Rinspeed izdomājuši dzīvoklīti ar 38 zirgspēkiem un autopilotu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Rinspeed

Šveiciešu kompānija Rinspeed 2018.gada sākumā patērētāju elektronikas šovā CES Lasvegasā prezentēs konceptuālu bezpilota auto Snap, kurš vairāk izskatās pēc braucoša dzīvokļa ar plašiem logiem.

Šveiciešu automobiļu dizainers Franks Rinderknehts allaž ir izcēlies ar drosmīgām idejām un plašu inovatīvu materiālu lietojumu savu projektu īstenošanā. To vidū ir bijuši dažādi īpatnēji, tostarp pat zem ūdens lietojams auto, bet jaunākais ir autonoms transporta līdzeklis, kurš pēc vajadzības kļūst par dzīvojamo platību.

Rinspeed Snap bāze ir šasija ar autopilotu, uz kuras nostiprināma maināma kapsula. Kapsulas var būt dažādas. Piemēram, pasažieru vai preču pārvadāšanai. Snap garums ir 4682 mm, augstums, 1842 mm, platums - 1960 mm, bet riteņu bāze ir visai iespaidīgi 3250 milimetri. Konceptuālā Rinspeed pašmasa ir aptuveni 1700 kg.

Snap ir apgādāts ar vācu kompānijas ZF izstrādātiem elektropiedziņas agregātiem. To nominālā, pastāvīgā jauda ir 38, bet maksimāli agregāti var attīstīt 69 ZS. Lai gan kā maksimālais ātrums norādīti tikai >80 km/h, ierēķināts, ka līdz 100 km/h šis transporta līdzeklis spēj paātrināties 5 sekundēs.

Gaitas rezerve autonomajam auto gan ir visai pieticīga. Tā kā tam uzstādīts 12 kWh akumulatoru bloks, ar vienu uzlādes reizi tas var nobraukt ap 100 kilometriem.

Snap labākā īpašība ir tā, ka auto ir brīvi transformējams. Kad tas ir noparkots, un arī tas ir ļoti vienkārši, jo priekšējie riteņi spēj sagriezties 70 grādu, bet aizmugurējie - 14 grādu leņķī, kapsulu var nofiksēt uz «kājām», un tā var pildīt visdažādākās funkcijas. Piemēram, kļūt par dzīvojamo platību vai mobilo biroju.

Rinspeed Snap

Interesanta ir Snap komunikācija ar ārējo pasauli. Šim nolūkam tas ir apgādāts ar sešiem projekcijas ekrāniem. Divi no tiem informāciju ataino uz priekšējā un aizmugurējā stikla, bet četri - uz sānu logiem un ir domāti pasažieriem. Viņu rīcībā piedevām ir vēl trīs ekrāni dažāda rakstura informācijas atainošanai.

Viena no Snap prioritātēm ir pasažieru drošība un labsajūta. Tādēļ automobiļa salonā mikrobus iznīcina ultravioleto staru lampas, bet par to, lai mašīnā neiekļūtu nepiederošas personas, gādā trīs līmeņu autentifikācijas sistēma. Auto arīdzan spēj atpazīt braucēju sejas un ievāc informāciju par viņu paradumiem. Šos datus mašīnā iebūvētais virtuālais palīgs teorētiski izmanto, lai izteiktu ierosinājumus un padomus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu