Pērn turpināja samazināties lietotu auto imports

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Pagājušais gads bijis otrais gads pēc kārtas, kad lietotu automobiļu imports samazinājās, liecina Auto asociācijas informācija.

Turklāt, ja 2015.gadā samazinājums bija 2%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, tad 2016.gadā samazinājums bija 11%. Pērn Latvijā pirmoreiz reģistrēti nepilni 43 500 vieglo pasažieru automobiļu, kas ir par 5366 vienībām mazāk nekā gadu iepriekš.

Kā norādīja Auto asociācijas projektu vadītājs Pēteris Rubulis, tas ir skaidrojams ar to, ka daļa lietotu automobiļu pircēju sliecas par labu jauna spēkrata iegādei operatīvajā līzingā, bet otra daļa novērtē jau Latvijā ekspluatētos spēkratus, un sauklis «Tikko no Vācijas» vairs nav pārdošanas garants.

«Pateicoties Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) gadiem uzkrātajai odometru rādījumu datubāzei ,un tirgū ienākot publiski pieejamiem automobiļu vēstures pārbaudes rīkiem kā, piemēram, «autoDNA.lv», Latvijā ekspluatētās automašīnas ar pārskatāmu nobraukuma vēsturi tiek novērtētas. Reti kurš vairs tic tam, ka bagāts Rietumeiropas iedzīvotājs nopērk jaunu «premium» klases automobili, lai gadā ar to nobrauktu 15 000 kilometru. Ja arī tā ir, tad tā nav tā automašīna, kas vēlāk būs nopērkama par «sviestmaizi» otrreizējā tirgū,» atzīmē Rubulis.

Auto Asociācija prognozē, ka šogad lietotu pasažieru automobiļu imports atgriezīsies 2015.gada līmenī. Pamatojums ir atceltais automobiļu un motociklu nodoklis, kas bija kā pirmā barjera, liekot pamatīgāk apdomāt pirkumu.

«Ir jāņem vērā, ka jaunajai nodokļu sistēmai ir divu gadu pārejas periods un šis laiks ir jāizmanto, lai pieņemtu pareizu lēmumu, ar ko braukt pēc tam, kad arī tirgū esošajiem auto nodokli aprēķinās pēc CO2 izmešu vērtības. Lai arī tas attieksies tikai uz tiem automobiļiem, kas jaunāki par 2009.gada 1.janvāri, pēc diviem gadiem šādi auto jau būs vecāki par desmit gadiem, un modelim ar nelielu CO2 izmešu daudzumu būs liela nozīme,» skaidroja Rubulis.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu