TVNET tests: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Opel

Jaunā Insignia ar benzīnu? Jūs varat dabūt tikai 1,5 motoru – vai šo...

Ceturtdaļmiljarda eiro zaudējumi un pārdošana nicināmajiem «varžēdājiem» no PSA patiešām neizklausās pēc veiksmīga gada noslēguma. Taču ir arī labas ziņas – jaunā Opel Insignia atzīta par Igaunijas Gada auto 2018, un nejaušs pasažieris lidmašīnā man nesen uzrūca: «Es tūlīt ņemšu jau otro Insignia!» Viņš un igauņi taču nevarētu tik neganti kļūdīties, vai ne?

Kas tas ir?

Jaunā Insignia savā ziņā demonstrē Opel spītu nepadoties grūtībām un konkurentu spiedienam. Salīdzinoši nelabvēlīgos apstākļos

kompānijai izdevies radīt progresīvu, ietilpīgu, savas klases parametriem pat prestižu un, galvenais, skaistu automašīnu.

Tas, ka Insignia Grand Sport ir nevis triviāls sedans, bet gan iznesīgs liftbeks gluži kā VW Arteon vai Audi A5 Sportback, piešķir automašīnai papildu šarmu.

Konceptuālu pavērsienu piedzīvojis arī salons. Stūres forma, mērskalu panelis un navigācija gan mazliet uzjunda Opel D segmenta stagnācijas dvaku, toties – kas par sēdpozīciju! Zema un ar augstu viduskonsoli, kurā pārnesumkārbas svira iegulst rokā gluži kā savulaik piektās sērijas BMW, - ja vien sviru varētu pārnest mazliet tālāk uz priekšu. Taču šajā Insignia tas nav aktuāli, jo

mums darīšana ar visjaudīgāko 260 zirgspēku eksemplāru, kas vienīgais no benzīna motoriem var lepoties ar 8 pārnesumu «automātu».

Ne tik jaudīgām Insignia paredzētas sešpakāpju pārnesumkārbas.

Vēl šeit ir ogļu melns OPC Line interjers, ergonomiski sporta sēdekļi, head-up displejs, kurš rāda ciparus vējstiklā, nevis tizlā stikliņā (še tev, Volkswagen!) un sarkanāka par sarkanu krāsa, kas atgādināja tos laimīgos laikus, kad biju pietiekami dulls, lai pārkrāsotu savu pirmo automašīnu superbaika bākas tonī.

Foto: Opel

Kā tas brauc?

260 zirgspēku – tas ir daudz vai maz? Ja tādu jaudu attīsta atmosfērisks V6 motors ar nostādītu balsi, varētu gribēt arī vairāk. Divlitru turbodzinējam turpretim tā ir gandrīz augstākā robeža, pirms pie darba ķeras čiptūnings un CO izmeši kļūst par nenozīmīgu ierakstu tehniskajos datos. Mūsdienu sērijveida automašīnas iežņaugtas tādos izmešu rāmjos, ka pat

trīssimt zirgspēku spēkrati šķiet kastrēti kaut kur pa ceļam no rūpnīcas līdz autosalonam.

Patiešām negribu būt nejauks, bet automobilim ar jaudu virs 200 zirgspēkiem jābūt enerģiskākam.

Foto: Opel

Insignia temperamentu var saviļņot, pārslēdzot ātrumus ar lāpstiņām zem stūres, taču pa īstam sakult putās to neizdosies. Adaptīvā FlexRide šasija ir labs konstrukcijas papildinājums, pat ņemot vērā cenu (938 eiro), taču ugunssarkanajai Insignia pietrūkst vispusējas integritātes. Tāda nav obligāta pelēcīgam dienesta auto, toties ir absolūti nepieciešama objektam, kas pretendē uz sportsedana titulu. Dīvaini, taču pēdējai vecā modeļa Insignia tāda īpašību un agregātu harmonija piemita gan, turklāt tas bija parasts universālis ar 170 zirgspēku dīzeli. Šķiet, ka veco principu, saskaņā ar kuru jauni Opel modeļi nobriestot tikai ar laiku, pārmantos arī Grand Sport.

Kas to pirks?

Uzdrošinos minēt, ka neviens – un ne jau sarkanas krāsas vai vieglas disintegritātes dēļ. Gluži vienkārši kopš šā rudens Insignia Grand Sport ir jauns topmodelis GSi, kam ir tieši tāds pats dzinējs kā pilnpiedziņas pārtvērējam. Vienīgais iemesls, kāpēc atteikties no atdzimušā GSi logo un tam piekrītošajām vizuālajām regālijām, būtu darbs kādā drošības struktūrā, kas paģēr neuzkrītošas, taču jaudīgas automašīnas klātbūtni.

Foto: Opel

Nopietni runājot, Insignia galīgi nav tas automobilis, kur pirmā vilkme rautin rauj tirgū dārgas topversijas, līdz «pontošanas» atvars apstājas un straumē beidzot tiek arī ikdienišķi automobiļi ar 1,5 vai 1,6 motoriem. Tomēr, ja spējat sameklēt kādu citu jaunu fāstbeku ar tikpat ekskluzīviem parametriem, dedzīgu izskatu un cenu nedaudz virs 40 000 eiro ar visām «ekstrām», padodiet ziņu. Nedomāju, ka jums kas prātīgs sanāks, jo viss cits ir jūtami dārgāks vai vienkārši «nevelk» līdzi spītīgajam Opel.

Opel Insignia 2.0 Turbo 4x4 cena ir sākot ar 32 065 eiro.

Foto: Opel
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu