Drošības asistentu ziņā smagie auto faktiski jau neatpaliek no vieglajiem

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volvo Trucks

Labāka satiksmes drošība un uzlabota darba vide autovadītājiem. Tie ir mērķi, kurus Volvo Trucks vēlas sasniegt, laižot klajā jaunās autovadītāja palīgsistēmas, kas balstītas uz Volvo dinamisko stūrēšanu – atzinību guvušu jaunievedumu, kas vēl nebijušā veidā palīdz stūrēt smagās kravas automašīnas.

Apvienojot Volvo dinamisko stūrēšanu ar citām komfortu un drošību uzlabojošām sistēmām,

Volvo Trucks ir izstrādājis divas negadījumu novēršanas autovadītāju palīgsistēmas:

Volvo dinamisko stūrēšanu ar stabilizācijas palīgsistēmu un Volvo dinamisko stūrēšanu ar joslu saglabāšanas sistēmu.

«Volvo dinamiskā stūrēšana ir patiesi mainījusi autovadītāju darbu. Labāka virziena stabilitāte, vieglāka manevrētspēja un uzlabots komforts – tas viss ir mazinājis ceļu satiksmes negadījumu risku un ar saspringumu saistīto traumu skaitu. Un mēs turpinām savu veiksmes stāstu ar jaunām funkcijām, kas palīdzēs padarīt satiksmi vēl drošāku. Tas viss atbilst mūsu mērķim – panākt to, lai nebūtu tādu ceļu satiksmes negadījumu, kuros būtu iesaistītas Volvo kravas automašīnas. Šīs funkcijas tika izstrādātas, lai palīdzētu autovadītājiem izvairīties no sastopamākajām negadījumu situācijām, kuras noskaidrotas mūsu negadījumu pētniecības programmā,» skaidro Kārls Jūhans Almkvists, Volvo Trucks Satiksmes un produktu drošības nodaļas vadītājs.

Foto: Volvo Trucks

Novērš izslīdēšanu, pirms tā vēl sākusies

«Iztēlojieties, ka braucat pa slapju un slidenu ceļu, kad pēkšņi pamanāt, ka kravas automašīnas aizmugure sāk zaudēt saķeri ar asfaltu. Pirms šī situācija pārvēršas izslīdēšanā, vadītājs uzmanīgi pagriež stūri pretējā virzienā, līdz briesmas ir garām. Tieši šādi darbojas Volvo dinamiskā stūrēšana ar stabilizācijas palīgsistēmu. Lielākā atšķirība ir tā, ka

sistēma spēj noteikt risku un nostabilizēt transportlīdzekli, vēl pirms vadītājs pamana, ka kaut kas nav kārtībā,»

skaidro Volvo Trucks Satiksmes un produktu drošības nodaļas vadītājs Kārls Jūhans Almkvists.

Mazina risku nejauši nobraukt no ceļa vai izbraukt no braukšanas joslas

Nākamais drošības jaunievedums – Volvo dinamiskā stūrēšana ar joslas saglabāšanas sistēmu – palīdz autovadītājam situācijās, kad sistēma nosaka, ka kravas automašīna virzās joslu apzīmējumu virzienā. Lai palīdzētu kravas automašīnu atgriezt joslā un informētu par notikušo, sistēma nedaudz pagriež stūri vajadzīgajā virzienā un stūres rats viegli ievibrējas.

Foto: Volvo Trucks

Pielāgo stūres rata pretestību atbilstīgi individuālām vajadzībām

Papildus abām jaunajām autovadītāja palīgsistēmām Volvo Trucks ievieš arī sen gaidītu funkciju, kas

kravas automašīnās ar Volvo dinamisko stūrēšanu ļauj individuāli pielāgot stūres rata pretestību.

«Katram autovadītājam ir savi uzskati par to, cik vieglai vai smagai jābūt stūrēšanas sistēmai. Tagad ikviens autovadītājs var pielāgot stūres rata pretestību savām vēlmēm, lai brauciens būtu ērts, mierīgs un drošs. Šī ir praktiska un ļoti noderīga funkcija, it īpaši kravas automašīnām, kurām bieži vien ir vairāki autovadītāji,» stāsta Kārls Jūhans Almkvists.

Foto: Volvo Trucks

Fakti par jauno funkciju

• Volvo dinamiskās stūrēšanas sistēma ir veidota, lai automātiski kompensētu nelīdzenās ceļa virsmas radīto ietekmi un mazinātu stūres rata vibrācijas un nejaušas kustības. Braucot lēnām, stūres rata pretestība tiek mazināta par aptuveni 75% – tas ir liels ieguvums, braucot atpakaļgaitā vai manevrējot šauros apstākļos. Stūres rats automātiski atgriežas vidējā pozīcijā, tiklīdz autovadītāja tvēriens atslābst. Braucot lielākā ātrumā, kravas automašīna nemainīgi turpina braukt taisni uz priekšu arī uz slikta seguma un spēcīga sānu vēja ietekmē. Šīs tehnoloģijas pamatā ir kravas automašīnas hidrauliskais stūres pastiprinātājs, kura darbību papildina elektroniski regulējams elektromotors, kas nepārtraukti kontrolē stūrēšanas sistēmu un nodrošina papildu pagriezējspēku, kad tas vajadzīgs.

• Volvo dinamiskā stūrēšana ar stabilizācijas palīgsistēmu. Šajā gadījumā Volvo dinamiskā stūrēšana darbojas kopā ar kravas automašīnas elektronisko stabilitātes sistēmu. Rāmja sensori nepārtraukti uzrauga kravas automašīnas griešanās ātrumu (pagriezējmomentu), un, tiklīdz tiek uztvertas kaut mazākās izslīdēšanas pazīmes, sistēma tiek aktivizēta, un palīdz autovadītājam pagriezt stūres ratu pareizajā virzienā, stabilizējot transportlīdzekli.

• Volvo dinamiskā stūrēšana ar joslas saglabāšanas palīgsistēmu. Šajā gadījumā Volvo dinamiskā stūrēšana darbojas kopā ar kravas automašīnas joslas saglabāšanas palīgsistēmu, kad ātrums pārsniedz 55 km/h. Sistēma uzrauga transportlīdzekļa pozīciju, izmantojot kameras. Kad sistēma uztver, ka kravas automašīna grasās izbraukt no pašreizējās joslas, tiek aktivizēta stūrēšanas sistēma, un tā palīdz pagriezt kravas automašīnu vajadzīgajā virzienā. Ja vajadzīga papildu palīdzība, autovadītājs tiek brīdināts ar vieglu stūres rata vibrāciju, nevis brīdinājuma signālu.

• Volvo dinamiskā stūrēšana ar personīgajiem iestatījumiem. Individuāli regulējama stūres rata pretestība ērtai un komfortablai braukšanai.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu