TVNET apskats: Volvo V90 Cross Country

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Vietējā tirgus specifikas dēļ jaunais Cross Country pie mums sastopams reti, taču situācija drīz var mainīties uz labo pusi.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Kas tas ir?

Ja pēdējos gados esat tikuši pie jauna, labi aprīkota auto stūres, droši vien būsit kaut reizi izmēģinājuši kaut ko no ierīcēm, kas veltītas cēlam mērķim - samazināt vai pat izskaust cilvēku bojāeju satiksmes negadījumos. Drošais Volvo, kā tai stāvizrādes videoskečā, «iet uz maksimumu», kam turklāt jāiestājas nevis pēc divdesmit, piecdesmit vai simt gadiem, bet gandrīz vai rīt, proti, 2020. gadā. Šā iemesla dēļ

jaunie Volvo ir piebāzti ar elektroniskām ierīcēm, ko autoražotāji dēvē par vadītāja atbalsta sistēmām,

lai gan faktiski tās ir vadītāja uzraudzības iekārtas. Tās nekad neguļ, nekad neizslēdzas (un arvien biežāk nav arī izslēdzamas) un nekad nekļūdās. Lai gan - paga, paga... «Pārtraukums. Dodieties uz Gotika auto,» saka Cross Country panelis. Negribu gotiku, gribu mājās. Un nevajag man nekādu pārtraukumu, mēs neesam ceļā pat nieka divas stundas! Kas tev, Volvo, uznācis? Spiežu «Noraidīt». Labāk ieslēgšu automātisko cruise control.

Jā, tieši automātisko, jo adaptīvā, tā nožēlojamā vakardiena, tagad ir katram otrajam vāģim pat ārpus premiuma, bet Volvo cruise control jau ir gandrīz autonoma, tur mašīnu taisni uz ceļa pat bez līnijām, turklāt līdz pat 130 km/h.

Ja es tagad palaistu vaļā stūri un pats atlaistos pasnaust, tad pamostos tieši pirms Rumbulas.

Vai arī slimnīcā, jo virtuālais Volvo panelis tikpat strupi kā iepriekš izmet: «Stūrējiet.» Simt kilometrus tā sasodītā ierīce to vien tik darīja, kā lauzās ar mani «uz rokām», mēģinot aizstūrēt V90 Cross Country pa, tāsprāt, drošāku trajektoriju. Izmisīgās dusmas, kādas pārņem, kad kāds neredzams spēks nemitīgi, vietā un nevietā rausta stūri, ir grūti aprakstāmas - un ja tu, progresīvs cilvēks būdams, to vella verķi brutāli neizslēdz, viņš (tas) tevi tā nogurdina, ka beigu beigās aizsūta uz Gotika auto. Vot forši!

Patiesību sakot, Volvo V90 Cross Country vismazāk būtu nepieciešama kā viena, tā otra no ievadā aprakstītājām ierīcēm, jo gotikas vietā šim auto

drīzāk piestāvētu pārtraukums teltī vai vislabāk nomaļā, skaistā vietā nomaskētā vasaras mājā.

Pavasaros ceļš uz to bieži pārplūst, tāpēc labāk automobili stūrēt pašam vai pašai, bet vairākstāvu vadītāja uzraugi - asistenti var sacensties vāveru pamanīšanā.

Foto: Normunds Avotiņš

Universāļa Volvo V90 paaugstinātās jeb Cross Country versijas izveidošana, iespējams, kļuva pat atbildīgāka nekā pamatmodeļa izstrāde, jo XC70 jeb vecais Cross Country bija savas klases ikona, kamēr parastais universālis - ne tik ļoti. Tāpēc Volvo šoreiz nav pieticis ar obligāto BorgWarner pilnpiedziņu, plastmasas uzlikām un paaugstinātu klīrensu. Tas viss Cross Country, protams, ir, taču pielāgots un panākts ar gandrīz divsimt dažādām izmaiņām un modifikācijām, kas, gribētos ticēt, transformē automašīnas spējas krietni efektīvāk par slavenajiem Nissan Qashqai 1300 uzlabojumiem.

Tā, piemēram, Cross Country ir savi, pilnībā unikāli piekares elementi, kas kopā ar biezākām riepām ne vien paaugstina V90 klīrensu par 65 mm (līdz 210 mm), bet arī pielāgo lielā universāļa gaitu sliktiem ceļiem un vietām, kur kilometriem tālu nemana nedz Gotika auto, nedz kādu citu civilizācijas oāzi. Aprīkots ar vienu no četriem četru cilindru motoriem (190 - 313 ZS), Cross Country komfortā un drošībā spēj nogādāt nekurienē un atpakaļ četrus pasažierus. Kāpēc ne piecus? Paskatieties uz transmisijas tuneli aizmugurē. Tas faktiski sadala aizmugurējo sēdekli divās lielās daļās, un, ja piemaksāsiet 726 eiro par 4 zonu klimata iekārtu, katram Cross Country pasažieriem tiks savs gaiss.

Foto: Normunds Avotiņš
 
Foto: Normunds Avotiņš

Kā tas brauc?

Volvo V90 Cross Country braukšanas sniegumu var vērtēt no diviem atšķirīgiem skatpunktiem. Ja mērām paaugstinātā universāļa sniegumu ar jaunās 90. sērijas lineālu, tā ir spēle vienos vārtos. Cross Country ne tikai brašāk izskatās, bet arī uz ceļa stāv labāk par parastu V90, sevišķi ja nepārspīlē ar riepu izmēru (standartā 18 collu, bet citās versijās 19 un pat 20 collu - diemžēl arī Ocean Race). Off Road braukšanas režīms darbojas līdz 40 km/h un pārnes vairāk griezes momenta uz pakaļējiem riteņiem, kas ir labi, un pataisa vieglāku stūri, kas ir ne tik labi.

Visai ieteicama opcija ir pneimopiekare aizmugurē par 1331 eiro,

kas gan drīzāk paredzēta virsbūves izlīmeņošanai pie dažādas slodzes, kā arī pilnībā adaptīvā piekares sistēma jeb «Air suspension with Continously Controlled Chassis Concept» par gandrīz divtūkstoš eiro. Tādu izvēlas reti, bet tie, kas to uzdrošinājušies, nenožēlo vērtīgo ieguldījumu. Galvenā adaptīvās balstiekārtas priekšrocība ir tā, ka tā ir... nu jā, adaptīva.

Foto: Normunds Avotiņš

Cross Country ar parasto kompozītmateriāla amortizāciju aizmugurē tāpat norij asas grambas un lielus nelīdzenumus ievērojami mīkstāk par V90, taču statņi ar garo angļu nosaukumu prot pielāgoties arī situācijām, kad Volvo korpuss un viss, kas tajā iekšā, saņem skaidrus seismiskus signālus par neatsperoto masu un riteņu izmēru. Un šeit mēs nonākam līdz otram vērtējuma skatpunktam, proti, kā jaunais Cross Country performē salīdzinājumā ar klasisko XC70. Tās ir divas dažādas automašīnas ar līdzīgiem nosaukumiem, bet pilnībā atšķirīgu tehnoloģisko pildījumu, cenu un pat šķirisko piederību.

Foto: Normunds Avotiņš

Slikts ir tas XC70 īpašnieks, kurš nesapņo par V90 Cross Country, bet...

vecajam «kaplim» bija tik augstas riepas, ka varēja nešauboties gāzt cauri tur, kur V90 īpašnieks iepriekš apdomāsies,

cena pilnā komplektācijā bija tāda kā tagadējam modelim «bāzē», un - johaidī - XC70 pat bija lielāks bagāžnieks! Tomēr, kā tūlīt redzēsit, visu var vērst par labu.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Kas to pirks?

Kopš pagājušā gada pavasara Latvijā pārdoti divpadsmit Volvo V90 Cross Country, tātad nedaudz vairāk nekā viens mēnesī. Gribētāju būtu vairāk, taču daļu aizvilina izdevīgs XC90 piedāvājums, daļu atsēdina likumdošanā noteiktais automobiļa cenas ierobežojums, līdz kuram spēkratu var iekļaut uzņēmuma pamatlīdzekļos.

Foto: Normunds Avotiņš

Ņemot vērā interesi par jauno Cross Country citur pasaulē, Volvo rūpnīca īpaši nealka samazināt sākuma cenu, tomēr gada beigās iestājās neliels fiskālais atkusnis. Agrākās pamatkomplektācijas Momentum vietā tika ieviesta Plus.

Par 52 900 eiro Mūsa Motors Rīga tagad var piedāvāt Volvo V90 Cross Country T5 ar 250 zirgspēku dzinēju,

astoņu pakāpju automātisko kārbu, ādas salonu, LED lukturiem, dzinēja priekšapsildes sistēmu, signalizāciju, metālisku krāsojumu, navigāciju, priekšējiem un aizmugurējiem parking sensoriem, Apple CarPlay/Android Auto saskarni, elektriski veramu bagāžas nodalījuma vāku un, kas Latvijai svarīgi, arī rezerves riteni. Šī cena nu jau attāli līdzinās skaitlim, ko atminamies no XC70 laikiem, un vieš pamatotas cerības uz dzīvāku kustību Cross Country virzienā.

Foto: Normunds Avotiņš

Papildus trim komplektācijas līmeņiem, starp kuriem dārgākais ir Volvo Ocean Race (pērn startējusī burāšanas sacīkste apkārt pasaulei noslēgsies 30. jūnijā Hāgā, www.volvooceanrace.com), dīleri piedāvā dažādas aprīkojuma pakotnes, kas ļauj tikt pie komforta elementiem par zemāku cenu nekā piepērkot katru atsevišķi. Vairāk informācijas var atrast cenu lapās.

Cenu lapa

Volvo V90 Cross Country sākuma cena ir 55 075 eiro (speciālā cena - 52 900 eiro), ar dīzeļdzinēju - 54 067 eiro, ar D4 un automātisko pārnesumkārbu - 56 386 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu