Uz Salu tilta secināts, ka būs nepieciešami papildu būvdarbi

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Salu tilta būvdarbu izpildes gaitā secināts, ka nepieciešams mainīt tilta pār Daugavu un tilta pār mazo Daugavu gājēju ietves, ietvju norobežojošo bloku, kā arī ratiņu nobrauktuvju Zaķusalā tehnisko risinājumu, aģentūrai BNS pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta komunikācijas speciāliste Ilze Dimante.

Viņa pastāstīja, ka Rīgas Tehniskās universitātes Būvmateriālu laboratorijas neatkarīgi eksperti veica pārbaudi un sniedza savu vērtējumu. «Pārbaudē tika konstatēts būtisks ietvju norobežojošo bloku nolietojums. Balstoties uz ekspertu ziņojumu, departaments pieņēma lēmumu veikt visus nepieciešamos papildu būvdarbus tiltu ilgtspējīgākas kalpošanas nodrošināšanai. Ietvju konstrukcijai tika mainīts tehniskais risinājums, jo tehniskajā projektā piedāvātie tehniskie risinājumi nenodrošina kvalitatīvu to izbūvi dabā,» stāstīja Dimante.

Viņa atzīmēja, ka tehniskais projekts «Tiltu pār Daugavu un Mazo Daugavu renovācijas būvprojekta izstrāde» tika izstrādāts 2010.gadā un, tā kā objekta

konstrukcijām ir liels noslogojums, to ekspluatācijas laikā bija radušies jauni defekti un bojājumi,

kā arī veicot renovācijas būvdarbus funkcionējošā objektā, ievērojot būvdarbu secību un domājot par objekta ilgtspēju, radās jauni efektīvāki tehniskie risinājumi, nekā tie bija apzināti projektēšanas laikā.

Izvērtējot iespējamos riskus, kas var ietekmēt būves ekspluatāciju nepilnīgu darbu veikšanas un neatbilstošu tehnisko risinājumu pielietošanas gadījumā, Satiksmes departaments pieņēma lēmumu veikt papildus būvdarbus, kā arī mainīt tehniskos risinājumus, kur tas ir nepieciešams.

Dimante informēja, ka departaments izsludināja atklātu būvniecības konkursu. Atbilstoši iepirkuma komisijas lēmumam par atklāta konkursa uzvarētāju tika atzīts saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums, kuru piedāvāja uzņēmums «LNK Industries» par summu 1,503 miljonu eiro apmērā. Kopumā iepirkuma konkursā bija piedalījušies pieci pretendenti.

Pēc Dimantes teiktā, lēmums tika pieņemts šā gada 8.septembrī. Viņa atgādināja, ka Publisko iepirkumu likums nosaka, ka pārējiem pretendentiem, kas pieteicās atklātā konkursā, ir tiesības desmit dienu laikā iesniegt Iepirkumu uzraudzības birojam sūdzību par konkursa rezultātu.

Jau ziņots, ka

rekonstrukcija tiek veikta lielajam un mazajam tiltam pār Daugavu, septiņām estakādēm un četriem gājēju tuneļiem.

Tāpat renovācijas laikā uzstādīs LED apgaismojumu, savukārt gājēju drošībai uzstādīs videokameras tuneļos. Renovācijas laikā demontēs brauktuves segumu, izbūvēs jaunas dienesta ietves, ierīkos jaunas deformācijas šuves, tāpat izbūvēs jaunas brauktuves hidroizolācijas un tiks atjaunots segums. Tāpat uzlabos tilta balstus, atjaunos laiduma konstrukciju betona virsmas, savukārt tilta galos tiks pastiprinātas laiduma konstrukcijas augšējās plātnes. Par darbu veikšanu atbildīga pilnsabiedrība «LNK Industries Group».

Salu tilta rekonstrukcijas projekta īstenošanai 2014.gadā nepieciešamais finansējums bija 4,4 miljoni eiro, savukārt projekta pabeigšanai 2015.un 2016.gadā kopējais nepieciešamais finansējuma apmērs ir attiecīgi 5,8 miljoni eiro un 1,1 miljons eiro, tostarp Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums līdz 85% no projekta attiecināmajām izmaksām.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu