Ķīnas jaunuzņēmums Byton prezentē «nākotnes auto»

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Plaša patēriņa elektronikas šovs CES, kas patlaban norisinās Lasvegasā, nav rezervēts tikai televizoru, telefonu un putekļusūcēju ražotājiem. Šeit savs sakāmais ir arī autobūves kompānijām.

Viena no kompānijām, ko varētu pieskaitīt autobūves industrijai, ir jaunuzņēmums Byton, kas CES prezentēja savu pirmo automobili - elektrisku krosoveru, ko paredzēts ražot jau 2019.gadā un pārdot par 45 tūkstošiem ASV dolāru (37,5 tūkstoši eiro).

Byton ražotne atrodas Nandžingā, Ķīnā, un, kā prezentācijā sacījuši kompānijas līdzdibinātāji, no turienes mašīnas tiks eksportētas globālā mērogā. Uzsvars gan tiks likts uz vietējo tirgu, taču tas nozīmē, ka Byton krosoveri nonāks arī līdz Eiropai, vēsta Jalopnik.com.

Foto: Publicitātes foto

4,85 metrus garais krosovers jau bāzes modelī nodrošinās 400 km gaitas rezervi. Otra opcija nodrošinās iespēju veikt 520 kilometrus. Pēc Byton teiktā, tikai 20 minūšu lādēšana nodrošinās iespēju veikt 250 kilometrus, bet bateriju līdz 80% varēs uzlādēt 30 minūtēs, kas ir visai ierasts rādītājs.

Kā vēsta www.autobild.de, Byton plānots piedāvāt divās versijās - ar viena motora aizmugurējās ass piedziņu (200 kW un 400 Nm) un pilnpiedziņas versiju, kam ir pa vienam motoram uz katras ass (300 kW un 710 Nm).

Viens no interesantākajiem risinājumiem automobiļa salonā ir digitālais priekšējais panelis. Tās nav 8, 10 vai 12 collu ekrāns, ko pieņemts minēt automobiļu aprakstos, bet gan pilnībā digitāls panelis no viena jumta balsta līdz pretējam, un tā diagonāle ir 49 collas. Byton dibinātāji uzsver, ka krosovers faktiski ir liels viedtālrunis, turklāt tas papildināts ar Amazon Alexa viedpalīgu un spēj monitorēt pasažieru pulsu un asinsspiedienu.

Foto: Publicitātes foto

Sākotnēji Byton krosoveram būs 3. līmeņa autonomās braukšanas sistēma, bet mašīna tiks sagatavota tā, lai varētu ieviest arī 4. līmeņa autonomās braukšanas sistēmu. Tas nozīmē, ka sākumā auto tikai īslaicīgi spēs būt patstāvīgs un vadītājam būs jābūt gatavam jebkurā brīdī pārņemt vadības grožus, bet vēlāk jau noteiktos apstākļos, piemēram, uz atbilstoši aprīkotas šosejas, vadītājs varēs atlaist stūri un kļūt par pasažieri.

Foto: Publicitātes foto

Byton ir iecerējuši ražot arī elektriskus sedanus un minivenus. Tiesa gan, pagaidām gan nav noteikts periods, kad šādi auto, vismaz konceptuālā izpildījumā, varētu tikt prezentēti. Piedevām Byton ir kārtējais jaunuzņēmums, kam jāpārvar vērā ņemami šķēršļi, iekams var izdoties sākt ražošanu. Tā, piemēram, pirms gada jaunuzņēmums Farraday Future CES šovā prezentēja savu ideju par visīstāko nākotnes auto, taču šobrīd kompānija ir nonākusi pamatīgās grūtībās un ir jānotiek brīnumam, lai tā sāktu ražošanu.

Jāpiebilst, ka Byton māteskompānijas Future Mobility Corporation izpilddirektors ir BMW i8 izstrādes vadītājs Kārstens Braitfelds (Carsten Breitfeld), kurš BMW kopumā nostrādājis 20 gadus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu