Pērn Latvijas lietoto automobiļu tirgus piedzīvo kritumu par 2%

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Pērn Latvijas lietoto automobiļu tirgus piedzīvojis samazinājumu par 2%, salīdzinot ar 2014.gadu, bet transportlīdzekļi valstī turpina novecot, informē Latvijas Auto asociācijā.

Latvijas tuvāko laiku vēsturē līdz šim tikai trīs gadus ir bijusi situācija, kad jaunu automobiļu tirgus ir audzis straujāk par lietotu. Pirmo reizi tas notika 2007.gada laikā, kad ekonomika «trakoja», naudas bija daudz un daudzi varēja atļauties iegādāties jaunu auto, skaidroja asociācijā. Paradoksāli, bet nākamā reize bija 2008. un 2009.gadā - krīzes sākumā. Šajā laikā gan neesot bijusi runa par izaugsmi, bet par samazināšanās ātrumu, un lietotu auto tirgus krita daudz straujāk nekā jaunu.

Pērn Latvijā pirmo reizi ir reģistrēti 48 853 lietoti auto, kas ir par 2% mazāk nekā gadu iepriekš. Gada otrajā pusē ir novērojams stabils samazinājums vidēji par 5%.

Kā norāda Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš, ņemot vērā, ka ir samazinājies piecu līdz septiņu gadu vecu auto segments, bet nav būtiski pieauguši blakus segmenti, var secināt, ka vismaz daļa šīs auditorijas ir atradusi iespējas un iegādājusies jaunu automobili. Tas esot ļoti ticami, sevišķi ņemot vērā ļoti atraktīvus un pastāvīgus piedāvājumus jaunu automobiļi tirgū. Tāpat no Latvijas turpina aizbraukt iedzīvotāji, un tas atstājot iespaidu arī uz auto patēriņu.

Savukārt Valsts ieņēmumu dienests sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) un Auto asociāciju ir veikusi ievērojamu darbu krāpniecisku darījumu identificēšanā un izskaušanā lietotu automobiļu tirdzniecībā Latvijā, apgalvo Rūtiņš. «Noteikti ir sācis samazināties krāpniecisko darījumu apjoms. Turklāt es ticu, ka mūsu patērētājs ir kļuvis gudrāks un daudz mazāk «uzraujas» uz nezināmas izcelsmes un zemas kvalitātes auto,» secina eksperts.

Viņš gan norāda, ka daudz svarīgāks faktors par reģistrāciju apjomu ir automobiļu vecums. Jau kārtējo gadu esot jākonstatē, ka Latvijā pirmo reizi ievesto auto vidējais vecums nemazinās. Šajā ziņā arī pagājušajā gadā situācija ir pasliktinājusies, jo ir pieaudzis īpatsvars vecuma segmentam virs 11 gadiem. «Šis vecuma segmenta pieaugums palielinājies pārsvarā uz astoņu līdz desmit gadu vecu transportlīdzekļu reģistrāciju skaita samazinājumu, kas skaidrojams ar tautā iemīļotu automobiļu vecuma pieaugumu un to automātisku pāriešanu citā vecuma segmentā,» skaidro asociācijas pārstāvis Pēteris Rubulis.

Rezultātā esot pieaudzis pirmo reizi reģistrēto automobiļu vidējais vecums. «Visa rezultātā mūsu autoparks tehnoloģiski neglābjami atpaliek ar no tā izrietošām sekām satiksmes drošībai un videi. Sabiedrības ierobežotā maksātspēja politikas veidotājiem vienmēr ir bijis ļoti ērts attaisnojums un pat aizsegs mūsu autoparka problēmām. Tajā pašā laikā nekas nav ticis darīts, lai veidotu politiku, kas būtu orientēta uz atbildīgu automobiļa izvēli, piemēram, nodokļu atlaides zemu izmešu automobiļu iegādei,» secina Rubulis.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu