Latvijā sākta Mitsubishi Outlander plug-in hibrīdpiedziņas automobiļa (PHEV) jeb ar elektrību uzlādējama hibrīdpiedziņas auto tirdzniecība.
Latvijā sāk pārdot Mitsubishi Outlander PHEV
Elektrotīklam pieslēdzama hibrīdsistēma
Automobilim ir trīs piedziņas režīmi, kas ļauj ietaupīt maksimāli daudz elektroenerģijas
dažādās situācijās. Braucot pilsētā, šis transportlīdzeklis izmanto tikai elektroenerģiju, bet pārslēdzas uz hibrīdrežīmu, kad nepieciešama papildu jauda, lai uzbrauktu kalnā vai strauji palielinātu ātrumu, — tādā gadījumā benzīna motors ražo elektrību, palīdzot elektromotoriem. Kad transportlīdzeklis ir uz lielceļa, tas pārslēdzas uz paralēlo hibrīdrežīmu. Šajā režīmā, kad nepieciešama papildu jauda, motors nodrošina enerģiju ar motoru palīdzību.
Papildus trīs piedziņas režīmiem akumulatoru iespējams uzlādēt, izmantojot reģeneratīvās bremzēšanas sistēmu, ko iespējams vienkārši kontrolēt ar transmisijas pārslēgšanas sviru, vai izvēloties akumulatora taupīšanas režīmu. Tāpat iespējams izmantot papildaprīkojumā pieejamo ātro lādētāju, kas īpašās uzlādes stacijās uzlādē akumulatoru (līdz 80%) vien 30 minūšu laikā.
Divi elektromotori, visu riteņu piedziņa, reģeneratīvā bremzēšana, gaisa kondicionēšanas sistēma un citas funkcijas uzlabo drošību, komfortu un degvielas ekonomiju.
Trīs piedziņas režīmi
Outlander PHEV piedziņas elektriskajā režīmā tiek izmantota tikai elektroenerģija. Šajā režīmā divi elektromotori nodrošina nepieciešamo jaudu, izmantojot akumulatora elektroenerģiju, netērējot degvielu un neradot CO2 izmešus. Šis režīms ir kluss, tīrs un jaudīgs, jo īpaši uzsākot braukt un palielinot ātrumu. Maksimālais ātrums šajā režīmā ir 120 km/h.
Sērijveida hibrīdpiedziņas režīmā Outlander PHEV izmanto elektroenerģiju un papildu jaudu no benzīna motora. Divi elektromotori nodrošina nepieciešamo jaudu, izmantojot benzīna motora radīto elektroenerģiju. Motors ģenerē elektroenerģiju, kad akumulatora uzlādes līmenis ir zems un nepieciešama lielāka jauda.
Paralēlās hibrīdpiedziņas režīmā tiek izmantota benzīna motora jauda un papildu jauda no elektromotoriem. Motors nodrošina nepieciešamo jaudu, braucot ātri, piemēram, pa lielceļiem. Kad nepieciešama papildu jauda, to nodrošina elektromotori. Abu elektromotoru kopējā jauda var sasniegt 160 ZS.
Trīs veidi, kā uzlādēt akumulatoru
Pavisam kopā ir trīs veidi, ar kuru palīdzību iespējams uzlādēt Outlander PHEV. Viens no tiem ir uzlāde kontaktligzdā, izmantojot automobiļa kontaktdakšu. To var iespraust parastajā 230V kontaktligzdā, lai pilnībā uzlādētu akumulatoru piecās stundās. Izmantojot ātro lādēšanas sistēmu, akumulatoru līdz 80% var uzlādēt 30 minūšu laikā īpašās uzlādes stacijās.
Otrajā akumulatora uzlādes režīmā benzīna motors nepārtraukti lādē akumulatoru pat tad, ja Outlander PHEV neatrodas kustībā. Šajā gadījumā akumulatora uzlādei līdz 80% nepieciešama pusstunda, atkarībā no sākotnējā akumulatora uzlādes līmeņa, un 3 litri degvielas. Autovadītājs var arī manuāli izvēlēties akumulatora uzlādes līmeņa taupīšanas režīmu, lai ietaupītu akumulatora enerģiju.
Outlander PHEV var uzlādēt akumulatoru arī reģeneratīvās bremzēšanas laikā,
kad autovadītājs atlaiž akseleratora pedāli un spiež bremžu pedāli.
Aerodinamisks dizains
Jaunā Outlander PHEV izcilās gaitas īpašības un vispusīgā izsmalcinātība ir skaidri jūtama salona un virsbūves dizaina elementos, kas varētu kļūt par apvidus automobiļu nākotni. Tā dizains iemieso Mitsubushi Motors zināšanas apvidus automobiļu izstrādes jomā un augstu caurgājību.
Citu automobiļu vidū Outlander PHEV izceļas ar pārdomātu apgaismojuma dizainu, radiatora režģi un krāsojumu. Izsmalcinātais, metāliskais dizains izvēlēts, lai atspoguļotu automobiļa progresīvo dabu. Aizmugurējie lukturi apvieno gaismas diodes un akrila gaismas virzītājus, radot izsmalcinātu, elegantu dizainu. Pārliecinošie vieglmetāla diski pēc krāsošanas ir nopulēti vēl mirdzošākam efektam.
Pateicoties mūsdienīgām datoru simulāciju programmām dažādās vidēs un vairākiem eksperimentiem vēja tuneļos, Outlander PHEV izceļas ar lielisku aerodinamiku un pievilcīgu ārējo dizainu. Šāda aerodinamika nodrošina lielāku degvielas ekonomiju, mazāku CO2 izmešu daudzumu un stabilitāti, braucot ar lielu ātrumu.
Ārējo dizainu izceļ 18 collu vieglmetāla diski ar izteiksmīgajiem spieķiem un pārklājumu. Aizmugurējie dubļu sargi izceļ apvidus auto būtību.
Ekoloģija un ekonomija
Outlander PHEV 2,0 litru četru cilindru motors nodrošina 89 kW (121 ZS) jaudu apvienojumā ar optimālu efektivitāti, nepārtraukti regulējot gaisa ieplūdes vārstu fāzes nobīdi atkarībā no motora darba režīma. Atšķirībā no parastajiem benzīna motoriem, tas galvenokārt ražo elektroenerģiju sērijveida hibrīdpiedziņas režīmā un nodrošina dzinējspēku paralēlajā hibrīdpiedziņas režīmā. Turklāt ir
samazināts izplūdes gāzu radītais troksnis un palielināta motora nodalījuma skaņas izolācija,
lai automobilis būtu tikpat kluss kā elektriskās piedziņas režīmā arī tad, kad darbojas motors.
Ir dažādi veidi, kā ietaupīt elektroenerģiju. Outlander PHEV, protams, to dara pats, taču arī autovadītājs to var kontrolēt. Viņš to var veikt, izmantojot akumulatora lādēšanas režīmu, lai motors lādētu akumulatoru vai akumulatora taupīšanas režīmu, lai samazinātu akumulatora enerģijas izmantošanu. Ekonomiskākai elektromotoru, benzīna motora, gaisa kondicionēšanas sistēmas un visu riteņu piedziņas darbībai, iespējams izvēlēties salona panelī esošo ECO režīma pogu. Autovadītāja ekoloģiskās braukšanas efektivitāti attēlo panelī esošais ECO rādītājs.
Speciālie vadības mehānismi uzlabo energoefektivitāti un sekmē optimālu motora kontroli ar tūlītēju maksimālo griezes momentu, kas pārspēj pat 3,0 litru benzīna motorus.
Maksimālais drošības novērtējums
Jaunās paaudzes Outlander PHEV ir acīmredzami drošs ekspluatācijai. Tas ir veiksmīgi izturējis visus drošības testus, tostarp aizsardzību pret elektriskās strāvas triecienu, augstsprieguma akumulatora elektrolītu noplūdes iespēju, un
saņēmis augsto 5 zvaigžņu novērtējumu no Euro NCAP organizācijas.
Īpašu drošības sajūtu rada frontālās sadursmes novēršanas bremžu sistēma (FCM), kuru Mitsubishi Motors izstrādāja 2012. gadā, un gadu vēlāk to atzinīgi novērtēja drošības komitejas Euro NCAP eksperti. Ja FCM sistēma, braukšanas ātrumā līdz 30km/h, konstatē frontālās sadursmes risku, tā automātiski aktivizē bremzes, lai novērstu sadursmi vai mazinātu trieciena spēku.
Braukšanas ātruma ierobežotāja sistēma (ASLF) nodrošina to, lai automobilis nepārsniegtu noteiktu, pēc brīvas izvēles, iestatītu braukšanas ātrumu. Turklāt braukšanas ātrums tiek saglabāts arī situācijās, kad parastos apstākļos tas palielinātos pat bez vadītāja iejaukšanās, piemēram, braucot lejup pa kalnu u.c. Ja sistēma kaut kādu apsvērumu dēļ nevar nodrošināt iestatīto braukšanas ātrumu, tā ar skaņas signāla palīdzību brīdina autovadītāju.
Adaptīvā kruīza kontrole (ACC) saglabā noteiktu attālumu līdz priekšā braucošajam automobilim arī gadījumos, kad tas pēkšņi ir sācis bremzēt vai apstājies pilnībā. Šī funkcija palīdz samazināt autovadītāja slodzi, piemēram, braucot pa blīvas satiksmes lielceļu.
Pateicoties citām drošības sistēmām, piemēram, adaptīvās kruīza kontroles sistēmai (ACC) un joslu šķērsošanas brīdinājuma sistēmai (LDW), automobilis brīdinās, ja tiks pārsniegts iepriekš ieprogrammētais braukšanas ātrums, un transportlīdzekļa vadītājs šķērsos joslu, neieslēdzot pagriezienu rādītāju.
«Skandi Motors» auto salonā Outlander PHEV visai labā komplektācijā pieejams par 38 900 eiro.