aploka diametrs, kā arī jauns pogu izkārtojums. Lai arī pogu ir daudz, tās izkārtotas loģiski un nedaudz mulsina tikai sākumā. Pēc neilga laika pagriezt skaļāk, pārslēgt nākamo dziesmu USB datu nesējā, iestatīt kruīza kontroli vai mainīt borta datora ekrānā atainoto saturu var, neatraujot acis no ceļa.

Atšķirībā no stūres rata instrumentu panelis un viduskonsoles dizains nav mainījies. Audio sistēma ar 7 collu skārienekrānu, ja tāds iekļauts auto aprīkojumā, izskatās tāpat kā iepriekš. Atjaunināta gan ir multimediju sistēmas programmatūra, kā dēļ lietotāja saskarne tagad vairāk līdzinās horizontāli noguldītam viedtālrunim. Pie 4,4 metrus garā interjera pozitīvajām īpašībām noteikti jānorāda arī plašums abās sēdekļu rindās, taustei tīkamie apdares materiāli, komfortabli slīpā atzveltne aizmugurē un vienlaikus pietiekami ietilpīgais bagāžnieks ar dubulto grīdu un transformējamām starpsienām. Standarta konfigurācijā, tas ir - ar izmantojamām piecām sēdvietām, bagāžnieka ietilpība ir 430 litri (400 litri, ja uzstādīts audio sistēmas subvūfers). Ja dalīto atzveltni nolaiž, iegūstama kravas novietne ar 1585 litru tilpumu. Starp citu, ja ir padomā doties testa braucienā, tad noteikti jāpievērš uzmanība ārējo trokšņu līmenim, kas plašāka izolācijas materiālu lietojuma dēļ ir jūtami zemāks nekā iepriekš.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ja automobilim izvēlēts Tekna+ aprīkojuma līmenis, tad pretī stūrei atradīsies elektriski regulējams vadītāja sēdeklis ar četros virzienos regulējamu jostas vietas daļas atbalstu. Arī pasažiera sēdeklis ir bīdāms elektriski, vienīgi jostas vietas atbalsts regulējams manuāli. Būtiski, ka šādu Qashqai ērti var lietot divi dažādi vadītāji, jo Nissan ir paredzējuši vadītāja sēdekļa un ārējo spoguļu divu pozīciju atmiņu.

Pilnvērtīgs drošības un komforta tehnoloģiju klāsts

Saskaitot eksterjera, salona un tehnoloģiskos jaunievedumus kopā, tādu modernizētajā Qashqai ir vairāk nekā 1300. Tā ka var teikt, ka modernizācija ir bijusi visnotaļ apjomīga un rezultāts ir atsvaidzināta izskata auto ar augstāku drošības, komforta un efektivitātes līmeni.

Šajā reizē to vērtēt palīdzēja jaunais Tekna+ aprīkojuma līmenis, kas faktiski ietver visas iespējamās ekstras, tai skaitā pilnos LED adaptīvos lukturus, BOSE audio sistēmu, sēdekļu apdari ar Nappa ādu, tonētu panorāmas stikla jumtu ar elektriski atbīdāmu žalūziju, elektriski regulējamu vadītāja sēdekli, 19 collu riteņus u.c. Atkarībā no izvēlētā modeļa standarta aprīkojuma līmeņa (Visia City, Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna) vairums šo ekstru iegūstamas arī pārējiem Qashqai modeļiem.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tas attiecas arī uz aktīvajām drošības un komforta palīgsistēmām. Tādu Nissan piedāvājumā ir daudz un jau labu laiku. Šādas sistēmas ietver ceļa zīmju atpazīšanu, parkošanās sensorus, atpakaļskata kameru, ja mašīnai ir 7 collu skārienekrāns, brīdināšanu par neapzinātu izbraukšanu no joslas, brīdināšanu par frontālas sadursmes draudiem, automātiskās ārkārtas bremzēšanas sistēmu ar gājēju atpazīšanas tehnoloģiju, aklo zonu uzraugu, brīdinājumu par satiksmi aizmugurē un sadursmes draudiem, brīdinājumu par autovadītāja nogurumu un apkārtskata monitoru. Pēdējā sistēma jo īpaši noderēs gadījumos, kad grūti pierast pie auto gabarītiem un manevrēšana, piemēram, stāvvietā sagādā neērtus brīžus. Šī sistēma izmanto priekšā, aizmugurē un zem ārējiem spoguļiem iebūvētās kameras, lai izveidotu automobiļa modeli ar skatu no augšas. Kādam varbūt šķitīs, ka nekas prātīgs šāda sistēma nav, taču praksē esmu pārbaudījis, ka centrālajā ekrānā izveidotais attēls ir precīzs telpas un objektu atveidojums. Pēc tā droši var vadīties, lai iebrauktu stāvvietā, novietotu auto pie trotuāra maliņas un tamlīdzīgi. Nav pat nepieciešams skatīties spoguļos vai pa logiem, kā to savulaik pierādīja demonstrācijas tests ar Nissan Note, kam aizlīmēti visi logi un vienīgā saikne ar ārpasauli ir apkārtskata monitors un centrālais ekrāns. Vēl viena parkošanās opcija ir šo procesu vispār uzticēt automobilim pašam. Ja Qashqai ir apgādāts ar inteliģento parkošanās asistentu, vadītājam atliek vien operēt ar pedāļiem un auto patstāvīgi iebrauks izmēriem atbilstošā stāvvietā. Diennakts tumšajā laikā uz šosejas noderīgas būs automātiskās tālās gaismas. Tās faktiski atbrīvo vadītāju no pienākuma rūpēties, lai neapžilbinātu priekšā vai pretī braucošos, jo automātiski un atbilstošākajā brīdī prot pārslēgt tālās un tuvās gaismas. Piedevām Tekna un Tekna+ aprīkojuma līmeņos ir uzstādīti adaptīvie Bi-LED lukturi, kas seko stūres pagriešanas virzienam un vairāk izgaismo pagrieziena iekšmalu.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Četri dažādi motori un pilnpiedziņas opcija

Tāpat kā līdz šim, arī jaunajam Qashqai ir pieejami četri dažādi motori, ko var kombinēt ar sešu pakāpju manuālo vai automātisko Xtronic transmisiju. 110 zirgspēku dīzeļdzinējs un 163 zirgspēku benzīna turbo motors pieejami tikai kombinācijā ar manuālo transmisiju. 1,2 litru turbo motors ar 115 zirgspēkiem un 1,6 litru dīzeļdzinējs ar 130 ZS savukārt iespējami kombinācijā ar manuālo vai Xtronic transmisiju. Pie tam spēcīgāko dīzeļdzinēju var izvēlēties arī tandēmā ar automātisko pilnpiedziņas sistēmu, tikai tad jārēķinās, ka būs manuālā transmisija.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ar jauno Qashqai biju ticies jau iepriekš. Tomēr šoreiz pirmo reizi ceļš krustojās ar priekšpiedziņas automobili, kam ir 130 ZS dCi motors un Xtronic transmisija. Iespaidi? Šādā komplektācijā Tekna+ automobilis apmierinās braucēju, kam svarīga ir komfortabla, nepiespiesta pārvietošanās pilsētas džungļos, kā arī aiz tās robežām un ne pārāk sarežģītos apstākļos arī nobraucot no ceļa ar cietu segumu. Qashqai ar 130 zirgspēku motoru nepiemīt raķetes īpašības, taču pilsētas ātrumu ar šādu auto var sasniegt itin ātri. Arī uz šosejas spēka agregāts ir pietiekami elastīgs, lai apdzīšana nebūtu jāplāno ilgu laiku pirms manevra veikšanas. Atliek vien spēcīgāk nospiest akseleratora pedāli, lai pēc īsa pārdomu brīža Xtronic transmisija pārslēgtos zemāk, dzinēja apgriezieni palielinātos un varētu doties garām piesardzīgajiem satiksmes dalībniekiem.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Visbeidzot par cenām. Nissan Qashqai pieejamākajā izpildījumā ar Visia City aprīkojuma līmeni pie mums maksā 17 500 eiro. Izmēģinātā Tekna+ 130 dCi Xtronic pilnā komplektācijā - 31 100 eiro, savukārt identiski bagātīgi aprīkots auto ar manuālo transmisiju un 4WD sistēmu Latvijā pieejams par 31 500 eiro.

Nissan Qashqai aprīkojums un cenas (PDF)

Dīzeļdzinēji

Dzinējs1,5 l
110 ZS
dīzeļdzinējs
1,6 l
130 ZS
dīzeļdzinējs
1,6 l
130 ZS
dīzeļdzinējs
1,6 l
130 ZS
dīzeļdzinējs
Transmisija6MT (2WD)6 MT (2WD)Xtronic (2WD)6 MT (4WD)
CO2 izmešu apjoms (g/km)99116122129
Vid. Patēriņš (l/100 km)3,84,44,74,9
Garums (mm)4394439443944394
Platums (mm)1806180618061806
Augstums (mm)1590 – 15951590 – 15951590 – 15951590 – 1595
Riteņu bāze (mm)2646264626462646
Bagāžnieks (l)430 – 1585430 – 1585430 – 1585430 – 1585

Benzīna dzinēji

Dzinējs1,2 l
115 ZS
benzīna dzinējs
1,2 l
115 ZS benzīna dzinējs
1,6 l
163 ZS benzīna dzinējs
Transmisija6 MT (2WD)Xtronic (2WD)6 MT (2WD)
CO2 izmešu apjoms (g/km)129129134
Vid. patēriņš (l/100 km)5,65,65,8
Garums (mm)439443944394
Platums (mm)180618061806
Augstums (mm)1590 – 15951590 – 15951590 – 1595
Riteņu bāze (mm)264626462646
Bagāžnieks (l)430 – 1585430 – 1585430 – 1585
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu