Rīgā prezentēts jaunais Volvo krosovers XC40

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Kaut arī pārdošanā šis dinamiskais spēkrats ar skandināvisko raksturu nonāks vien 2018.gada sākumā, «Mūsa Motors Rīga» (MMR) jau tagad deva iespēju interesentiem uz īsu brīdi iepazīt «Volvo» jaunāko veikumu - premium segmenta kompakto krosoveru XC40, informēja zīmola pārstāvis Latvijā un MMR direktors Roberts Ozoliņš.

Ar XC40 «Volvo Cars» piesaka sevi visstraujāk augošajā, proti, kompakto krosoveru segmentā. «To, cik dinamisks ir šis segments, apliecina arī pašreizējais pieprasījums pēc jaunā XC40. Pirmais šīs sērijas «Volvo» no konveijera rūpnīcā Ģentē, Beļģijā noripoja pavisam nesen – 22.novembrī, un tad jau bija saņemti 13 tūkstoši šā auto pieteikumu iepriekšējā pasūtīšanā,» skaidroja Ozoliņš.

Līdz ar XC40 pievienošanu lielāko apvidus auto saimei - XC60 un XC90 - «Volvo Cars» ir izveidojis pilnīgu globālo krosoveru jeb SUV auto līniju.

Vispirms pārdošanā nonāks benzīna četru cilindru T5, kā jauda ir 252 ZS un D4 dīzelis, kas attīsta 190 ZS. Šie auto līdz 100 km/h spēj paātrināties attiecīgi 6,5 sekundēs un 7,9 sekundēs un maksimāli attīsta 230 un 220 km/h. Benzīna modeļa pašmasa ir 1684, bet dīzeļa - 1733 kg. To vidējais patēriņš savukārt ir 7,1 l/100 km un 5,1 l/100 km.

Plānots, ka vēlāk 2018.gadā XC40 klāstu papildinās priekšpiedziņas versija un elektroauto.

Spēkrata dizainu radījis Lielbritānijas Karaliskās mākslas akadēmijas absolvents un «Volvo Concept and Montitoring Center» vecākais dizainers Īans Ketls (Ian Kettle).

Foto: Publicitātes foto

«Detaļas, kas īpaši izceļ XC40, ir augšup, slīpā leņķī pavērstais aizmugures sānu logs, atvāžamais («clamshell») motora pārsegs un plastikāta riteņu arku apšuvums, tā veidojot modernu un plūdenu dizainu. Auto ir 4425 mm garš un 1652 mm augsts. Salīdzinot ar XC60, tas ir par 263 mm īsāks un vien nieka sešiem mm zemāks. Savukārt riteņu garenbāze ir 2702 mm, kas ir 163 mm īsāka nekā 2018.gada XC60. Tas kopumā ļauj mums sacīt, ka XC40 ir radīts pilsētai,» pastāstīja Ozoliņš.

Krosoveru ir paredzēts apgādāt ar liela izmēra riteņiem; to diametrs var būt no 17 līdz 20 collām.

Ikvienā XC40 komplektācijā būs iekļauts 12,3 collu digitālais instrumentu panelis, kā arī viedtālruņa integrācijas iespējas ar «Apple CarPlay» un «Android Auto». Visos XC40 būs pieejama sadursmes brīdinājuma sistēma ar automātisko bremzēšanu un gājēju noteikšanu. Šī sistēma ietver arī joslu kontroli, kas aktīvi koriģēs auto pozīciju. Papildu izvēle – «IntelliSafe» - ietver «Volvo» daļēji autonomo «Pilot Assist», kas sāk strādāt, auto sasniedzot ātrumu 130 km/h, kā arī paziņojumu un automātisko bremzēšanu, ja transportlīdzekļa priekšā ceļu šķērso cits spēkrats.

Foto: Publicitātes foto

«Volvo Cars» īpaši piedomājis pie dažādām papildu uzglabāšanas vietām automobilī. Piemēram, starp priekšējiem sēdekļiem ir paredzēta izlecošā atkritumu urna un vieta, kur novietot papīra salvetes, lai krūzīšu novietnē tik tiešām varētu novietot krūzītes. XC40 ir ļoti plašas priekšējo durvju kabatas, tādēļ automobilī nav iebūvēto zemo skandu. Tā vietā tiek piedāvāts «air woofer», kas nodrošina zemās frekvences skaņas un ir pieejams, izmantojot skārienjutīgo paneli.

Aizmugures sēdekļi ir piemēroti pieaugušajiem, taču iespēja pielāgot drošības jostas augstumu tos padara ērtus arī bērniem un viņi var lūkoties pa logu. Nav taupīts arī uz bagāžas nodalījumu, proti, tas ir 0,45 kubikmetrus plašs.

Foto: Publicitātes foto

Jau iepriekš vēstīts, ka ar šo modeli «Volvo» aizsāk jaunu ēru - tas ir pirmais modelis «Volvo Cars» jaunajā CMA platformā, kas būs pamats visiem nākamajiem 40. sērijas automobiļiem, tostarp pilnīgi elektrificētajiem transportlīdzekļiem.

Latvijā XC40 ar benzīna motoru maksās, sākot ar 44 488 eiro, bet versija ar dīzeļmotoru – no 42 572 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu