Iekšlietu ministrs: pilsoņu iniciatīva par fotoradariem ir protests (160)

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Pilsoņu savāktie paraksti iniciatīvai ar fotoradariem fiksēt tikai ātrumu, kas par 15 kilometriem stundā pārsniedz maksimāli atļauto, ir protests sabiedrībā pastāvošajam viedoklim, ka fotoradari uzstādīti peļņas nolūkā, pauda iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (Reformu partija).

Viņš norāda, ka pilsoņu aktivitāte ir apsveicama, taču šajā iniciatīvā ir saskatāmi riski drošībai. Ministrs arī uzsver, ka atkal atgriezties pie policistu darba ātruma pārkāpumu fiksēšanā, būtu pretrunā ar sākotnējo ideju.

Pilsoniskās iniciatīvas platformā «Manabalss.lv» ir savākti desmit tūkstoši parakstu par ideju ar fotoradariem fiksēt tikai ātrumu +15 kilometru stundā, kas pārsniedz maksimāli pieļauto. Iniciatīva tuvākajā laikā varētu nonākt Saeimā, kur tā būs jāizskata īpašā kārtībā. Šo priekšlikumu ievietojuši raidījuma «Zebra» žurnālisti.

«Tā ir apsveicama aktivitāte, protams, un saprotama, jo tēma sabiedrībā ir populāra, bet es tomēr domāju, ka šī aktivitāte ir varbūt vairāk saistīta ar to problēmu, ka visu šo laiku ir veidojies priekšstats un bijusi pārliecība sabiedrībā, ka viss tas [fotoradari] ir pelnīšanas avots un ka pelna privātais. Tas ir tāds, manuprāt, protests,» komentēja Kozlovskis.

Kopš februāra neesot protokolu par pirmo 10 km/h pārsniegumu

Pats viņš gan nepiekrīt viedoklim, ka privātais uzņēmums šajā sektorā pelna, jo no februāra neviens administratīvais protokols neesot sastādīts un nosūtīts vadītājiem par pirmo desmit kilometru pārsniegumu.

Ministrs pilsoņu iniciatīvā saredz riskus drošībai, bet sabiedrības ieguvumu īsti neredz.

«Es redzu tur riskus [drošībai], un ieguvumu sabiedrībai kopumā neredzu. Kā jau es teicu, mēs izslēdzam šo privāto faktoru. Ja mums ir noteikts un ceļu zīmē ir šo 50 kilometru ierobežojums, tad, manuprāt, pārsniedzot šo ātrumu, ir jārēķinās, ka ir iespējams sods un fotoradars ir bezkaislīgs un objektīvs instruments, ar kuru fiksēt šos pārkāpumus,» teica ministrs.

Kozlovskis arī uzsver, ka līdz ar radariem jau tika pārorientēta policistu darbība un tagad atkal atgriezties pie policistu darba ātruma pārkāpumu fiksēšanā ir pretrunā ar sākotnējo ideju.

Likt policistiem kontrolēt mazos ātruma pārkāpumus būtu pretrunā ar radaru ieviešanas pamatideju

«Tas, vai mēs varētu pieļaut, ka 65 kilometri varētu būt šī robeža [šobrīd apdzīvotās vietās maksimāli atļauts braukt ar ātrumu 50 kilometri stundā], protams, ir uzsvars, ka ceļu policijai attiecīgi atkal jāstrādā, šie pārkāpēji jāaptur, jābrīdina, bet tad mēs tā kā nonākam pretrunā ar pašu ideju, jo radari bija domāti, lai aizstātu ceļu policiju. Tad mēs sakām, lai ceļu policisti atkal atgriežas, lai šos te vadītājus, kas izmanto 15 kilometru pārkāpumu, apstādinātu, manuprāt, tas nav pamatoti,» sprieda ministrs.

Televīzijas raidījuma «Zebra» veidotāji rosina ar fotoradariem fiksēt tikai pārkāpumus no 15 km/h virs atļautā ātruma, bet kontroli līdz minētajai robežai atstāt tikai ceļu policistu kompetencē, kuri, izvērtējot katru konkrēto gadījumu – pārkāpuma bīstamību atkarībā no tā izdarīšanas vietas, personas sodāmību un citus atbildību mīkstinošos vai pastiprinošos apstākļus, – var pieņemt objektīvu un pamatotu lēmumu.

Iniciatīvas iesniedzēji pieteikumā norāda, ka vēlas, lai skaidri tiktu noteikta kārtība, kādā tiek izmantoti fotoradari, un uzsver, ka nekādā veidā neatbalsta ātruma pārsniegšanu uz ceļiem, bet vēlas sistēmu padarīt «cilvēciskāku un visiem saprotamu» un panākt, lai uzlabotos satiksmes drošība.

Par šo iniciatīvu ir parakstījušies 10 686 pilsoņu.

Komentāri (160)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu