Vairums izvēlas dārgus, tomēr neizdevīgus apvidus auto

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ne vienmēr dārgāks apvidus auto ilgtermiņā būs izdevīgāks, tomēr vairums izvēlās tieši dārgākas, bet zināmākas auto markas, liecina autoparku vadības pakalpojumu sniedzēja «Sixt» pētījums, kas balstīts uz auto dzīves cikla izmaksu (TCO) aprēķina metodiku.

Salīdzinot novembrī apvidus auto klasē pārdotāko «Volkswagen Tiguan» un otru pārdotāko auto «Škoda Yeti» izmaksas, «Volkswagen Tiguan» TCO ir par 73,99 latiem mēnesī jeb 887,88 latiem gadā lielāks nekā «Škoda Yeti». Starpību lielākoties veido «Volkswagen Tiguan» ievērojami augstākā pārdošanas cena (par 4201,85 latiem), kas attiecīgi veido par 93,02 latu lielāku mēneša maksājumu.

Lai arī «Volkswagen Tiguan» apkopes, normāla nolietojuma remontdarbu un riepu servisa izmaksas ir par 19,96 latiem mēnesī zemākas par «Škoda Yeti», ilgtermiņā «Volkswagen Tiguan» ir dārgāks.

«Tas nozīmē, ka ne vienmēr dārgāka automašīna ilgtermiņā būs izdevīgāka; bieži vien tās cenu un arī patērētāju izvēli izšķir automašīnas zīmola atpazīstamība,» secina «Sixt» vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems.

Pēc «Sixt» sniegtās informācijas, pagājušajā mēnesī reģistrētas 203 «Volkswagen Tiguan», no tām 194 iegādātas Valsts policijas vajadzībām, savukārt «Škoda Yeti» iecienījušas arī privātpersonas - 12 no 31 iegādājušās fiziskas personas.

Jau ziņots, ka autoparku vadības pakalpojumu sniedzējs «Sixt» automašīnu pircējiem un īpašniekiem izstrādājis auto dzīves cikla izmaksu (TCO) aprēķina metodiku, kurā ņemts vērā līzinga mēneša maksājums, degvielas patēriņš, nodokļi un valsts nodevas, tehniskās apskates izmaksas, apdrošināšanas maksa, kā arī remontdarbi, apkope, riepu maiņa un uzglabāšana u.c., stāstīja «Sixt» vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems.

TCO ir metodoloģija, kurā ņemtas vērā visas izmaksu pozīcijas auto dzīves cikla laikā (3-5 gadi), lai aprēķinātu vidējās auto izmaksas mēnesī. Metodoloģija ir vispārināma, un ar tās palīdzību ir iespējams salīdzināt dažādu marku un modeļu automašīnas, lai izvēlētos izdevīgāko.

Jaudzems stāstīja, ka, augot līzinga pakalpojumu pieejamībai, cilvēku izvēli pirms auto iegādes ietekmē racionāli apsvērumi, tāpēc radīts TCO, kas ļaus aprēķināt izdevīgāko auto piedāvājumu, piemēram, salīdzinot divus cenas un aprīkojuma ziņā līdzīgus auto. «Izvēloties auto, cilvēki bieži vien domā tikai par auto cenu, bet nepadomā, cik izmaksās auto uzturēšana - apdrošināšana, apkope, nodokļi, remonts utt. TCO metode ļaus atklāt reālās automašīnu izmaksas,» sacīja «Sixt» pārstāvis.

«Sixt» ir mobilitātes pakalpojumu sniedzējs Eiropā, kas dibināts 1912.gadā Minhenē, Vācijā. Patlaban «Sixt» pieejams vairāk nekā 100 pasaules valstīs 3500 apkalpošanas vietās. «Sixt» sniedz auto nomas, pilna servisa auto līzinga, autoparku vadības un konsultāciju pakalpojumus, būdams tehnoloģisko inovāciju līderis šajās sfērās.

«Sixt» darbību Latvijā sāka 2010.gada jūnijā, kad autoparku vadības uzņēmums SIA «Transporent» kļuva par «Sixt Rent a Car» un «Sixt Leasing» franšīzes partneri Baltijas valstīs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu