TVNET tests: Ford Tourneo Custom ar «automātu»

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ford

Ar novēlotu automātiskās pārnesumkārbas ieviešanu Ford tiecas atdzīvināt interesi par Transit Custom pasažieru versiju.

Kāda Tourneo saistība ar Transit? Vistiešākā! Nezināma mārketinga ģēnija untuma dēļ visi vieglie Ford komercauto tagad ir «tranzīti» – pat mazais Fiesta bulkuvāģis Courier, kuru pilnā vārdā nu jāgodā par Transit Courier.

Pilnā mērā respektējot Transit ilggadējos panākumus un kolosālo klientu bāzi, vienlaikus nevar neatzīt, ka visu praktisko modeļu «pārtranzītēšana» radījusi mērenu sajukumu. Lai nodalītu kravas versijas no izmeklētākiem pasažieru modeļiem, Ford, par laimi, izmanto veco labo metodi, dēvējot pēdējos par Tourneo. Tādējādi Ford Transit Custom pasažieru modelis saucas Ford Tourneo Custom, un neilgi pirms pamatmodeļa modernizācijas tas beidzot tika pie automātiskās pārnesumkārbas.

Ak jā – un kā tad saucas lielais Ford Transit buss? Nu, tas joprojām ir vienkārši Transit.

Kas tas ir?

Līdzīgi Volkswagen Transporter un Multivan piemēram,

Tourneo Custom faktiski ir komercauto, kas pārvērsts pasažieru automobilī.

Tam iespējami divi dažādi virsbūves garumi, un lielākais krietni pārspēj piecus metrus. Tas liecina, ka Tourneo Custom ir liels auto, kurā bez trīs sēdekļu rindām, kas maksimālā gadījumā spēj uzņemt deviņus pasažierus (ieskaitot vadītāju), atliek vieta arī bagāžai. Ford nav svešas arī premium people mover ambīcijas, tāpēc augstākajā izpildījuma variantā minivenam ir tikai seši, toties atdalīti un individuāli regulējami, turklāt pēc vēlēšanās ar gaišu ādu apvilkti komforta sēdekļi.

Tomēr vairāku iemeslu dēļ

vienkāršāks Tourneo ir ieteicamāks, jo vienlaidu sēdekļos var sasēsties vairāk cilvēku,

un pustukši tie vienalga ir ērtāki, bez tam eleganto ādas klubkrēslu demontāža pārvēršas laušanās ringā, jo atsevišķie sēdekļi ir smagi un ļoti neparocīgi. Protams, vienlaidus sola izcelšanai vispār būs vajadzīgi divi spēcīgi vīri, toties otro rindu var vienkārši aizlocīt uz priekšu, atbrīvojot maksimumu kravas telpas.

Vēl viens izlaidīgās lounge versijas pretarguments ir sēdekļu vibrācija, braucot pa sliktu ceļu, un, protams, ļoti neizdevīga visa spēkrata cena. Starp citu, ja ir plāns noformēt deviņvietīgu pasažieru busu pēc iespējas lētāk, Ford piedāvā arī variantu remontbrigādēm, kas saucas Transit Custom Combi, taču tur bez sēdekļiem necik vairāk ērtību arī nebūs.

Kā tas brauc?

Sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba Tourneo ir pieejama kā 130, tā 170 ZS motoram, kas būtībā ir viens un tas pats 2 litru dīzeļdzinējs. Pirms pāris gadiem gadījās uz pāris dienām iedzīvoties autoīres Tourneo Custom, kam bija pagalam maz jaudas. Tā kā darbība pārsvarā notika uz «autobāņiem» Alpu tuvumā, tarkšķošā motora iedzimto vai varbūt paviršu snovotāju uzdāvināto aizdusu nespēja kompensēt nedz blīvā piekare, nedz izveicīgā stūres iekārta. Nabaga buss vienkārši «negāja» un viss.

Šoreiz izmēģinātajam Tourneo turpretim nekādu sarežģījumu ar jaudu nav. Paātrinājums ļauj gan turēties plūsmā, gan saprāta robežās arī apdzīt, lai gan kārbas un motora salāgojums īsti neprovocē uz tā saukto white van driver braukšanas stilu. Atšķirībā no Multivan un PSA-Toyota trijotnes pie Ford modeļa stūres nepārtraukti jūtama arī masa. Pilnīgi iespējams, ka Tourneo Custom nav necik smagāks par konkurentiem, taču sajūta paliek.

Ford Tourneo Custom ir ērta un augsta sēdpozīcija, no kuras ir arī pietiekami laba redzamība. Vadības ierīču izvietojums un dizains nodod kā modeļa vecumu, tā piederību Ford komerctransportam, taču, jau iepriekš neko satriecošu negaidot, nav jāpiedzīvo arī vilšanās. Turklāt Ford tikko prezentējis jaunu Transit Custom paaudzi, kurā daudz kas ir uzlabots un nomainīts, tai skaitā arī pasaulē mazākais navigācijas ekrāns. Patiešām neticami, ka Ford

visā nopietnībā uzskata ierīci ar ekrānu veca TomTom lielumā par vērā ņemamu ekstru.

No otras puses, ceļu līdz vajadzīgajai adresei tā tomēr atrod.

Kas to pirks?

Ar «automātu» bagātināta Ford Tourneo Custom potenciālā klientūra ir gan prasīgi uzņēmumi, gan izvēlīgi privātie klienti. Liels minivens vai mazs buss bez sajūga pedāļa vairs nav nekāds untums – ļaudis gan pilsētā, gan slēpošanas braucienos kāro pēc tām pašām ērtībām, ko sen jau bauda ne tikai vieglie auto, bet arī modernās kravas mašīnas. Lai gan Tourneo Custom saņēmis šo pārnesumkārbu nepiedodami vēlu, Ford pārdevēji nenokar degunu un nenogurstoši iefiltrē informāciju par šāda produkta esamību tirgū. Tas ļauj cerēt vismaz uz to, ka nākamajam augsta līmeņa samitam Rīgā Ford ir sagatavojies godam.

Ford Tourneo Custom ar automātisko pārnesumkārbu pieejams, sākot ar 30 670 eiro.
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu