Velobraucēju drošības vārdā Londona aizliegs tūkstošiem kravas auto

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: NEIL HALL / REUTERS

Tūkstoši kravas automobiļu var tikt patriekti no Londonas ielām tuvāko četru gadu laikā, lai paaugstinātu velobraucēju un kājāmgājēju drošības līmeni. Par to pavēstījis Londonas mērs Sadiks Kāns.

Nolūkā celt satiksmes drošības līmeni aktīvisti jau izsenis aicina rīkoties, lai pilsētās ierobežotu tiesības braukt ar atsevišķu tipu kravas automobiļiem, jo īpaši celtniecības darbos iesaistītajiem auto ar lieliem riteņiem un augstu klīrensu, kam ir ievērojamas aklās zonas, raksta The Guardian.

Kravas auto rēķinā ir vairāk nekā puse Londonā bojā gājušo velobraucēju un vairāk nekā puse sabraukto gājēju, lai gan kravas auto īpatsvars starp Lielbritānijas galvaspilsētas ielās sastopamajiem transportlīdzekļiem ir tikai 4%. Visbiežāk letālās sadursmes notiek, kad kravas auto vadītājs nogriežas pa kreisi, šķērsojot veloceliņu, taču pietiekami labi neredz, kas notiek tuvākajā apkārtnē, vai arī vispār nepaskatās spoguļos.

Kāna plāns, kuram velobraucēju apvienības nekavējoties paudušas atbalstu, paredz ieviest īpašu smago auto novērtēšanas sistēmu. Tajā, balstoties uz redzamību no pasažiera sēdvietas, auto tiks piešķirtas 0, 1, 2, 3, 4 vai 5 zvaigznes. No 2020.gada pilsētā nedrīkstēs rādīties mašīnas ar 0 zvaigžņu vērtējumu. Tie pārsvarā ir kravas auto ar augstu kabīni, lieliem riteņiem un augstu klīrensu. No 2024.gada pilsētā varēs iebraukt tikai kravas auto ar vismaz 3 zvaigžņu vērtējumu.

Jau no nākamā finanšu gada Londonas Satiksmes departaments neslēgs nekādus kontraktus, kuros atrunāto darbu izpildei nepieciešami auto ar 0 zvaigznēm. Kāna biroja rīcībā esošā informācija liecina, ka patlaban Londonā ir ap 35 000 kravas auto, kuri nevarētu saņemt vairāk par 0 zvaigznēm un ka pēdējo trīs gadu laikā šīs kategorijas kravas auto bijuši iesaistīti ap 70% satiksmes negadījumu, kuros gājuši bojā velobraucēji.

Kopumā kravas auto ir saistīti ar 58% velobraucēju nāves gadījumu (2014. un 2015. gadā) un ar 22,5% bojā gājušu gājēju. Kāns uzskata, ka sakarības ir acīmredzamas, un viņam nevar nepiekrist, tāpēc jārīkojas nekavējoties.

Saprotams, ka 0 zvaigžņu kategorijas izmantotāji ar Londonas mēra iniciatīvu nav mierā, sakot, ka būvniecība un augstie kravas auto ir svarīga ekonomiskās dzīves sastāvdaļa. Tomēr viņiem tāpat nāksies pielāgoties, jo Eiropas parlamentā ir pieņemts likums, kas paredz atļauju izmantot tikai kravas auto ar uzlabotu redzamību apkārt. Šis likums stāsies spēkā 2022.gadā. Brexit jautājuma dēļ uz Lielbritāniju tas gan var arī neattiekties.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu