Lexus prezentē jauno ES

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lexus

Lexus laidis klajā septītās paaudzes Lexus ES, kurā viss ir jauns - gan šasija, gan dizains, gan arī veiktspējas līmenis.

Septītās paaudzes Lexus ES būs pirmais modelis, kas tiks piedāvāts Rietumeiropas tirgos. Tam sekos jaunais LS sedans un LC kupeja, kas pāršķirs jaunu lappusi Lexus dizaina grāmatā. Šā reģiona klientiem īpaši saistoša šķitīs automobiļa apdare, kas bāzēta absolūti jaunajā Globālās arhitektūras – K (GA-K) platformā, kā arī aizraujošā vadības pieredze un paaugstinātais drošības līmenis. Piedāvāto automobiļu klāstā no 2018. gada decembra būs pieejams ES 200, ES 250 un ES 350 ar benzīna dzinēju, kas tirdzniecībā nonāks 2018. gada septembrī, un no 2018.gada decembra hibrīds ES 300h.

Jaunas ES dizaina dimensijas

Jaunais ES ir garāks (+65 mm), zemāks (-5 mm) un platāks (+45 mm) par priekšgājēju. Garākā garenbāze (+50 mm) ļauj riteņus pievirzīt tuvāk automobiļa stūriem. Palielināta arī ES šķērsbāze priekšā un aizmugurē (+10 un +37 mm). Lexus ES galvenais dizainers Jasuo Kajino (Yasuo Kajino) automašīnas jauno stāju un izskatu dēvē par «provokatīvo eleganci».

«ES vienmēr ir bijis elegants luksusa sedans. Šīs paaudzes modelim mēs esam pievienojuši pārdrošus dizaina elementus, kas pārspēj pircēju ierastās prasības un vēlmes,» viņš saka.

Jaunā GA-K platforma ļāva pazemināt automobiļa pārsega līniju, kas savukārt Kajito komandai deva iespēju izveidot izteiksmīgu siluetu ar izteikti lejupejošu slīpumu, radot dinamisku, bet vienlaikus plūstošu formu. ES priekšpuse katram modelim ir izteikti atšķirīga. Standarta versijas ir ar elegantiem vertikāliem stieņiem, kas izceļas uz Lexus raksturīgā vārpstiņu dizaina radiatora režģa, savukārt F SPORT modeļi pirmoreiz ES klasē ir ar melnu šķērssvītru rakstu, kas sasaucas ar izgriezumiem automobiļa priekšējos stūros.

Aizmugure ir skaidra un kā ar cirvi iztēsta. LED gaismas aptver aizmugurējos spārnus, radot plūstošu silueta līniju. F SPORT modeļiem papildus uzstādīts aizmugurējais spoilers. Standarta ES modeļiem ir iespējami trīs dažādi 17 un 18 collu riteņu dizaini, bet F SPORT versijas ir aprīkotas ar 19 collu riteņiem, kas izskata ziņā ir līdzīgi Lexus LC kupejas riteņiem.

Foto: Lexus

12 krāsu paletē ir iekļauti jauni smilškrāsas un zaļie toņi. Ice Ecru tonis atgādina gaismu, ko atstaro tikko uzkritis sniegs, savukārt Sunlight Green radīšanā automobiļa dizaineri ir iedvesmojušies no saules atspīduma okeāna dzīlēs.

F SPORT modeļi ir pieejami divās ekskluzīvās krāsās Heat Blue un F White, kas lieliski papildina to enerģijas pārpilno dizainu.

Lexus nākotnes automobiļu salons

Veidojot ES salona izskatu un tā radīto sajūtu, Kajino komandas izejas punkts bija Lexus Nākotnes salona koncepcija, kurai raksturīga gan maksimālas uzmanības pievēršana vadītāja ērtībām, gan plaša un ērta priekšējā pasažiera sēdvieta. Jaunajā ES būs pieejams papildaprīkojums ar navigācijas sistēmu, tostarp virkni saistīto pakalpojumu. Navigācijai ir 12,3 collu ekrāns un otrās paaudzes skārienjutīgā vadība; tās balss atpazīšanas funkcija piedāvā arī mobilā asistenta pakalpojumus, kas padara iespējamu bezkontakta vadību no vadītāja viedtālruņa.

Lai jaunajiem F SPORT modeļiem piešķirtu pilnīgi jaunu interjera izskatu, tika izstrādāta jauna salona metāla apdare, kas nelīdzinās nevienai no Lexus iepriekš izmantotajām apdarēm. Tradicionālās japāņu zobenu darināšanas mākslas iedvesmotā Hadori apdare ir ar vibrējošiem viļņu rakstiem, kas piešķir mainīgu trīsdimensionālu izskatu. Standarta ES modeļos arī tagad ir izmantoti tādi tradicionālie materiāli kā bambusa un Šimamoku (Shimamoku) koksne, kas piešķir ES ar rokām radīta mākslas darba izskatu, ko augstu novērtē luksusa automobiļu pircēji.

Foto: Lexus

Ceturtās paaudzes hibrīdpiedziņas sistēma

ES 300h ir aprīkots ar jaunu ceturtās paaudzes hibrīdsistēmu. Automobilim ir efektīvs 2,5 litru Atkinsona cikla četrcilindru benzīna dzinējs ar vieglāku, kompaktāku un jaudīgāku elektromotoru. Kopējā sistēmas jauda ir 218 ZS, bet degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir no 4,7 l/100km.

Pateicoties izsmalcinātākajam hibrīdsistēmas vadības datoram, kas spēj labāk atdarināt standarta benzīna dzinēja sajūtu un enerģijas padevi, ir uzlabota kopējā automobiļa vadāmība. Pat niķeļa metāla hidrīda hibrīdakumulators ir kompaktāks nekā iepriekš, kas ļauj to novietot aiz aizmugurējā sēdekļa, nesamazinot kājām paredzēto vietu.

Foto: Lexus

Benzīna dzinēji kombinācijā ar jaunu astoņu pārnesumu automātu

ES 350 ir aprīkots ar 3,5 litru V6 benzīna dzinēju, kurš tagad attīsta 250 ZS. ES 350 ir ne vien ar lielāku jaudu un griezes momentu, bet arī daudz iegūst no jaunās astoņu ātrumu Direct Shift automātiskās ātrumkārbas. ES 250 tikmēr tiks uzstādīts 2,5 litru četru cilindru benzīna motors. Arī tas tiks kombinēts ar jauno Direct Shift transmisiju.

Var piebilst, ka 2017. gadā Eiropā Lexus pārdeva teju 75 000 automobiļu, kas ir līdz šim lielākais pārdoto automobiļu skaits un iezīmē ceturto izaugsmes gadu pēc kārtas. Jaunais ES sedans būs galvenais savā kategorijā, tādējādi veicinot Lexus virzību uz iepriekš nosprausto mērķi - līdz 2020. gadam Eiropā ik gadu pārdot 100 000 jaunu automobiļu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu